luni, 3 ianuarie 2011

Bigne cu crema de somon afumat


Un aperitiv gustos, pregatit pentru ajunul craciunului, dar care poate fi folosit cu succes la orice sarbatoare.
Reteta o am din cartea mea de bucate. Ingrediente pentru bigne:

* 125 g faina
* 100 g unt
* 1/4 l apa
* 3 oua (60 g bucata)
* un praf de sare

Intr-o olita mai mare de un litru, punem apa, untul si sarea si cind da in clocot, tragem vasul de pe foc, adaugam faina toata deodata si amestecam repede sa nu se cocoloseasca, punem din nou pe foc si amestecam de citeva ori pina se dezlipeste aluatul de pe fundul vasului.
Lasam aluatul la racit sau il ajutam noi sa se raceasca amestecind in continuu, dupa ce am pus vasul intr-un alt vas cu apa, iar cind acesta este caldut, adaugam pe rind cite un ou, amestecind bine dupa fiecare, pina se incorporeaza in aluat. Daca ouale sint mici, adaugam 4 oua, aluatul trebuie sa fie destul de moale, fara sa curga, sa-si mentina bine forma dupa ce le punem in tava.
Dam drumul la aragaz la 200 de grade, iar pe hirtie de copt formam bigne (reteta prevedea ca trebuie sa fie rotunde, dar eu am vrut sa le fac mai cu mot, nici n-am incercat sa iasa rotunde), dam tava la cuptor si lasam pina acestea se umfla bine si prind un pic de culoare.
Le lasam la racit, le punem pe o farfurie si le acoperim cu o folie sa nu se intareasca.

 

 Eu le-am facut cu o zi inainte, iar in ziua respectiva le-am umplut cu crema de somon afumat   cu ajutorul siringii pentru dulciuri, iar gaurica lasata de siringa am astupat-o cu un bob de rodie.


2 comentarii:

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !