vineri, 5 februarie 2010

Piine ardeleneasca cu cartofi


Normal ca incep postarea cu poza piinitei privita drept in ochi... de gust nu va pot descrie cit e de delicioasa...
Reteta o am de aici
E prima oara cind fac piine cu cartofi, desi am fost tentata de multe ori, parca mi-era frica de rezultat...
Ingrediente: 
* 400 g faina
* 400 g cartofi
* 100 ml apa fierbinte
* 10 gr drojdie uscata
* 1 lgt sare (10 g am pus)
* 1 ou

Am curatat, cintarit, spalat si dat prin razatoare, cartofii. Dupa care i-am pus intr-un vas si am turnat apa clocotita deasupra, am lasat timp de 2 minute, apoi am rasturnat totul intr-o sita, asa s-a scurs apa, dar am mai apasat cu mina ca sa iasa cit mai multa apa din cartofi.
In masina de piine am pus apa calda (in reteta originala scria fierbinte), am adaugat oul, apoi cartofii, sarea, faina si drojdia si am dat drumul la programul pentru framintat, adica 14 minute.
Am rasturnat aluatul pe masa de lucru bine infainata, vedeti ca aluatul are o consistenta destul de moale si lipicioasa. Am framintat aluatul si l-am invirtit pe toate partile, pina nu s-a mai lipit de miini.
Intr-un vas yena tapetat cu faina, am pus aluatul sub forma de piine, l-am acoperit ca de obicei cu o folie de nylon si cu doua pahare la capete sa nu se lipeasca aluatul si l-am lasat la dospit timp de doua ore.
Cu pensonul muiat in apa calda, am uns deasupra piine, apoi am presarat faina din abundenta...


 
si am bagat piinea in cuptorul preincalzit la 200 de grade timp de 40 de minute.
Piinita are o coaja usor crocanta, miezul irezistibil de molcut si delicios...
Nu va faceti probleme ca piinea e marisoara, pentru ca dispar imediat feliutele.

6 comentarii:

  1. Catta, am rezolvat, am schimbat...
    Daca reusesti sa-mi dai un banner cum era inainte, e si mai bine ! O zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  2. BlogWidget - ALEGE CEVA COOL PENTRU BLOGUL TAU !
    Am implinit un an de activitate. Te asteptam la noi pentru a-ti oferi un widget, banner, plugin-wp, sau doar o idee pentru a adauga un plus de look si functionalitate blogului tau.
    Sau un posibil parteneriat reciproc avantajos, Sustine BlogWidget, detalii si bannere la alegere la pagina de contact.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ti-a iesit de milioane, consistenta asemanatoare cu Ciabatt dar-Daniela, m-am tot uitat la reteta si am fost si acolo de unde ai luat-o....dar nu-i mami in nici un caz reteta ardeleneasca, parerea mea.
    Poate cind ai timp, incerci reteta de la mine-paine rusticala cu cartofi. Minunata. Un sfirsit de saptamina minunat! Cami

    RăspundețiȘtergere
  4. Blog Widget, multumesc de invitatie. Am sa trec negresit...

    RăspundețiȘtergere
  5. Cami, eu sint moldoveanca, asa ca nu stiu cum e piinea ardeleneasca. Asa scria in reteta, asa am scris si eu. Negresit o sa fac si piinita ta, acuma ca mi-ai spus, vezi ca eu sint intr-o continua "miscare" de aluaturi... hi, hi... incerc tot ce mi se pare bun, asa se maninca piinea la mine acasa, ca daca as face mereu aceeasi piine, ar ramine ca cea de la alimentara, adica in punga si nemincata... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. multumesc pentru reteta - ma bucur ca e facuta macar partial in masina de paine, altfel nu prea ma rabdare cu framantatul. insa pe asta o incerc neaparat!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !