sâmbătă, 28 noiembrie 2009

Piine Dunarea/Pane Danubio


Este denumita piine, dar eu as spune ca e un altfel de cozonac, un aluat fara oua si cu putine grasimi, un fel de piinite semidulci si molcute, molcute... Sa mai spun ca si din astea a mincat Isabella patru bucatele... deci... copiii adora piinitele astea...
la ricetta in italino si trova in basso
Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • 150 g faina manitoba
  • 325 g faina 0
  • 12 g drojdie proaspata
  • 250-300 g de lapte
  • 50 g zahar
  • 50 g unt
  • putina sare (2-3 g)
  • un ou pentru uns
Punem in robot fainele cernute (cred ca merge si cu faina normala), adaugam drojdia rupta bucatele, zaharul, untul taiat feliute subtiri, laptele caldut si doar dupa ce am amestecat bine ingredietele adaugam si sarea (sarea nu trebuie sa intre in contact cu drojdia, de aceea o adaugam la sfirsit). Am framintat aluatul circa un sfert de ora, l-am lasat la crescut circa doua ore, il lasati sa creasca pina isi dubleaza volumul.



Rasturnam aluatul pe masa de lucru usor infainata, facem bilute de 25-30 g (eu le-am facut de 35 g), daca aveti un cintar sa fie egale e si mai bine... Am captusit cu hirtie de copt o forma cu cerc detasabil si am asezat bilutele un pic distantate intre ele,


lasam din nou la crescut circa 30-40 de minute, dupa care cu ajutorul unui penson le ungem frumos
bagam tava in cuptorul incalzit la 200 de grade, pentru circa 30 de minute. Atentie... daca vedeti ca se rumeneste prea tare deasupra, acoperiti cu o folie de aluminiu. Piinita mea s-a bronzat un pic, pentru ca domnisoara e bolnavioara si a cerut sa stau linga ea, asa ca... am uitat de piine si a stat vreo citeva minute in plus peste cele 30, dar vreo 27 de minute, sint suficiente, depinde de aragaz.

PANE DANUBIO
Un danubio particolarmente leggero, senza uova e pochi grassi. Il suo gusto assomiglia a quello dei panini semidolci, con un tocco di morbidezza in più.

Ingredienti:
  • 150 g di farina manitoba
  • 325 gr di farina 0
  • 12 gr di lievito di birra
  • 250 -300 gr di latte tiepido
  • 50 gr di burro
  • 50 gr di zucchero
  • 1 pizzico di sale (2-3 g)
Si impastano tutti gli ingredienti, tranne il sale che viene aggiunto verso la fine dell'impasto. Si mette quindi l'impasto a lievitare fino a quando non sia raddoppiato di volume (cca 2 ore). Si rovescia quindi l'impasto sulla spinatoia e si divide l'impasto in pezzi uguali, del peso di 25-30 g (ho fato pezzi di cca 35 g). Si formano quindi le palline e si mettono in teglia sistemandole un po' distanti le une dall'altre. Si fanno quindi crescere per 30-40 minuti ancora e si spennellano con uovo sbattuto con un po' di latte. Si inforna quindi a 200 gradi fino a cottura (ci vorrà una trentina di minuti circa).

18 comentarii:

  1. Arata fantastik....felicitari !!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. superfrumoasa piinica ta cozonacioasa!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Maah ce pufoasa este. Nu prea am eu chef de facut päine, dar pt. asta cred ca imi iau timp. Mersi mult si un Advent minunata! Cami

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum am vazut, ce este te rog faina manitoba? Aici in Germania o gasesc ca ce? Ai cumva te rog o denumire in engleza ceva??? Mersi mult

    RăspundețiȘtergere
  5. Hmmm,Danutza ce de bunatati faci tu,:))...te-am tot vizionat in ultimul timp cand am avut ceva minute libere...painica asta imi face tare cu ochiul,:))
    Felicitari draga mea pt buntati!!!
    Pupici multi voua!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daniela, nu numai ca arata bine, dar gustul e pe masura... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Alison, e super-pufoasa, de aia am spus ca parca-i cozonac, as putea spune ca-i chiar mai pufoasa... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. Cami, nu stiu cum sa o denumesc... e o faina mai "puternica", cu cit valoarea coeficientului "W" este mai mare, cu atit faina este mai buna, nu stiu cum sa-ti explic... e o faina care contine o cantitate mare de gluten/glutine.... (sper ca am scris corect). Este foarte cunoscuta in America de nord, ca fiind o faina de inalta calitate.
    Eu am cumparat faina din Italia, ca acolo se gaseste de foarte multe calitati...
    Hai ca te-am innebunit, sper ca intelegi ceva din ce am scris...

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Mirela, pupici si voua si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc pentru raspuns! Am bagat la gogle la noi si cica as putea cumpara din magazine gourmet tot MANITOBA ii zice si s-ar gasi una 1kg origine din Canada pentru 3,60 euro. Un Advent ferict! Cami

    RăspundețiȘtergere
  11. Advent fericit si tie ! Ma bucur ca ai gasit, ca nu prea stiam cum sa-ti explic, si aici costa destul de multisor... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  12. Valei mama ce bine arata painea asta.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cuscra, e si gustoasa rau... parca-i cozonac, asa-i de pufoasa...

    RăspundețiȘtergere
  14. arata extraordinar bravo ,o brr am foame deja ce nume frumos dunarea asa imi place si arata asa de mine zau o incerc si eu grazie Cosette.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !