sâmbătă, 22 august 2009

Smochine caramel/Fichi caramellati

Reteta o am de la Adriana-Nicoleta de pe Culinar.ro, careia ii multumesc pentru ca a fost atit de draguta si si-a sacrificat din timpul ei, pentru a-mi trimite mesajul cu reteta.
Astea sint doar o parte din smochinele culese din copacelul nostru, si anul asta s-au maturat destul de devreme, nu in septembrie ci la jumatatea lui august, asta ca sa nu am timp sa ma gindesc ca s-a terminat vacanta...
Avem nevoie de:
* 1 kg de smochine (eu am pus 1 kg 300 g)
* 500 gr de zahar
* 200 ml otet
* 300 ml apa
Cu un prosop umed stergem frumos smochinele, cu mare atentie insa, pentru ca sint foarte delicate. De preferat sint smochinele un pic mai tari, altfel tind sa lase multa apa si dureaza mai mult timp pina scade si se formeaza siropul.
Asezam smochinele "in picioare" intr-un vas in care sa incapa intr-un singur strat.
Rasturnam deasupra zaharul
otetul si apa
si se fierb la foc mic pina ce lichidul se transforma intr-un sirop dens, circa 2 ore.
Se poate ajunge la sfarsit un pic de esenta de rom, apoi se pun in borcane. Le pun cit sint inca foarte fierbinti, pentru ca apoi rastorn borcanul cu fundul sus si le las asa pina se racesc.
Se pot servi ca orice dulce, sau alaturi de feliute de brinza gen parmezan. Nu va mai povestesc cit sint de gustoase, dar si cit de mult putem lua in greutate.

7 comentarii:

  1. Yamiii. Cam cat putem lua in greutate? :P Cred ca sunt foarte gustoase. Pup pe toti

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai ce te invidiez. Smochina era fructa mea preferata, in toate modalitatile preparata. Aici nu pot sa ma ating de ele. Scumpe si nici bune nu sint. Exista numai exportate de la turci pentru 35 centi una. O seara placuta! Cami

    RăspundețiȘtergere
  3. Mirela, iei cam mult in greutate, de aceea maninc foarte rar, adica cind imi este pofta. Pupici si multumesc de premiu, vin imediat sa-l ridic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cami si aici sint foarte scumpe, eu fac parte dintre persoanele norocoase ca le am in gradina. Daca ai sta mai aproape de mine, ti-as trimite un copacel. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce nebunie ,nu stiu care reteta imi place mai mult ,asta sau cealalta. Asa ca o sa le probez pe amandoua !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gina, probeaza-le pe amindoua, ca oricum au multe calorii, hi, hi... dar sint prea bune, ca sa renuntam la ele, nu ?! la smochine ma refer...

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !