sâmbătă, 29 ianuarie 2011

Piine floarea soarelui/Pane girasole



N-am mai postat cam de mult timp o reteta de piinita, dar asta e ... pot sa ma laud singura ?!!!... "opera de arta" nu piine de mincat. Cam cu jale am rupt bucati din ea, dar nu ne-am putut opri pina nu am dat gata jumatate la cina.
Ingrediente:
* 500 g faina
* 2 oua
* o lingura otet sau o lingura suc de lamiie
* 2 linguri ulei de floarea soarelui
* o lingurita zahar
* 7 g sare
* 250 ml lapte caldut
* 20 g drojdie proaspata
* 60 g unt topit
* un galbenus pentru uns + o lingura lapte

Intr-un castronel punem drojdia bucatele impreuna cu zaharul, o lingurita de faina si 100 ml lapte caldut. Le amestecam bine, acoperim si lasam pina vedem ca deasupra laptele face putina spuma (bule de aer), eu am pus in cuva masinii de piine. In alt castronel adaugam restul de lapte si ouale, le zbatem bine, adaugam ulei si sarea si amestecam pina se topeste sarea.  Am adaugat peste drojdie faina cernuta, apoi compozitia de lapte si otetul si am framintat aluatul (masina, nu eu...) timp de 15 minute.  Vom obtine un aluat elastic, pe care-l acoperim si-l lasam la dospit cel putin doua ore, pina vedem ca si-a dublat volumul. Daca aluatul il avem intr-un alt vas, acoperim cu un prosop umezit si-l punem intr-un loc cald ferit de curentii de aer.
Dupa cele doua ore, rasturnal aluatul pe masa de lucru infainata, impartim in patru parti, apoi fiecare bucata o impartim din nou in patru, va trebui sa obtinem 16 bucati (eu am impartit aluatul in bucati de cca 53 g una). Acoperim cu prosopul umezit si luam cite o bucata, o intindem cu sucitorul, ii dam forma rotunda sau mai putin rotunda, asta nu conteaza prea mult, ungem cu untul topit dar rece, adaugam o alta foaie de aluat deasupra, in total patru foi (sper ca ati inteles ce-am scris pina acum), rulam foile de aluat ca pe o rulada, nu stringem prea tare... si taiem aluatul cu un cutit foarte fin (uitati aici reteta Mariei si pozele pas cu pas de unde se vede foarte bine cum trebuiesc realizate taieturile)


Facem asa cu toate foile de aluat, deci patru bucati una peste alta, unse cu unt topit, inclusiv ultima foaie. Punem bucatile de aluat taiate intr-o tava rotunda tapetata cu hirtie de copt sau unsa cu unt si tapetata cu faina si lasam din nou la dospit pentru cel putin 30 de minute.


Ungem cu galbenusul zbatut amestecat cu o lingura de lapte si presaram seminte de susan deasupra.


Acoperim piinea cu o coala de hirtie de copt si dam tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru circa 40 de minute, eu am lasat aproape 35 de minute si am lasat tot timpul hirtia deasupra piinii, altfel riscam sa iasa prea bronzata. Scoatem din cuptor, lasam la racit


si servim piinea rupta cu minutele... delicioasa, parca-i cozonac...

25 de comentarii:

  1. Foarte frumoasa ti-a iesit! Astept cu interes reteta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos!!!!ce mult mi-as dori sa invat sa fac si eu asa ceva.E greu? 10 cu felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte frumoasa!sa aduci si reteta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Waw, ce bine arata!!!
    Abi astept sa vad reteta, am facut-o si eu acum un an de sarbatori si am patit acelas lucru, nu vroia nimeni sa rupa din ea, dar tu i-ai dat un pic forma diferita, cum am zis abi astept sa vad reteta.
    Pe curand.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Multumesc, Livia ! E frumoasa si gustoasa...
    @ Multumesc, Alison !
    @ Daniela e foarte usor si rapid de facut. Multumesc de aprecieri... Pup !
    @ Multumesc, Geta ! Gata, m-am prezentat cu reteta si o bucatica de piine intre dinti... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Daniela, mi se pare ca scriam reteta in timp ce ai trimis tu mesajul... deci, am postat reteta... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Gata am vazut si reteta.
    Foarte simplu sa-i dai forma.
    Eu am facut, dar erea putin dificil sa-i dau forma.
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  8. vai mama dar unde am fost eu,vad ca ai publicat retete cate una pe ora:))painea asta este intr-adevar minunata,chiar ca nu as fi avut inima sa o tai nici eu..minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc, Nicole ! Nu m-a lasat inima s-o tai, dar am rupt-o asa ca pe picioarele de pui, hi, hi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  10. ce bine arata .am mincat si eu de la cineva este foarte buna.felicitari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de vizita ! Imi aduc aminte ca atunci cind am facut piinea, a disparut imediat, acum ca mi-ai adus aminte, neaparat trebuie sa o refac. O seara placuta si inca o data, multumesc de vizita !

      Ștergere
  11. M-ai fermecat! Trebuie s-o fac si eu! Pot spune ca a ta imi place mult mai mult ca a Mariei! O fac si o voi pune si eu pe blogul meu daca nu te superi. M-am indragostit pe loc de idee! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Carmen ! Si eu am fost foarte incintata de rezultat, mi-era mila a rup din ea si sa maninc... Ma bucur ca-ti place si sper sa-ti iasa o piinita frumoasa si delicioasa. Pupici si o zi buna !

      Ștergere
  12. Voi face si eu de Craciun! Intotdeauna fac paine de casa de sarbatori! Multumesc pentru idee! Arata foarte frumos,opera cu adevarat! Sper sa-mi iasa si mie asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Veronica de vizita si de complimente. Sper sa-ti iasa piinita frumoasa, sa fie pe placul celor dragi si sa fie gustoasa. Si eu fac de sarbatori piine in casa, anul acesta am in plan sa fac o steluta cu aluat de cozonac, sper sa-mi iasa... O seara placuta !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !