vineri, 3 iunie 2011

Clafoutis cu cirese


O prajitura delicioasa, cu cirese din copacul propriu si personal. Ingrediente pentru o tava nu prea mare:

  •  200 g faina
  • 150 g zahar
  • 4 oua
  • 1/2 litru de lapte
  • un pic de sare
  • 30 g unt
  • 600 g cirese fara simbure
In vasul de la mixer, am zbatut bine ouale impreuna cu zaharul, apoi am adaugat faina cernuta mixind incontinuu, sarea si laptele (ingredientele puteti sa le puneti toate o data si apoi sa mixati). Compozitia este destul de lichida.
Preparam tava, adica o ungem bine cu unt, rasturnam compozitia si bagam tava in cuptorul preincalzit la 160 grade cca 10-15 minute. Cind vedem ca aluatul incepe sa se intareasca un pic pe fundul tavii, distribuim ciresele (partea de deasupra trebuie sa fie destul de molcuta), bagam tava in cuptor, ridicam temperatura la 180 de grade si lasam timp de cca 30-35 de minute, depinde mult de cuptor. Cind vedem ca prajitura incepe sa se coloreze la suprafata, scoatem tava din cuptor. In reteta originala spunea ca trebuie scos clafoutis-ul din tava si lasat sa se raceasca, eu l-am lasat in tava, pentru ca mi-era frica sa nu se rupa. Servim caldut sau rece, e foarte gustoasa, o aroma dulce-acruta...iar consistenta e ceva in genul grisului cu lapte cind se intareste, nu stiu cum se explic mai bine.


21 de comentarii:

  1. yumy vreau si eu o bucatica! O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Adela, doar cu o feliuta virtuala te pot servi... pacat ca nu poti gusta de-adevaratelea... Pupici si-o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  3. Vă mulţumesc pentru reteta voi face o porţie dublă.
    Pupici pentru întreaga familie. Irena
    Polonia

    RăspundețiȘtergere
  4. una ricetta favolosa!!!è sempre un piacere passare nel tuo blog!baci!

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamna Ira, va multumesc pentru vizita. Sper din inima sa va placa prajitura si sa fie multumiti cei dragi. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Grazie mille, Federica ! Gentile come sempre... Baci e buon week-end !

    RăspundețiȘtergere
  7. Trebuie sa incerc cuprima ocazie cand mai cumpar cirese,ca eu nu amcopacul meu propriu si personal:)))Te pup,o zi frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Flory, daca stateai mai aproape de mine, iti dadeam o punguta ca am pus la congelator. Pupici si spor la cumparaturi !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Yummy, vreau si eu o portie!!
    Alexandrina

    RăspundețiȘtergere
  10. Ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor.Sevgiletrrrr..

    RăspundețiȘtergere
  11. Bella e buona Danutza....:P...gnam.Ti abbraccio forte e ti faccio i miei più sinceri complimenti 6 davvero bravissima

    RăspundețiȘtergere
  12. Si eu vreau o portie.. mai ales ca m-am servit si de la Alison.. e atat de buna si nu mi-a ajuns!! participi cu prajiturica la provocare? ca eu n-am sa ma dezic si voi fi insistenta in invitatii ;) Pupici si o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  13. Grazie mille, Novelina ! Sei molto gentile... Un bacione e buona domenica !!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Antonina, atunci daca ai servit si de la Alison, servesti si de la mine, iti trece sigur pofta.... Te vizitez sa vad despre ce provocare e vorba... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu ma autoinvit la tine acasa,adica mai bine zis in gradina la tine,asa ma satur si de cirese si de prajitura...ce spui???Am asa o reteta doar ca e cu struguri,am facut-o de multe ori si-i foarte buna.
    Te pup si vin sa vad ce-i cu tortul...

    RăspundețiȘtergere
  16. Petronela, te astept... ciresele le-am pus la congelator, dar pentru tine sacrific o punguta sa fac prajiturica. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  17. Este sezonul cireselor ! Caut retete savuroase ! :)
    Toate dulciurile astea din partea dreapta as vrea sa le fac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasa ca miine sau peste doua zile, am sa te servesc cu o inghetata de cirese... Pupici !!!

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !