vineri, 4 martie 2011

Madeleine cu mascarpone si migdale



Nu mai facusem de multisor madeleines si cum am descoperit reteta asta, m-am gindit sa vad cum sint.
Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

* o lamiie
* 3 oua
* 120 g ricotta (eu am pus mascarpone) 
* 150 g unt
* 5 linguri lapte
* 150 g faina
* o lingurita rasa praf de copt
* 150 g zahar
* 40 g migdale macinate


Zbatem bine zaharul impreuna cu untul (la temperatura camerei), adaugam ouale si  mixam bine. Dupa ce ingredientele s-au amestecat bine, adaugam mascarponele, laptele iar la sfirsit faina cernuta impreuna cu praful de copt, migdalele macinate si coaja de lamiie. 
Punem compozitia in frigider si o lasam cel putin o ora, apoi punem cu lingura in formele de madeleines. Atentie, compozitia e destul de grosuta, deci... nu umpleti prea mult formele ca oricum vor creste enorm in cuptor. 
Preincalzit cuptorul la 190-200 de grade (depinde de cuptor)... in reteta originala era scris ca trebuie sa le lasam cinci minute la temperatura maxima, asa ca individele din prima tava "s-au carbonizat" , urmatoarele le-am copt la 190 de grade timp de 10 minute. Lasam sa se raceasca, apoi le scoatem pe un gratar si le pudram cu zahar. 
Procedam la fel cu restul aluatului (eu am doua tavi asa ca a fost mai usor, unele se coceau, altele le pregateam)... au iesit in jur de 45 de bucati, nu le-am numarat pentru ca prima tava de 8 s-a carbonizat, iar restul dispareau cit altele erau in cuptor.



Se pot conserva intr-o cutie de metal, sint mult mai bune a doua zi, asta daca aveti rabdare sa va uitati la ele. 

18 comentarii:

  1. Ar fi mers acum de dimineata la cafea. O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumusele sunt.
    Acum imi pare rau ca nu mi-am luat si eu o tava cand era la oferta in Carrefour. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, Sara ! si noi tot la cafea le-am servit ... Pupici si-o zi minunata !

    RăspundețiȘtergere
  4. Miha, daca mai gasesc in oferta, am sa-ti iau de aici...

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi plac prajiturelele astea!Le cumparam ades de la magazin.....nu am forma sa le fac!
    O seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ei Daniela,,eu vin cu ceaiul ca-i seara,,,,,,super bune,,pupp si o seara faina!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Superbe..."fur" si eu una ca nu ma pot abtine:D!!!

    pupici!weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  8. Janet, eu nu mai cumpar, ca sint multumita ca a inceput sa manince odrasla si mai si face mofturi la cele cumparate. Daca erai mai aproape, iti cumparam eu o forma, ca aici se gasesc. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  9. Mirela, merg si cu ceai, mai ales inainte de culcare... Pupici si... noapte buna !

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc, Violette ! Pupici si-un sfirsit de saptamina minunat !

    RăspundețiȘtergere
  11. Danutza, scuze sarisem peste mesajul tau... Pupici si multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  12. che bonta'..le adoro...stai sfornando delizie
    una dietro l'altra..bravissima!!!!!!!!!
    Baciotti
    Enza

    RăspundețiȘtergere
  13. Grazie, Enza ! Devo sfornare per forza, perche Isabella non mangia i dolcetti comperati... Bacione e buon week-end !

    RăspundețiȘtergere
  14. Mmmm, ce-mi plac si mie...tare parfumate tb sa fie! puup

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc, Liana ! Sint sau mai bine spus, au fost foarte gustoase... Pupici si-o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  16. Imi plac madeleinele, si astea cu lamaie si mascarpone cred ca sunt delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  17. Mihaela, sint foarte bune si fragede...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !