joi, 3 septembrie 2009

Dulceata de smochine/Confettura di fichi


Ura, in sfirsit am reusit sa fac dulceata de smochine, asta cam pe ultima suta de metri, ca mai sint in copac doar citeva fructe... pacat... ei, dar nu-i nimic anul viitor, voi face si in primavara, ca anul asta au fost cam putine, de asta le-am asteptat pe cele din toamna. Pentru cei care nu stiu, smochinul e un copac care face fructe si in primavara si in toamna.
Acum sa spun si modul de preparare:

  • 2 kg smochine

  • 1 kg zahar de trestie (500 g/kg)

  • un pahar de apa (1/2 pahar pentru un kg)
Punem intii o farfurie micuta la frigider, iar mai tirziu vom vedea la ce foloseste.
Curatim smochinele de pielita, observati in poza ambele castroane, am incercat sa le curat bine pe cele de culoare violet, ca sa nu inchida prea mult culoarea dulcetii
Intr-un vas destul de incapator, rasturnam zaharul si apa, adaugam smochinele rupte in doua/patru, cum doreste fiecare
si le lasam sa fiarba la foc mic, amestecind din cind in cind cu o lingura de lemn
in timpul fierberii, incercam sa adunam cu o lingura toata spuma de deasupra
si lasam in continuare la foc mic cam 45-50 de minute.
In reteta originala scria 30 de minute, dar mi s-a parut totusi cam putin.
Dupa 30 de minute, luam farfuria de la frigider si punem citeva picaturi de dulceata, ca sa vedem consistenta ei, farfuria rece ajuta la racirea mai rapida a dulcetii. Daca vedem ca au ramas totusi bucati cam marisoare de smochine, le punem in robot si cu ajutorul acestuia le maruntim dar nu prea mult, dupa care rasturnam din nou in vasul cu dulceata.
Asa arata dulceata mea, in momentul cind am inchis aragazul.
Daca aceasta are consistenta dorita, o turnam asa fierbinte in borcanele spalate si uscate,
iar pe masura ce inchidem borcanele, le asezam cu capacul in jos, aceasta operatiune ajutind la inchiderea ermetica a lor, le acoperim cu o patura si le lasam asa pina a doua zi.
Si-acum ca sa vedeti cit sint de pofticioasa, am desfacut astazi un borcan si am savurat o feliuta delicioasa la micul dejun.
Inca o poza privita in ochi si farfuria decorata cu dulceata...
Yamiii, nu va spun ce bunatate a iesit...



15 comentarii:

  1. Posso solo immaginare il buon gusto di questa marmellata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow m-ai terminat!Smochine la tine in gradina!!!Fericitelor!Aici le cumperi(cind le gasesti!)la bucata(si nu sint chiar ieftine!)deci nici vorba de dulceata...poate asa una doua de pofta!Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne...ador smochinele! Cred ca e asa de buna dulceata ta! Super!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vaiii...mor incet!!! Dulceata de smochine facuta in casa?! Arata bestial!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Mary, è davvero deliziosa...

    @ Pupici si tie Carmen, e intr-adevar o fericire sa le pot culege din copac, ca in comert cam ustura la portofel...

    @ Multumesc Iulia, e foarte gustoasa, dar sa stii ca se aseamana la gust si consistenta, cu dulceata de capsuni.

    @ Alison, daca stateai mai aproape de mine, sigur iti dadeam un borcanel, macar sa gusti...

    @ Grazie Emamamma. Bacio !

    @ Miha, e deli-ci-oasa... sa mai spun ?! Tac, ca dupa aia iti fac pofta...

    @ Multumesc, Mononoke !

    RăspundețiȘtergere
  6. arata super.Ma faci sa nu mai am rabdare :))

    RăspundețiȘtergere
  7. David, gustul e si mai super decit pot vorbi pozele. Trebuie sa ai rabdare pina creste copacelul.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ador smochinele! Imi place mult cum gatesti si prin urmare, m-am inscris pe site-ul tau si te-am trecut la blogurile pe carele urmaresc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc pt reteta :) , se va face maine :)

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !