sâmbătă, 20 februarie 2010

Panini


Pentru 12 piinite, avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
* 500 g faina
* 15 g drojdie proaspata
* 1 lingurita sare
* 2 lingurite zahar
* 150 ml apa calduta
* 100 ml lapte caldut
* 3 linguri ulei
* lapte pentru uns

Intr-un vas punem drojdia, zaharul si apa calduta, le amestecam bine si le lasam la odihnit timp de cinci minute. Adaugam apoi faina cernuta, laptele caldut, uleiul si framintam aluatul. Aproape de sfirsit, adaugam sarea, acoperim aluatul si-l lasam intr-un loc caldut sa dospeasca circa 1.30 - 2 ore.

Rasturnam aluatul pe masa de lucru si-l impartim in 12 bucati de circa 65 g si le dam forma de piinita, fara a apasa prea tare aluatul si fara sa mai infainam piinitele. Nu vom obtine niste piinite enorme, ci destul de micute, pe care le acoperim si lasam din nou la dospit, timp de o ora - o ora jumatate.
Le-am uns cu lapte si le-am facut o taietura pe mijloc (ar fi trebuit sa fie mai adinca, pentru ca piinitele sa se desfaca in timpul cit sint in cuptor), apoi bagam tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade timp de 20-30 de minute, depinde de cuptor. Sint delicioase, atit calde cit si rece, nu pot spune insa cum se prezinta dupa o zi, pentru ca au disparut repede... Rectific, au mai ramas doua piinite, le-am bagat citeva secunde in MO, s-au incalzit si sint ca atunci cind le-am scos din cuptor.

13 comentarii:

  1. Daniela, super Panini, putin mai altfel decit am mincat eu la Roma, dar cred ca italienii au Panini sute de retete...
    have a nice weekend!

    RăspundețiȘtergere
  2. ti-au iesit ca la carte.banuiesc ca sunt foarte bunute.felicitari

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumoase sunt!
    Cand o sa am chef de joaca in aluat o sa le fac si eu! :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata fuarte bine, are o culuare!!!
    Si un miez!
    Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  5. Sarah sint delicioase, doar ca dispar cam repejor... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Cuscra, la cit iti place tie sa te joci cu prajiturile si torturile, cu aluatul e floare la ureche... Se fac foarte repede...

    RăspundețiȘtergere
  7. Nina, e adevarat ca au sute de retete si toate sint gustoase, ma refer la piinite. Asta nu era cu lapte pe deasupra, dar eu le-am vrut mai colorate... O duminica placuta

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Daniela, sint delicioase iar miezul e molcut ! O duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  9. scuza dar ce tip de faina ai usat?

    RăspundețiȘtergere
  10. ciao ma che tipo di farina hai usato?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. farina 00, ma puoi mettere anche manitoba, perche vengono ancora piu buoni...

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !