duminică, 20 noiembrie 2011

Piine "Fior di Molino"


Nu stiam cum sa denumesc piinea, puteam sa-i spun si piine de post, dar am preferat sa-i dau denumirea de pe punga de faina de unde am preluat si reteta.
Ingrediente necesare pentru o piine mare: 

  • 500 g faina de tip 0
  • 290 g apa calduta
  • 15 g drojdie proaspata (sau 7 g drojdie uscata)
  • 10 g sare
  • 10 g zahar
Am pus ingredientele in cuva masinii de piine, intii am cernut faina, apoi am adaugat drojdia pe care am dizolvat-o bine cu ajutorul zaharului, adica intr-un castronel am pus zaharul si drojdia si am frecat cu o lingurita pina si-a dat duhul si s-a transformat drojdia in lichid. Am pus-o peste faina, apoi am pus cite putin din apa incalzita (atentie calduta, nu fierbinte, ca altfel nu mai dospeste piinea). In timpul framintarii, am tot adaugat apa, iar aproape de sfirsit am dizolvat sarea in apa si am turnat-o toata peste aluat. Durata framintarii a fost de 15 minute. 
In reteta originala scria ca trebuie lasat aluatul la dospit doua ore, apoi framintat din nou, dat forma piinii sau piinitelor si bagat la cuptor.
Eu am lasat la dospit aluatul timp de o ora, am framintat din nou 15 minute cu masina de framintat, am dat forma piinii (o piine maaareee), am pus doua pahare inalte in tava, atentie pe tava se presara faina destul de multisoara, am pus piine pe tava, am acoperit cu o folie, adica o punga mare taiata intr-o parte, dar cu paharele puse pe tava va avea loc aluatul sa dospeasca si sa creasca frumos. Am lasat la dospit o ora jumatate, am eliminat folia, punem in cuptor o tigaita cu apa pe care o lasam tot timpul cit piinea e in cuptor, apoi bagam tava cu piinea in cuptorul preincalzit la 180 de grade o lasam 30 de minute. 
Scoatem din cuptor, lasam sa se raceasca 


taiem felii si servim cu ce avem si cu ce dorim. 
Piinea chiar si dupa 2-3 zile e la fel de buna si nu devine sfarimicioasa.
Pofta buna !


34 de comentarii:

  1. è spettacolare complimenti!!!!un morso glielo darei volentieri :) buona serata

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce buna ,ador painea facuta in casa!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi era dor de o asemenea paine.Felicitari:x

    RăspundețiȘtergere
  4. tare bine arat! mirosul de paine calda din casa face cat o 1000 de cuvinte :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Maria Elena ! Problema e ca s-a terminat, mai repede decit credeam eu... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Flory ! A venit frigul si profit sa incalzesc puternic bucataria si sa simt mirosuri imbietoare... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Maria si mie imi era dor, deja am pe lista de asteptare o alta piinita, sper sa fie la fel de buna ca asta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, Boscodina ! Mirosul de piine proaspata, nu se poate inlocui cu nimic... uite cum imi fac pofta singura...

    RăspundețiȘtergere
  9. Painea de casa e cea mai buna! Mai ales calda:) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi place tare mult painea facuta in casa! Nici nu se compara cu cea de la pravalie! Pupicei si o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  11. What great bread!
    The more I go through the pages of your blog, the more I love it! I added you to my favourites, come visit me!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc, Danutza ! Eu evit sa maninc piinita calda, dar rezist cu greu in fata parfumului... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  13. Adevarat, Adela ... din cea de la pravalie ramine tot timpul o bucata, cea facuta in casa, dispare ca prin farmec... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  14. Alinutzika si eu gindesc la fel, de aceea fac des piinita in casa...

    RăspundețiȘtergere
  15. Grazie, Gemma Olivia ! Ho visto anche il tuo pane fatto con semi di papavero, di sicuro lo provero... Buona settimana !

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce poate fi mai bun decat o paine facuta in casa?Imi place mult!!!
    O saptamana linistita!
    Alynusa

    RăspundețiȘtergere
  17. hmmmm , deja ii simt mirosul !!!! ... ador painica facuta in casa ;)...

    RăspundețiȘtergere
  18. DiaMar, te servesc cu placere, virtual bineinteles... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc, Alynusa ! Iti doresc o saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere
  20. Painea facuta in casa este cea mai buna...

    RăspundețiȘtergere
  21. Zacusca e gata,imi trebuie o felie de paine calda. :)Arata tare atragatoaare .

    RăspundețiȘtergere
  22. Paradis, atunci ma duc sa fac o piinita calda, calda si vin sa mincam impreuna cu zacusca...

    RăspundețiȘtergere
  23. Foarte frumos ti-a crescut! Paine calda ce poate fi mai bun!

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumesc, Kadia ! Fuse, fuse si ... se duse...

    RăspundețiȘtergere
  25. Daniela, tare mult imi place cum arata painica asta! O sa fur si eu reteta. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  26. Multumesc, Boabe de cafea ! Noi sintem innebuniti dupa piinea facuta in casa, e mult mai gustoasa si bineinteles, sanatoasa.. Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !