joi, 29 martie 2012

Conopida gratinata



Papa bun si delicios, ca sa nu zic si sanatos, adica o papita asa... mai dietetica.... Nu am facut conopida dupa o anumita reteta, ci dupa ingredientele pe care le aveam in casa... ca sa recunosc, aveam conopida in frigider de citeva zile si mi-era frica sa nu ajunga la cos.
Deci... ingredientele sint urmatoarele:

  • conopida romana (culeasa din gradina)
  • cca 30 masline negre fara simbure
  • 15 rosii cherry 
  • 3 linguri capere
  • parmezan ras (depinde cit de mare e vasul in care puneti ingredientele)
  • o mozzarella
  • ulei de masline
Intii de toate, am spalat si taiat in buchetele conopida pe care am fiert-o "al dente" in apa cu sare. Am pus-o in strecuratoare de paste si le-am lasat la racit. Intr-un vas yena, uns usurel cu ulei, am asezat buchetelele de conopida, apoi am taiat in doua rosioarele (ale mele erau de la congelator, deci le-am lasat vreo 15 minute la temperatura camerei, ca sa fie doar usurel decongelate, sa le pot taia), am presarat deasupra caperii/caperele, am adaugat maslinele taiate feliute nu prea subtiri, am presarat parmezan ras, apoi am pus deasupra mozzarella taiata bucatele. Am mai stropit un pic de ulei deasupra si am bagat tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade, timp de cca 20 de minute (recunosc ca nu m-am uitat la ceas). Am servit calduta papita, eu si soata, dar era atit de gustoasa, ca a disparut toata din tava in citeva minute. Hmmm, as mai face, dar nu mai am conopida din asta smechera... 
Pofta mare !



31 de comentarii:

  1. Vai vai vai , ce bine arata papika ta !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ihi... a fost foarte gustoasa si e buna si pentru dieta mea... Pupici !

      Ștergere
  2. O papica atractiva,foarte colorata si mai ales sanatoasa!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place conopida pregatita oricum, deci ma invit la o portie. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc ca inainte de a ma marita, mincam doar conopida pane, acum am mai avansat... mai schimb gustul si mincarurile... Pupici si te astept la masa !

      Ștergere
  4. Cred ca e buna si simpla si ca si garnitura! Imi place!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi am papat-o asa, fara nimic alaturi, ca sa mai dam jos din kilograme... Pupici !

      Ștergere
  5. Imi place!! Si merge de minune la dieta mea!!! Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, te-am prins... si tu esti la dieta ?!!! Atunci, cine maninca toate bunatatile alea, vecinii ??? Secretul meu... acum citiva ani, faceam dulciuri la greu de-am ingrasat vecinii si inclusiv familionul, acum m-am lecuit... ha, ha... prea imi spune Isabella ca sint grasuta si am burta... Pupici !

      Ștergere
  6. Mofturosii mei nu papa conopida deloc,asa ca daca ma primesti vin la tine la mmasa.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnisoara mea maninca doar cu paste, papita asta am mincat noi... adica eu cu sotul... Pupici !!!
      Te astept la mine si... am rezolvat cu mesajele...

      Ștergere
  7. Ce bine arata tava ta vesela si colorata :)!

    RăspundețiȘtergere
  8. mmmmmm, super buuun! Vreau si eu! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Fara sa citesc titlul, am zis ca-i facut pizza si deja ma-nghesuiam la o felie...apoi am citi titlul..mda, mancam sanatos si gustos ;-))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liana, pizza fac mai rarut, ca am depasit de mult timp gabaritul si incerc si eu sa fiu mai supla pentru caldurile care vin... Sa inteleg ca tu nu esti adepta lui... papam sanatos... ?! Daca pui papita asta pe o felie de piine prajita, zici ca maninci pizza, hi, hi... Pupici !

      Ștergere
  10. Foarte bine arata! weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata senzational de bine!!!!!E tare vesela conopida ta:)!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ma incanta combinatia de ingrediente si mai ales prezenta caperelor si a maslinutelor in reteta asta. Cred ca dau un gust deosebit conopidei gratinate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o reteta un pic mai ciudata, dar a iesit foarte gustoasa... mai ales cu maslinute si capere in fata carora nu zic niciodata, nu... O zi buna si multumesc de vizita !

      Ștergere
  13. o mancarica care nu o refuz niciodata!imi place!pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place, credeam ca doar eu maninc chestii mai ciudate... hi, hi... Pupici!

      Ștergere
  14. eu fac de obicei simpla, cu branza sau cu cascaval ras, insa pare mult mai buna reteta ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Kadia, vorba italianului din dotare, cu cit mai multe ingrediente, cu atit gustul vine si mai bun... Sa incerci, sa vezi cit e de gustoasa, sigur e buna si cu brinza, mai simpla... si mai la indemina oricui...

      Ștergere
  15. Auguri per la Pasqua ortodossa!!
    baci

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !