marți, 11 ianuarie 2011

Cosulete cu mincarica de linte si zampone


Dupa cum am mai povestit, in Italia, mincarica de linte cu picior de porc, reprezinta mincarea traditionala pentru noaptea dintre ani,  mai exact la miezul noptii (asta stiu de la italianul-calabres din dotare) si se maninca cu mina, nu stiu daca in toata Italia e asa. Ca sa nu-l vad cu degetele in farfurie, anul acesta am pregatit mincarica servita in cosulete din foetaj.

Ingrediente pentru mincarica de linte:
* 250 g linte
* 50 g pancetta (kaizer afumat)
* o jumatate ceapa
* o tulpina de telina
* o legatura patrunjel
* 4 linguri suc de rosii
* ulei
* sare
* piper

* un zampone
* un pachet aluat foetaj

Seara, punem intr-o oala cu apa si putina sare, lintea pe care o fierbem a doua zi, al dente. 
In tigaia de prajit, infierbintam doua linguri de ulei si prajim putin ceapa taiata marunt, telina taiata marunt si pancetta taiata cuburele. Adaugam apoi sucul de rosii, sarea si piperul (dupa gust) adaugam apa calda din oala unde am fiert lintea cit sa acoperim ingredientele si lasam pe aragaz la foc mic, circa jumatate de ora la foc moderat, amestecind din cind in cind ca sa nu se lipeasca. 
Intre timp fierbem piciorul de porc dupa instructiunile de pe cutie.
Dupa ce a trecut jumatate de ora, adaugam lintea si pantrunjelul spalata si taiat marunt si lasam in continuare, pina lintea prinde gustul ingredientelor si se evapora sucul din mincarica (nu trebuie sa fie prea uscata, dar nici cu prea mult lichid).
Intindem aluatul de foetaj si taiem patrate cit de cit egale, iar intr-o forma de muffins, asezam cite un patrat de aluat, il asezam cit de frumos putem noi, intepam cu furculita aluatul doar la talpa cosuletelor, umplem formele cu lingura mincarica de linte si bagam in cuptorul preincalzit la 200 de grade. Dupa primele 10 minute adaugam deasupra cite o felie de zampone, acoperim cu o coala de hirtie de copt ca sa nu se rumeneasca prea tare si lasam tava in cuptor inca 15-20 de minute.
Servim cosuletele calde, cu minuta, fara furculita...

8 comentarii:

  1. ciao Daniela,iti urez un an nou minunat alaturi de cei dragi!!
    nici la noi nu lipseste lintea cu cotecchino depe masa in noaptea dintre ani,dar nu stiam ca se mananca cu mana :))oricum idea ta de a le transforma in cosulete este minunata,o copiez si eu la anul vreau sa le fac asa,complimente si pentru toate celelalte minunatii pregatite de tine pentru sarbatori!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte apetisante cosulete! Cu linte n-am mancat niciodata, dar cu zampone, adica picior de porc, n-as refuza ;-))

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult de urari, Nicole ! Sotul meu e din Calabria si prin partile alea maninca un pic de linte cu miinile, asa ca a fost si el surprins cind a vazut ca nu l-am lasat sa-si bage degetele in gura,,, acum imi vine sa rid, dar a zis ca si-a dat seama ca din cauza asta am facut cosuletele...
    Pupici si un an minunat iti doresc, alaturi de cei dragi !

    RăspundețiȘtergere
  4. Liana, eu pina m-am maritat, nu gustasem niciodata lintea, dar aici am mincat si mi-a placut. Iar daca asa e traditia sa mincam lintea cu picior de porc, ne conformam...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine arata Daniela! Foarte fain ce sa mai! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  6. Un fel de mancare interesant. Lintea e si la noi, dar zampone!!!... a trebuit sa caut pe google sa vad ce este. Eu una nu am vazut la noi picior de porc umplut. Voi fii mai atenta poate se gaseste. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Noi lintea o mincam si in cursul anului si daca nu pun bucatele de kaizer, parca nu e asa gustoasa. Daca erai mai aproape iti trimiteam un piciorut de porc, ca mai am vreo trei in frigider, asa ca mai trebuie sa inventez niste retete si sa stii ca e foarte bun, pentru ca nu are osul din interiorul piciorului. Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !