duminică, 31 octombrie 2010

Biscuiti "dovleac"


Bu-hu-hu... n-am reusit sa-mi conving barbatul sa tai dovleacul din gradina si sa-i pun luminarele, asa ca a trebuit sa-mi petrec dupa amiaza in bucatarie sa fac biscuiti, fara luminarele, bineinteles...
Inainte de a scrie reteta, va las sa vedeti cum arata cerul de dimineata..., parca era imbracat in hainuta de Halloween.


Ingrediente:

* 500 g faina 00
* 250 g unt
* 150 g zahar praf
* un ou
* un pic de sare
* coaja rasa de la o portocala (puteti pune orice aroma doriti)
* gem de capsuni

Punem untul rece taiat bucatele, oul, sarea, coaja de portocala si zaharul, le mixam bine, apoi adaugam toata faina cernuta si cu viteza cea mai mica a robotului, amestecam bine toate ingredientele.
Am rasturnat aluatul pe masa de lucru si l-am mai framintat un pic, apoi pe hirtie de copt pe care am presarat un pic de faina, am intins cu sucitorul pe care am presarat faina, o foaie destul de grosuta (altfel riscam ca in loc de gura si ochi sa obtin mici gauri in dovlecei), apoi am decupat biscuitii, nu inainte de baga forma in farfuria cu faina (asa nu se va lipi aluatul de forma). O poza cu minuta ajutatoare care eram cam colorata de la carioci, deci apa si sapunul nu prea functioneaza in cazul asta, dar cu mare atentie apasa doar pe forma...
Asa arata noua mea achizitie, pe care am cumparat-o la reduceri dupa sarbatoarea de Halloween de anul trecut...
Punem biscuitii in tava tapetata cu hirtie de copt, vedeti ca am probat sa vad daca le pot da forma de biluta pe care o putem umple cu crema


Am bagat cele doua tavi in frigider si le-am "uitat" acolo, pentru ca intre timp ne-am dus la o aniversare. Cel mai indicat e ca biscuitii sa-i dam la frigider inainte de a-i baga in cuptor, asa isi vor pastra forma. In cuptorul preincalzit la 180 de grade, bagam pe rind tavile cu biscuitii si le lasam circa 20 de minute, depinde de cuptor si de cit de groasa e foaia de aluat, ii lasam pina vedem ca s-au colorat dupa gusturile noastre. Eu i-am scos din cuptor dupa vreo 17 minute, am pus gem de capsuni in formele ochilor si gurii si i-am mai lasat vreo doua minute in cuptor.


Sint deliciosi, iar mirosul de portocala mi-a parfumat toata casa, tot de la portocala s-au colorat putin in portocaliu...

11 comentarii:

  1. Minunata ideea si realizarea... felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Diamond ! Sint si foarte gustosi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, Sara ! Draguta ca de obicei. Pupici si o duminica placuta in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumosi dovlecei si ursuleti,dar mai sunt si gustosi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Angi ! Sint gustosi, ca Isabella cu greu renunta la unu-doi ca sa manince mami si tati... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce draguti sunt dovleceii! Eu n-am vazut niciunde forma din asta in Ro, ca mi-as fi cumparat...;-(

    RăspundețiȘtergere
  7. Liana, eu sint innebunita dupa forme de tot felul, am tot cumparat si am inca nefolosite. Probabil vor aparea si in Romania. Pupici si-o saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere
  8. troppo carini...chissa' quanto so' buoni!!
    bravissima!!
    un bacio
    Enza

    P:S Grazie!!

    RăspundețiȘtergere
  9. se ti va..passa da me..c'è un giochino x te
    buona serata

    RăspundețiȘtergere
  10. Grazie, Enza ! Spero che ti senti meglio. Un bacione !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !