miercuri, 23 februarie 2011

Baguette - reteta perfecta



In sfirsit am gasit reteta perfecta de baguette, piine calda... delicioasa... nu ca am facut-o eu, dar e prea buna ca sa nu ma laud ...Piinea e foarte usor de facut, cam lung timpul de dospit si cam ciudate cele trei tipuri de faina, nu stiu daca se gasesc in tara. 
Reteta in italiana o gasiti pe blog la Morena care are niste poze de sa le maninci cu ochii
Ingredientele sint pentru 10 piini de cca 200 g bucata.

In prima zi punem:
* 250 g faina (W 320) (eu am pus manitoba)
* 110 g apa calduta
* 2,5 g drojdie proaspata (eu am pus 3 g)
amestecam bine ingredientele si lasam la dospit timp de 18 ore

A doua zi:
* 750 g de faina (eu am pus 400 g manitoba si 350 g 00) 
* 250 g faina de semola (un fel de gris dar mult mai fin)  
* 30 g drojdie proaspata de bere 
* 400 g de apa calduta 
* 200 g de lapte caldut 
* 25 g sare (eu am pus doar 20)


Punem in robot aluatul dospit in prima zi rupt in bucatele, adaugam un pic de lapte sau apa si framintam timp de cinci minute ca sa se inmoaie bine aluatul. Adaugam drojdia rupta bucatele si incepem sa adaugam citeva linguri de faina, un pic de apa sau lapte, mixam bine, iar cind ingredientele s-au amestecat bine adaugam din nou faina si lapte. Alternam astfel ingredientele pina terminam. O data cu ultima faina adaugam si sarea. Atentie nu uitati de ea, eu am uitat si a trebuit sa framint la mina cam multisor. Aluatul in robot va fi destul de tarisor, dar chiar daca mai ramine un pic de faina, rasturnam aluatul pe masa de lucru si incepem sa-l framintam bine. Vom obtine un aluatul elastic si usor de lucrat. Acoperim aluatul si-l lasam la dospit timp de 30 de minute.
Rasturnam aluatul pe masa de lucru, il impartim in bucati de cca 200-250 g (eu 200 g) si ii dam forma de baguette  aici puteti vedea exact cum trebuie facuta piine... trebuie sa fie lunga cit tava de bagat in cuptor (deci pe lungime, nu latime). In tava pe hirtie de copt presaram faina de semola, asezam piinitele distantiate intre ele, presaram din nou faina de semola peste piine si lasam la dospit timp de 30 de minute, dupa care intoarcem usurel piinile ca partea de deasupra sa fie dedesubt (atentie, cind le intoarcem nu mai ramine faina pe hirtia de copt, asa ca e bine sa mai presaram un pic, altfel piinea se va rumeni destul de mutlisor la talpa. Dupa ce am terminat de intors piinitele, acoperim din nou si lasam la dospit timp de o ora. 
Dam drumul la cuptor la 220 grade (cuptorul ventilat), punem pe treapta de sus o tava goala si lasam sa se incalzeasca. Adaugam in tava goala apa calduta, stropim bine cuptorul cu apa, luam tava de piine, facem usurel citeva taieturi pe fiecare piine, stropim cu apa si bagam tava in cuptor pe prima treapta de jos, timp de 20 de minute, ultimele cinci minute scoatem tava cu apa de deasupra. Daca piinitele sint de 250 bucata, lasam in cuptor timp de 25 de minute, ultimele cinci minute fara tava cu apa. Putem sa bagam si doua tavi deodata.



Cit timp tava cu piine e in cuptor, celelalte sau cealalta tava e bine sa o tinem intr-o camera rece, altfel aluatul care e deja dospit se va lasa (nu stiu daca am explicat bine).
Cind scoatem piinea din cuptor, o asezam pe gratar si procedam la fel cu celelalte piini.  E piinita perfecta si e frageda si-n urmatoarea zi. E adevarat ca nu am mincat toate piinitele, doua le-am dat la vecina, trei le-am bagat in puga si le-am congelat. Am sa vin cu impresii cum se prezinta decongelate, dar asta miine, ca pentru astazi mai sint cele ramase de aseara. 

9 comentarii:

  1. Te asteapa un concurs pe blogul meu!
    Sper sa ti se para interesant si sa participi :)

    O zi buna,
    Alina

    RăspundețiȘtergere
  2. Danutza, hai mai repede ca mor de pofta! Cred ca o incerc si eu ca imi place baguetta tare mult!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Grazie, Federica !
    @ Multumesc, Alina ! sigur trec sa vad despre ce e vorba... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. ce frumoase sunt...rumene si pufoase-astept reteta, sa pot sa le incerc si eu!
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Wow, ce bine arata, ce rumene si pufoase! Si cred ca au avut un miros senzational tocmai scoase din cuptor!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Iulia, cred ca scriei in timp ce eu traduceam reteta... Pupici !
    @ Violette, sint extraordinar de bune, mai ceva ca piinea cumparata... Pup !
    @ Danutza, pai din cauza mirosului jumatate din una a sfirsit imediat in "ghiozdanelul meu"... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Abia asteptam sa pui reteta caci ma tenteaza sa o fac.Cam de-o luna intru si "spionez" pe blogul tau caci am gasit o multime de idei interesante.FELICITARI pentru cum imbii bucataria romaneasca cu cea italiana.Te-am pus la preferite complimenti pentru ceea ce faci,tine-o tot asa.

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, Petronela ! Esti o draguta, multumesc de vizita si de complimente ! Pupici... Am sa vin in vizita la casuta ta...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !