miercuri, 28 ianuarie 2009

Tort cu crema ganache



Acesta este tortuletul facut de ziua fetitei mele Isabella, la aniversarea celor trei anisori.


Blatul l-am realizat dupa reteta de amandine a Pocai: 6 oua; 200 gr zahar; 30 ml apa; 30 ml ulei; 20 gr cacao; 8 linguri cu faina (am pus cu agent de crestere)

Se mixeaza albusurile bine de tot, pana cand reusiti sa intoarceti vasul, iar compozitia nu cade. 
Amestecam galbenusurile cu uleiul, zaharul si apa, dupa care care intr-un vas mai mare unim cele doua compozitii. 
La viteza mica, unu la mixer sau cu o lingura de lemn, amestecam incetisor compozitia. Adaugam faina si cacaoa si amestecam in continuare tot la viteza mica. Daca doriti, puteti imparti compozitia  in trei parti egale ca sa faceti 3 blaturi. Eu am facut doar unul de aceea nu am reusit sa-l tai uniform. Intr-o forma rotunda de diametru 24cm, se coace blatul la 175° circa 30-35 de minute, iar ultimele cinci minute la 190°. Probam cu o scobitoare sa vedem daca e copt.

Crema ganache dupa reteta lui Vero
200 g ciocolata amaruie; 400 ml frisca lichida (asta in cazul meu ca a fost tortuletul micut)

Punem frisca intr-o cratita, apoi rupem ciocolata bucati si-i dam drumul in ea. Punem pe foc si amestecam cu o lingura de lemn, pina se topeste ciocolata.
Atentie sa nu ramina bucatele de ciocolata netopita. 
Cand s-a topit toata ciocolata, dam vasul la o parte de pe foc, lasam la racit, iar dupa ce s-a racit punem vasul in frigider pana a doua zi. Cand vrem sa asamblam tortul, scoatem crema de la frigider si o mixam pina vom obtine o crema spumoasa, fina si gustoasa.

Pentru sirop: 400 ml apa; 200 g zahar; 2 plicuri cappuccino de ciocolata

Punem toate ingredientele pentru sirop intr-o craticioara la fiert, iar din momentul cand incepe sa fiarba mai lasam pe foc 5 minute.

Glazura (reteta o am dintr-o carte de bucate): 100 ciocolata rasa; 3 linguri apa; 50 g unt; 100 g zahar

Facem un sirop legat din zahar si apa. Adaugam ciocolata data prin razatoare, apoi untul. Amestecam pina se topeste bine ciocolata. 
Taiem blatul, insiropam primul strat, punem crema si continuam in acelasi fel si cu urmatoarele doua straturi.  
Compozitia pentru glazura o turnam fierbinte peste tort. Nivelam bine cu un cutit fierbinte, lucrand repede ca sa nu se intareasca., ornam dupa placul nostru. Apoi taiem  si...papam, sau dupa cazul de fata, suflam intii in luminarele. O feliuta, nu prea reusita dar gustoasa.

4 comentarii:

  1. Astept cu nerabdare tortuletul de 4 anisori! Pupici la noruca scumpa si draga!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim, speram sa fim mai experte pina atunci. Pupici si voua.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai ce vad EU AICI?O printesa de 3 anisori, ce pare de 5 si un tort suuuper,.Sa fiti sanatosi si fericiti .pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult, Mirela si bine ai venit ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !