duminică, 29 noiembrie 2009

Prajitura cu iaurt/Torta allo yogurt


O prajitura bunuta, bunuta... iar consistenta e ceva in genul "negresei"...
Ingrediente:
  • 250 g faina de griu
  • 4 oua
  • 200 g zahar brun
  • 200 g iaurt natural sau cu fructe
  • 80 g unt
  • un pliculet praf de copt
  • o lingura miere
  • coaja rasa de la o lamiie
  • un picut de sare
  • zahar pudra pentru decorat

Cu ajutorul robotului, zbatem bine ouale impreuna cu zaharul, iar cind zaharul s-a topit, adaugam mierea si sarea, apoi iaurtul, iar cind ingredientele sint incorporate bine, adaugam faina cernuta.

Untul il topim, dar in momentul cind il adaugam compozitiei trebuie sa fie foarte putin caldut sau chiar rece si trebuie sa-l adaugam lasind sa curga incetisor, in timp ce robotul invirte ingredientele.

La sfirsit adaugam praful de copt si coaja rasa de la lamiie, lamiia mea a fost cam verde ca nu s-au maturat inca, cele din copac...

Intr-o tava nu prea mare, in care eu am pus hirtie de copt, rasturnam compozitia si dam la cuptorul, incalzit in prealabil la 170 de grade, pentru circa 45 de minute.

Scoatem din cuptor, presaram zahar pudra si taiem cind este rece... Atentie, eu n-am avut rabdare, am taiat cind era calda si nu mi-a placut cum a iesit poza. Daca aveti rabdare pina a doua zi, gustul e si mai bun, servit bineinteles alaturi de o cafea cu lapte... cel putin eu asa am servit la micul dejun.

TORTA ALLO YOGURT

Ingredienti:
  • 250 g di farina bianca
  • 4 uova
  • 200 g di zucchero di canna
  • 200 g yogurt (va bene anche quello con la frutta)
  • 80 g di burro
  • 1 bustina di lievito
  • 1 cucchiaio di miele
  • 1 limone nontratato
  • poco sale
  • zucchero a velo per decorare

Montate le uova con lo zucchero finche zucchero sia sciolto, aggiungete il miele ed un pizzico di sale, unite lo yogurt, la farina setacciata, il burro fuso versandolo a filo, il lievito setacciato ed alla fine la scorza grattugiata del limone.

Versate in uno stampo non tropo grande, ed infornate a 170 gradi per 45 minuti.

Servite il dolce spolverizzato di zucchero a velo...

6 comentarii:

  1. Buna Daniela.Cred ca este delicioasa! Cu gustul acela de lamaie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draguta reteta, ar trebui s-o incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daniela, as putea spune ca gustul de lamiie, da o nota aparte prajiturii, e foarte "fina"... Pupici si o saptamina buna !

    RăspundețiȘtergere
  4. Alexandrina, sa-mi spui daca ai facut-o si daca ti-a placut... E foarte buna cind e rece, asta daca rezisti...

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca este foarte fina si buna. Adica sunt sigura, trebuie testata.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ghicel, in primul rind multumesc de vizita. Sa stii ca e foarte buna, daca o faci, sa-mi spui daca a trecut testul...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !