miercuri, 28 ianuarie 2009

Tort cu crema ganache


Acesta este tortuletul facut de ziua fetitei mele Isabella, la aniversarea celor trei anisori.


Blatul l-am realizat dupa reteta de amandine a Pocai: 6 oua; 200 gr zahar; 30 ml apa; 30 ml ulei; 20 gr cacao; 8 linguri cu faina (am pus cu agent de crestere)

Se bat albusurile bine de tot pina cind reusiti sa intoarceti vasul, iar compozitia nu cade. Apoi batem galbenusurile cu uleiul, zaharul si apa, dupa care amestecam intr-un vas mai mare cele doua compozitii. La viteza mica, unu la mixer sau cu o lingura de lemn, amestecam incetisor compozitia. Adaugam faina si cacaoa amestecam continuu tot la viteza mica. Daca doriti, puteti imparti compozitia egal in trei sa faceti 3 blaturi. Eu am facut doar unul de aceea nu am reusit sa-l tai uniform. Intr-o forma rotunda de diametru 24cm se coace blatul la 175° circa 30-35 de minute, iar ultimele cinci minute la 190°. Probati cu o scobitoare sa vedeti daca e copt.
Crema ganache dupa reteta lui Vero: 200 g ciocolata amaruie; 400 ml frisca lichida (asta in cazul meu ca a fost tortuletul micut)
Punem frisca intr-o cratita, apoi rupem ciocolata bucati si-i dam drumul in ea, punem pe foc si amestecam cu o lingura de lemn, pina se topeste ciocolata bine, sa nu cumva sa ramina bucatele de ciocolata netopita. Cind s-a topit toata cioco, luam de pe foc, lasam la racit si o dam la frigider pina a doua zi. Cind vrem sa asamblam tortul, scoatem crema de la frigider si o batem sau zbatem cu mixerul, pina obtinem o crema spumoasa, fina si gustoasa.
Pentru sirop: 400 ml apa; 200 g zahar; 2 plicuri capucino de ciocolata
Punem toate ingredientele pentru sirop intr-o craticioara la fiert, iar din momentul cand incepe sa fiarba mai lasam pe foc 5 minute.
Glazura (reteta o am dintr-o carte de bucate): 100 ciocolata rasa; 3 linguri apa; 50 g unt; 100 g zahar
Facem un sirop legat, din zahar si apa. Adaugam ciocolata data prin razatoare, apoi untul. Amestecam pina se topeste bine ciocolata si fierbinte turnam peste tort. Intindem bine cu un cutit fierbinte, lucrind repede ca sa nu se intareasca.
Taiem blatul, insiropam, punem crema, glazura, ornam si gata, il taiem si il papam, sau dupa cazul de fata, suflam intii in luminarele. O feliuta, nu prea reusita dar gustoasa.

4 comentarii:

  1. Astept cu nerabdare tortuletul de 4 anisori! Pupici la noruca scumpa si draga!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim, speram sa fim mai experte pina atunci. Pupici si voua.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai ce vad EU AICI?O printesa de 3 anisori, ce pare de 5 si un tort suuuper,.Sa fiti sanatosi si fericiti .pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult, Mirela si bine ai venit ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !