vineri, 6 ianuarie 2012

Biscuiti decorati


Am promis ca vin si cu retetele de la bucatele servite de sarbatori, dar cum timp nu prea am avut, abia acum cu sarbatorile sper sa reusesc sa scriu cite  ceva. Pentru biscuiti am folosit un aluat care e foarte bun si pentru tarte si care poate fi congelat si pastrat cca trei luni.
Ingrediente:

  • 750 g faina 
  • 500 g unt rece
  • 250 g zahar praf
  • 3 galbenusuri
  • o jumatate lingurita de sare
  • un pliculet de zahar vanilat
  • coaja rasa de lamiie
  • o lingurita de scortisoara

Am pus intr-un vas incapator, faina cernuta iar in centru celelalte ingrediente, doar untul rece l-am taiat bucatele mici, mici... Incepem sa framintam aluatul (intii am bagat mixerul pina am obtinut o specie de bucatele de aluat sfarimicios, apoi cu minutele am framintat cit de repede am putut (atentie untul nu trebuie sa se incalzeasca).  Daca nu folositi tot aluatul (sigur ca nu, pentru ca e foarte mult... il conservam in congelator timp de 3 luni, doar ca atunci cind dorim sa-l folosim il scoatem seara din congelator si-l punem in frigider pina a doua zi)...
Intindem aluatul intre doi foi de hirtie pentru copt si cu ajutorul sucitorului/melesteului din dotare intindem foaia de cca 5 mm grosime si taiem formele dorite.

Pentru decorat biscuitii, avem nevoie de :

  • un albus de ou
  • 120 g zahar praf
  • citeva picaturi de suc de lamiie
  • colorant de care avem

Am zbatut bine albusul cu zaharul si sucul de lamiie pina am obtinut o glazura foarte, foarte buna (glassa reale). 

Am copt biscuitii in tava tapetata cu hirtie de copt circa 10-12 minute in cuptorul preincalzit in prealabil la 190 de grade. 
Am lasat la racit si am decorat cum am putut, pentru ca aveam si ajutorul de nadejde, iar biscuitii erau multi si ma dureau minutele mamutei si ale tatutei...
Dovada pozata si... mincata...


16 comentarii:

  1. Foarte buni dar mai ales aratosi!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce delicati is.Foarte faine culori.
    Seara faina iti doresc.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce a zis printesa de frumusetea asta de glazura?Tare faini!Va pup doamnelor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, Micule ! As fi vrut sa-i fac mai motatzi, dar culorile le cumparasem din tara, galben si albastra, iar galbenul era cam transparent cind l-am pus in glazura... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Teo, am reusit sa fac citiva mai frumusei, ca dupa aia a intrat domnisoara la decorat si s-a terminat cu opera mea de arta... Dar macar a fost incintata ca i-a facut cu minutele ei... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos arata! Glazura e pe placul meu.
    Si fetele mele se cam baga la facut si decorat biscuiti :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Si mie imi place mult glazura, doar ca asteptam un instrument smecher ca sa le decorez, dar firma online nu mi l-a expediat... Credeam ca doar domnisorica mea se baga in bucatarie... Cica, "mami, ai spus ca atunci cind merg la scoala, ma inveti sa fac de mincare"... Raspunsul lui mami " dupa ce inveti sa scrii si sa citesti"... Ufffa, ce mama mai sint si eu... hi, hi... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !