miercuri, 8 decembrie 2010

Pane di farro si... un desen pentru mos Nicolae


Isabella: Mama, acest desen l-am facut pentru mos Nicolae.
Mama: Dar pe cine ai desenat ?!
Isabella: Aaa, asa voi arata eu cind voi fi mama !
Si desenul l-a oferit lui mos Nicolae, asta simbata, mama s-a multumit doar cu o poza si a dedus ca... ar trebui sa manince mai putin...






Ingrediente pentru o piine mare, mare:

* 300 g faina farro (faina fara glutine)
* 200 g faina manitoba
* cca 350 g apa
* 15 g drojdie proaspata
* 10 g sare (eu am pus doar 8 g)


Pentru aluat am folosit metoda Poolish : am amestecat 150 g de faina, 100 g apa calduta si 15 g drojdie. Cu o lingura de lemn, amestecam bine ingredientele (eu pus in masina de piine) si lasam la dospit timp de 30 de minute intr-un loc caldut si ferit de curentii de aer.
Dupa cele 30 de minute, adaugam restul de faina si de apa calduta (nu toata deodata ci cite un pic, depinde de faina, la cantitatea de faina sint necesare circa 300-350 g apa), incepem sa framintam, apoi adaugam sarea si continuam framintarea, la mine a durat 15 minute. Temperatura la care vom lasa la dospit aluatul trebuie sa fie de 25 de grade, adica am asezat masina de piine linga calorifer.
Daca aluatul il aveti intr-un vas, atunci acoperiti cu un prosop umezit cu apa calda, pentru a nu se forma coaja deasupra aluatului. Lasam la dospit circa 2,5-3 ore. Eu am lasat doar doua ore...
Presaram un pic de faina pe masa de lucru, rasturnam aluatul si cu ajutorul degetelor il intindem pina ii dam o forma rectangulara, ceva in genul aluatului pentru focaccia. Il rulam, il punem in tava tapetata cu hirtie de copt, taiem in citeva locuri cu cutitul /puteti sa insistati mai mult, eu am taiat putin, iar in timpul cit a stat in cuptor au cam disparut taieturile).
Presaram un pic de faina pe suprafata piinii (eu am uitat) si lasam din nou la dospit pentru circa 45-60 de minute.


Dupa ce a dospit piinea, bagam tava in cuptorul preincalzit la 180-200 grade (eu 180 g) pentru circa 30-35 de minute, depinde de cuptor.
Cind extragem piine din cuptor va avea o consistenta destul de tare la suprafata, asa ca asezam pe un gratar, acoperim cu un prosop si lasam sa se raceasca. Neaparat trebuie asezata pe un gratar, in acest fel va patrunde aerul in piine din toate partile (sper ca am explicat cit de cit bine).
Foare buna piinia si poate fi facuta cu faina obisnuita 00, eu am facut cu faina farro (nu stiu traducerea exacta in limba romana).

9 comentarii:

  1. :))) Hai ca m-ai facut sa rad. Super tare.

    Imi place cat de "motata" e...cu un papuc roz si unul rosu. :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. asa ,cu bustiera va fi d-ra mama!:)minunat arata piinica!

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte interesant desenul! sa-ti traiasca viitoarea mamica!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cuscra, eu nu m-am uitat la papuci, mi-au filat ochii pe sutien... si e fara silicoane... ha, ha...

    RăspundețiȘtergere
  5. Alison, cam sexy viziunea domnisoare pentru cinci ani jumatate, oare sa incep sa ma preocup ???

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte sexy viitoarea mamica.....arata bine painica...pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte dragut desenul, va pup pe amandoua!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, Alexandrina ! Pupici si de la noi, sexoasele...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !