joi, 24 septembrie 2009

Ardei cu sunca presata/Peperoni al prosciutto


Aperitive cu ardei, preparate in 25 de minute.
Ingrediente pentru 6 persoane:

  • un ardei verde
  • un ardei rosu
  • 100 g sunca presata/prosciutto
  • o lingurita mustar dulce
  • o lingurita ketchup
  • o lingurita brandy
  • 100 g unt la temperatura camerei
  • sare
  • piper
Taiem marunt sunca (eu am bagat-o in robot) si o rasturnam intr-un castron, adaugam untul la temperatura camerei taiat bucatele
si amestecam ingredientele cu o lingura de lemn, pina obtinem o compozitie moale.
Amestecam in continuare, adaugind ketchup-ul,
lichiorul, mustarul, un pic de sare si piper
asa arata crema pentru umplut ardeii
Spalam si stergem de apa ardeii, ii taiem in jumatate pe lungime (eu i-am taiat in trei), eliminam semintele si bucatelele albe
Punem crema de sunca in siringa pentru dulciuri si umplem ardeii. Asezam ardeii pe o farfurie, decoram cu ineluse de ardei si... servim imediat.
PEPERONI AL PROSCIUTTO (revista "un mese in cucina")
Preparazione: 25 minuti
ingredienti per 6:
  • un peperone verde e uno rosso
  • 100 g di prosciutto cotto
  • un cuchiaino di senape dolce
  • un cucchiaino di tomato ketchup
  • un cucciaino di brandy
  • 100 g di burro
  • sale e pepe
* tritate finemente il prosiutto con un grosso coltello quindi mettetelo in una terrina;
* fate ammorbidire il burro a temperatura ambiente quindi tagliatelo a pezzetti e unitelo al prosciutto;
* lavorate i due ingredienti e amalgamateli con un cuchiaio di legno sino a ottenere un composto omogeneo e morbido;
* sempre mescolando incorporate il ketcup, il liquore, la senape, un pizzico di sale e il pepe;
* lavate e asciugate i peperoni, tagliateli a metà per il lungi ed eliminate i semi e le costole bianche interne, poi divideteli a falde;
* mettete il composto a base di prosciutto e burro in una sacca da pasticciere con beccuccio smerlato;
* disponete la crema al prosciutto sui peperoni formando un cordoncino su ciascuna falda;
* adagiate i peperoni guarniti su un piatto da portata, decorateli con anelli di peperone tagliati fini e qualche ciuffo di prezzemolo lasciato intero e servite.

6 comentarii:

  1. dar ce bunuti trebuie sa fie!de-as capata si eu doar o mica felie...minunati,ador ardeii cruzi umpluti cu orice se practica!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu, si eu... ador ardeii cruzi, imi place cind ii maninc si sint proaspeti, imi place cind ii "crantanesc" intre dinti...

    RăspundețiȘtergere
  3. nu am incercat reteta, dar parca as manca... arata superb

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Sorina, sa stii ca sint bunute, bunute...

    RăspundețiȘtergere
  5. SAlut! Am deschis un nou forum, mi-ar face placere daca ai participa.
    http://hoinarprinlume.forumcommunity.net/
    pa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Kris pentru invitatie ! Sigur voi aparea prin zona...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !