duminică, 31 iulie 2011

Koulouria - covrigi grecesti




Covrigi deliciosi, pot fi umpluti sau simpli... Noi i-am servit pe post de piinita. 
Ingrediente pentru 6 covrigi mari si grasuti:
  • 250 g faina 0
  • 100 g faina semola di grano duro (un fel de gris, nu faina grisata pentru mamaliga:...)
  • 15 g drojdie proaspata
  • 200 g lapte sau apa
  • 2 lingurite zahar
  • 2 lingurite sare (eu am pus 7 g)
  • 2 linguri ulei de susan (floarea soarelui am pus...
  • seminte de susan (cit mai multe...
  • apa rece
Intii de toata tin sa va spun ca, daca doriti covrigei crocanti trebuie sa folositi apa la framintat. Daca vreti ca acestia sa fie molcuti, folositi lapte. 
Dizolvam drojdia in laptele (apa) cald impreuna cu zaharul (eu am pus 100 g lapte+100 g apa). In cuva masinii de piine, am cernut cele doua feluri de faina, am facut o gaurica in mijloc, am varsat  compozitia de lapte+apa+drojdie+zahar, am adaugat uleiul de floarea soarelui si am dat la programul framintat. Dupa ce s-au amestecat cit de cit ingredientele, adaugam sarea si continuam framintarea (eu la programul de 14 minute). Acoperim vasul in care am framintat aluatul si lasam la dospit circa o ora jumatate- doua ore. Rasturnam aluatul pe masa de lucru, il framintam din nou un pic, impartim in 6 parti egale (cca 100 g fiecare), formam snururi groase cit degetul si lungi de cca 40 cm, carora le dam forma de covrigel. Separat pregatim doua farfurii, in una punem apa iar in cealalta rasturnam cit mai multe seminte de susan. Dupa ce am format covrigelul il trecem intii usurel prin apa (pe ambele parti), apoi prin seminte de susan, tot pe ambele parti, apoi punem covrigii in tava tapetata cu hirtie de copt. 


Atentie, avem nevoie de doua tavi, pentru ca pe fiecare tava vom pune doar trei covrigi, acestia se maresc mult cit ii lasam la dospit, apoi cit stau in cuptor. 
Acoperim cu un prosop fiecare tava si lasam din nou la dospit, 30-45 de minute
Intre timp, preincalzim cuptorul la 200 de grade, iar cind a trecut timpul de dospit, bagam pe rind tavile in cuptor, timp de 25-30 de minute. Depinde foarte mult de cuptor... covrigeiii mei erau gata dupa 20 de minute.


Si o poza cu interiorul covrigos ..., poftiti, serviti, asta daca faceti voi... ca la noi au disparut automat...


11 comentarii:

  1. Ti-au iesit extraordinar de frumos.Bravo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa,muuult susan si e grozav!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Teo, eu sint innebunita dupa susan, iar covrigeii i-am mincat mai ceva decit caviarul ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bine arata, imi place susanul si sunt de acord cu inlocuirea , in loc de paine! Pupicei si o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce-mi plac, cum vremea e racoroasa acum, la fix sa faci ceva cu aluat. Pup si o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi plac foarte mult cum arata !!!!Asa de rumeni si par crocanti,si cu mult susan...
    Te-am pupat si iti doresc o saptamana minunata!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Super covrigi si ce pufosi sunt...maine o sa duduie cuptorul si la mine ;-) pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata superrr!
    o saptamana buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Adela, cu succes inlocuiesc piinea, dar tura viitoare voi face chiar piine din aluat... Pupici si-o saptamina minunata !
    @ Sara si eu i-am facut tot cind era un pic mai racoare, desi nu prea tin eu cont... daca e cald, tot deschid cuptorul si las usi si geamuri deschise... Pupici si-o saptamina frumoasa !
    @ Petronela, nu doar arata, dar susanul le da un gust special. Au sicilianii o piine cu mult susan, iar eu o cumpar de cite ori am ocazia... Pupici si o saptamina minunata !
    @ Liana, a venit racoarea ?! Imi place cum spui ca duduie cuptorul... Pupici !
    @ Multumesc, Alynusa ! Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Asa cu muuult susan sunt deliciosi!pupici Dani!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !