marți, 24 februarie 2009

Tarta frageda cu crema de lamiie/Crostata morbida alla crema di limone

Tarta moale cu crema de lamiie
qui la ricetta in italiano

E o tarta buna, buna, delicioasa pentru iubitorii de lamiie.
Pentru crema avem nevoie de:
  • un ou
  • 200 g zahar
  • 50 g amidon de cartofi
  • 1/2 litru de apa
  • sucul de la doua lamii
  • coaja rasa de la o lamiie
Pentru aluat:
  • 350 g faina
  • 150 zahar
  • 2 oua
  • 150 ml ulei de floarea soarelui
  • coaja rasa de la o lamiie
  • 1/2 pliculet de praf de copt (8 g)
Incepem intii cu crema, amestecind toate ingredientele, punem vasul in baie de aburi (bain-marie), amestecind mereu sa nu se faca amidonul cocoloase. Daca lamiile sint mari, ca cele pe care le-am avut eu, adaugam la crema doar 400 ml de apa. Amestecam crema, pina se ingroasa bine, ca o gelatina groasa sau ca o peltea. Nu stiu sa ma exprim bine, dar cu cit e mai groasa, cu atit e mai buna.
Lasam crema la racit si trecem la facut aluatul. Amestecam toate ingredientele si ne pregatim sufleteste pentru framintarea aluatului, cu miinile bineinteles. Intindem aluatul in tava cu miinile, cu degetele, cum poate fiecare, lasind cam 1/5 din aluat pentru dungutele pe care le vom pune deasupra. Punem si crema care intre timp s-a racit... Infainam bine aluatul ramas, il intindem, taiem, decupam si vor rezulta fisiutele pe care le asezam deasupra. La mine sint cam strimbe, se vede ca e prima data cind incerc varianta asta.
Bagam in cuptorul incalzit in prealabil la 180, pentru circa 30 de minute. Asa arata scoasa din cuptor
M-am gindit sa le pudrez un pic, pentru decor.
Concluzion:
  1. la coaja de lamiie din crema se poate renunta fara probleme
  2. tarta e destul de "limonoasa/lamiioasa" ca sa zic asa, deci, daca lamiile sint mari se poate pune zeama doar de la o lamiie
  3. in varianta pentru copilasi, as inlocui lamiile cu portocale
  4. e bine de taiat cind e foarte rece si crema s-a intarit, altfel riscam sa se prelinga de pe tarta. Se poate observa din poze, ca eu am facut-o aseara si am taiat-o pentru pozat, astazi
Iar asta e feliuta mea, pe care am servit-o alaturi de o cafea cu lapte, hmmm... delicioasa

5 comentarii:

  1. Arata foarte bine si gustul acrisor al lamaiei cred ca e super!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, noua ne-a placut mult gustul de lamiie, pentru ca mincam foarte rar dulciuri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce-mi place! Cred ca a fost tare buna si racoroasa :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Edit, foarte gustoasa intr-adevar.

    RăspundețiȘtergere
  5. BUNA DIMINEATA.VAM DESCOPERIT IERI din intamplare CAND CAUTAM O RETETA SIMPLA SI DELICIOSA SI MA BUCUR CA VAM GASIT........sinceri fELICITARII!!! IERI AM FACUT TARTA DVS DE LAMAIE DAR CU MIKI MOIFIKARI IN LOC DE AMIDON (ptr ca nu am gasit( AM PUS FAINA si am mai adaugat nuca de cocos IN CREMA A IESIT DELIKIOASA (SI FOARTE REPEDE DE FACUT cred ca mia luat 15min aluatulde tarta si crema(CUM AM PUSO PE MASA INTRO SECUNDA AM REMARCAT CA A DISPARUT. VA MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !