vineri, 11 martie 2011

Fantans - piinite fantastice americane


Se putea sa treaca saptamina fara sa mai fac ceva la cuptor, adica piine... Ma rog, am mai facut saptamina asta mucenici, dar piinita delicioasa ca sa miroase toata casa, abia astazi am faurit... 
Delicioase... si spun asta cu gura plina si eu si Isabella... 
Ingrediente pentru 9 piinite: 

* 375 g faina 0
* 75 g latticello
* 10 g zahar
* 75 g lapte
* 40 g unt + 25 g unt pentru uns 
* 15 g drojdie proaspata 
* un ou 
* 5 g sare    

Intii de toate va spun ce am pus eu in loc de latticello, care-l puteti face din frisca mixata pina se transforma in unt, iar ce ramine e latticello (asta am gasit pe internet, asta am scris). Eu am pus 40 g iaurt natural si 40 g lapte (nu lapte de la magazin fara grasimi). Amestecam bine iaurtul cu laptele si-l lasam la temperatura camerei, eu l-am lasat mai bine de jumatate de zi. Acum masuram intr-un castronel 75 g (eu am avut 80 dar am pus doar 75), adaugam drojdia maruntita si zaharul, amestecam bine si lasam la odihnit 15 minute. 
Punem intr-o craticioara laptele la incalzit, iar cind acesta e destul de fierbinte, dam  la o parte si punem untul ca sa se topeasca. Oul il zbatem putin intr-un castronel, iar acum trecem la facut aluatul. In cuva masinii de facut piine am cernut faina, am adaugat drojdia cu "latticello" inventat, punem laptele caldut cu untul topit, oul si sarea si framintam timp de 15 minute. Rasturnam aluatul pe masa de lucru putin infainata si mai framintam  vreo cinci minute. Acum, punem aluatul intr-un vas uns cu ulei sau unt (eu am lasat in cuva masinii de piine) , acoperim si lasam la dospit intr-un loc cald ferit de curentii de aer, timp de o ora, sau pina isi dubleaza volumul. 
Rasturnam aluatul pe masa de lucru, intindem cu sucitorul o foaie si formam o foaie de 45-30 cm cu o grosime de cca 5 mm. Topim si lasam la racit cele 25 g de unt si ungem foaia pe toata suprafata, apoi taiem 5 dungi de cca 6-7 cm, depinde cit de lunga e partea ... ca sa zic... cea mai lunga... (grea limba asta romaneasca...
Luam foile si le asezam una peste alta si impartim in 9 parti de cca 5 cm. 


Luam fiecare pachetel in mina, o parte o stringem usurel, iar partea de deasupra incercam sa o facem ca pe un evantai si le punem pe rind in forma de briose, de savarine, de care avem. 


 Acoperim si lasam din nou la dospit timp de 30-40 de minute, sau pina vedem ca si-au dublat volumul. 
Preincalzim cuptorul la 200 de grade si bagam tava si o lasam timp de 20 de minute, eu am lasat doar vreo 17 minute. Lasam la racit si servim, cu ochii, cu gura, cu miinile, cum putem ca-s prea bune. Tura viitoare am sa le fac in varianta dulce.





19 comentarii:

  1. Vai ce bine arata!!!
    O idee excelenta!

    Un sfarsit de saptamana minunat!
    Te imbratisez cu drag,
    Alina

    RăspundețiȘtergere
  2. Sant foarte frumoase, le-am vazut pe mai multe bloguri si pot sa-ti spun ca ti-au iesit foarte bine.
    Pe curnd.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daniela,arata fantastic,,,,cum esti prea departe,maine le fac si eu ca si asa este zi de facut paine,,,,,,am luat ideea,,,,,,puppp cu mare,mare drag si-ti doresc o seara cat mai frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Multumesc frumos, Alina ! Pupici si-un sfirsit de saptamina cit mai placut !
    @ Grazie, Mary !
    @ Multumesc, Daniela ! Pupici si week-end placut !
    @ Multumesc, Mirela ! Ma tem ca pina miine nu mai sint, asa ca... iti doresc spor la framintat ! Pupici !
    @ Multumesc, Danutza !

    RăspundețiȘtergere
  5. super tare...foarte ingenios.popicei

    RăspundețiȘtergere
  6. wowwwwwwww che meraviglia!!!complimenti!

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Multumesc, Ella ! Pupicei...
    @ Grazie, Federica ! Buon week-end !

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca erau buni carnaciorii,eu nu i-am gustat...dar cred ca fac un bun mariaj cu painitele tale arata excelent(ma refer la painici)oricum iti pot spune ca parjolutele erau foarte bune,pot rivaliza cu cele din carne!Gata am scris un roman.Iti urez BUON WEEKEND si BACINI!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Petronela, dau la schimb piinitele, tu arunca un cirnacior ca ies in balcon... Pupici si un sfirsit de saptamina cit mai placut !

    RăspundețiȘtergere
  10. CE FRUMUSELE SUNT PAINICILE ACESTEA:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Daniela,iti ofer un premmiu,care asteapta sa-l ridici din bucataria mea.Te pup si-ti doresc o seara frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Imi plac, mult de tot!
    Sper sa-mi fac timp sa le incerc.
    Duminica frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  13. Che bel blog e che buona ricetta voglio provarla ma non ho capito bene, colpa del traduttore, cos'è il latticello. mi sono iscritta al tuo blog, se vuoi visitarmi mi trovi qui: http://frullatodiricette.blogspot.com
    A presto, Alex

    RăspundețiȘtergere
  14. @ Multumesc, Mirela ! Am sa-mi fac timp sa te vizitez si sa ridic premiul. Pupici !
    @ Multumesc, Gabi ! Pupici si o duminica placuta !
    @ Grazie, Alex per la visita ! Ti ho scritto sul tuo blog, cosa e latticello... Buona domenica !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !