sâmbătă, 28 februarie 2009

Pizza

Am facut pizza, dupa o reteta vazuta la televizor. A iesit, buna, buna, buna...
Ingredientele pentru aluat:
  • 500 g faina 00
  • 3/4 cubulet de drojdie de bere (al meu avea 42 g)
  • 300 - 400 ml apa
  • 2 lingurite sare
Punem intr-un vas faina, drojdia rupta bucatele, sarea si incepem sa adaugam din apa calduta. Nu adaugam toata apa, ci cite un pic amestecind mereu cu o lingura de lemn in sensul acelor de ceasornic, incercind sa adunam toata faina. Vom obtine un aluat elastic dar destul de molcut.Il acoperim cu un prosop si-l lasam la crescut intr-un loc caldut, pentru o ora. Intre timp, pregatim ingredientele pentru "ornat" pizza. In cazul meu: masline taiate in doua, 2 crenvursti, ciuperci taiate, hamsii (acciughe), mozzarella, suc de rosii amestecat cu un pic de sare, o lingura de ulei si origano.
Intr-o tava de aragaz unsa cu ulei (putem pune hirtie de copt unsa cu ulei), intindem aluatul cu miinile si cu lingurita "mizgalim" aluatul cu sucul de rosii dupa care incepem sa punem maslinele, ciupercile, hamsii, feliutele de crenvurste si la sfirsit mozzarella
si bagam in cuptorul preincalzit la 200 de grade, pentru circa 15-20 minute, aici depinde si de aragaz
In poza asta, bucata mea de pizza in farfurie, vedeti ca dedesubt nu e rumena prea tare pentru ca am pus hirtie de copt (tura viitoare voi renunta la ea) si nu e nici prea groasa pentru ca am folosit doar jumatate din cantitatea de aluat.
Pofta mare !

4 comentarii:

  1. Salivez la greu... Numai dupa asta si imi dau seama cat de bun trebuie sa fi fost!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mononoke Kitchen, a fost buna tare, daca fetita mea a zis a doza zi ca vrea din nou pizza, iti dai seama... Tura viitoare cind fac, ma gindesc la tine... si-ti trimit o feliuta virtuala.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cuscra, noroc, noroc, sa inteleg ca la tine e cealalta bere care a disparut de pe masa ?...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !