sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Risotto delicato


Pilaf de orez cu mere, ca sa nu spun pentru persoane bolnavioare, cum sint eu in acest moment... ufffa, sper sa-mi treaca repede...
Ingrediente pentru 4 persoane:
* 300 g orez
* 3 mere acrute nu dulci
* o ceapa
* 60 g unt
* o lingura de patrunjel taiat marunt
* 4 linguri parmezan ras
* piper macinat
* sare
* un cubulet de knorr vegetal

Curatim ceapa, o taiem marunt si o aurim putin in untul topit intr-o tigaie antiaderenta. Adaugam merele curatate si taiate bucatele (eu am lasat marele necuratate), punem un pic de sare si amestecam ingredientele timp de 2-3 minute.

 

Intr-o tigaie punem orezul si-l prajim foarte putin, cit sa scada apa cu care l-am spalat (circa doua minute), dupa care il rasturnam peste mere, amestecam din nou bine si mai lasam cca un minut.


Intre timp, intr-un litru de apa dizolvam knorr-ul, bineinteles il punem in apa in momentul cind apa incepe sa fiarba. Adaugam peste orez doua polonice de supa vegetala, si lasam sa fiarba orezul, amestecind din cind in cind si adaugind supa de cite ori e nevoie, pina orezul e fiert.
Aproape de sfirsit, adaugam parmezanul ras, patrunjelul taiat marunt, un pic de piper macinat, acoperim si lasam la odihnit pentru circa doua minute.


Punem in farfurii si il servim cald. Pilaful meu a avut un gust un picut dulce pentru ca marul era dulce, nu acru, de aceea recomand sa puneti mar acru sau sa adaugati un pic de vin alb in timpul fierberii.

8 comentarii:

  1. imi pare rau cand aud ca cineva este bolnav dar daca asa delicioasa este papa la regim mai ca....oare n-am febra?insanatosire grabnica

    RăspundețiȘtergere
  2. Hallo Daniela,

    foarte frumoasä Mincarea. O fac si eu des.
    Numai buinä pentru Räceli. Iti doesc Insänätosire rapidä.
    Salutäri Jacob

    PS: Nu-ti place Orezul de Risotto , de folosesti normal ??

    RăspundețiȘtergere
  3. Hello Danielutza!
    Imi pare rau sa aud ca esti bolnavioara :( asa ca am venit in vizita sa-ti aduc niste bombonele virtuale ca sa-ti grabesc insanatosirea :)
    Foarte interesanta reteta, nu am mancat niciodata, dar imi imaginez gustul si ma incita sa incerc si eu!
    O seara linistita si sa te faci bine repede!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. danielutza,sanatate multa,este minunat acest risotto!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sarah, multumesc de vizita ! Esti tare simpatica cu febra... Pupici si o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Jacob ! Orezul este de Arborio si e scris pe cutie ca-i superfin si e pentru risotto-uri si mincaruri speciale... Bineinteles ca-mi place si celalalt mai lunguiet, dar din asta aveam in casa... Multumesc inca o data, o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Dana, ce draguta esti ca ai venit in vizita cu bomboane delicioase... Pupici si o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc mult, Alison ! Pupici si o duminica minunata !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !