duminică, 26 septembrie 2010

Rosii uscate umplute cu sardine



O reteta gustoasa, un pic cam migaloasa, dar ce nu facem noi, sotiile, ca sa vedem jumatatea multumita.
Reteta o am de la cumnata mea din Calabria, rosiile le-am cumparat tot de acolo, gata uscate, dar... le putem face si acasa. Avem nevoie de rosii din alea mai lunguiete (imaginea e de pe internet



spalam rosiile, le taiem in doua dar le lasam lipite una de alta, deci nu le taiem de tot, le asezam pe un fund de lemn cu partea taiata in sus, le acoperim cu un tifon, asta ca sa nu apara mustele pe ele, le asezam la soare iar noaptea le bagam in casa ca sa nu se umezeasca. Ca sa fie uscate, dureaza cca 5-7 zile, nu exagerati nici cu uscatul, ca altfel veti pati ca mine.
Acum sa scriu reteta:
  • un kg de rosii uscate
  • sardine (cele folosite de mine au fost conservate in sare)
  • ulei de masline
In poza vedeti ca rosiile s-au uscat cam multisor, din vina barbatului nu a mea, pentru ca a tot aminat cumpararea pestisorilor.
Le-am pus intr-o farfurie cu ulei de masline, nu toate deodata ci pe rind

iar cu virful degetelor umezite cu ulei, am indreptat rosiile (asta a fost operatiunea cea mai migaloasa, pentru ca erau cam uscatele) iar intr-un vas cu ulei, le asezam una peste alta, pina terminam toate rosiile, bineinteles din cind in cind, mai turnam ulei de masline.
Acum trecem la spalat si curatat de sira spinarii, pestisorii... luam cite o rosie, asezam cite o bucata de pestisor, inchidem rosia ca pe o carticica si presam bine marginile.
In borcane bine spalate si uscate, turnam un pic de ulei de masline si incepem sa asezam rosiile una peste alta, iar din cind in cind adaugam ulei, lasam borcanele descoperite ca sa iasa aerul din ele, acoperim bine cu ulei.
Infiletam bine capacelul si... voila... le papam la iarna, daca rezista... Nu va imaginati ca au iesit prea multe trei borcanele, din care al meu "berbant" serveste din cind in cind alaturi de cite o felie de gratarel sau fripturica de vita, dar le putem servi ca aperitiv.


E bine ca a doua zi dupa ce le-ati infiletat, sa controlati daca au suficient ulei si eventual sa luati una-doua rosii din borcan (pentru ca ele intre timp au absorbit din ulei), iar deasupra vom acoperi bine cu ulei ca sa nu prinda mucegai.

14 comentarii:

  1. Wau,cred ca e bunatate!nu reusesc nicicum sa-mi fac rosii uscate desi am avut in gradina mea de o bunatate unica!Timpul asta e asa scurt desi nu e o filozofie in a usca rosii!
    Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am papat niciodata! Tre' sa fie tare bun!

    RăspundețiȘtergere
  3. He, hei, Mariano ! Pai de ce crezi ca eu le-am cumparat ?! Tot din cauza timpului, la cit trebuie sa le plimb la soare si in casa, le cumpar gata uscate... Pupici si o duminica placuta in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  4. Cuscra, sint "delitioase", eu nu ma satur niciodata cind maninc, daca ai fi mai aproape te-as servi cu mare placere. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. o idee geniala, am sa o incerc negresit :)arata demential , deja imi ploua in gura

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Boscodina ! Nu stiu cit de bine arata, dar pot sa-ti spun ca intr-adevar sint bune.

    RăspundețiȘtergere
  7. Daniela,poti sa-mi spui te rog ce pret au rosiile uscate? in Romania am gasit,dar numai in borcan cu ulei de masline,asa cum am facut si eu in vara asta.Nu este chiar asa de usor,eu seara le mutam de afara in uscator, pentru inca citeva ore bune,altfel pina a doua zi,riscam sa fermenteze,asa cum mi s-a intimplat prima oara.Adevarul este ca sint excelente,eu am pus usturoi, oregano,busuioc sau cimbru ardei iute,o nebunie ce mai....Te vizitez mai demult, imi plac retetele tale.Cu bine Maria.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna, Maria ! In primul rind, multumesc de vizita. Imi imaginez ca nu-i usor de facut acasa rosii uscate, iar daca nu le acoperim riscal sa-si faca mustele castel pe ele... Eu le-am luat din Calabria si am dat 5 euro pe un kg, dar le-am luat de la tarani nu de la magazin, deci le-am luat la un pret acceptabil, ca sotul a spus, decit sa ma chinui, mai bine le cumparam gata uscate. Noi le mai cumparam din magazine cum spui tu, cu oregano, busuioc, dar acum am vrut sa le facem ca in Calabria. Ulala, ce m-am lungit cu vorba... Pupici si multumesc de vizita !

    RăspundețiȘtergere
  9. Asta da reteta migaloasa si din prisma bucatarului ,dar si a mancatorilor...sa astepte pene le iarna?:))
    Interesanta reteta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Angi, pot sa spun ca ma dureau degetele de la indreptat rosiile. Cit despre "la iarna", daca vor mai ajunge, daca nu, mincam din amintiri...

    RăspundețiȘtergere
  11. Excelenta reteta ,Daniela ...si asta :) .Am facut rosii uscate anul asta ,am aruncat cateva ture ,pt ca au mucegait,dar am reusit sa fac pana la final si bune :) .Imi place ideea cu sardinele ,dar cum le pui,crude ? Sau trebuie sa fie marinate inainte ? Si sterilizezi borcanele ,sau le pui asa ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gina, sardinele le-am cumparat gata conservate in ulei sau sare. Cele cu sare se clatesc un pic pentru a elimina sarea si apoi se sterg cu servetele ca sa absoarba apa. Borcanele le spal, apoi le fierb inclusiv capacele, iar cind le scot si le scurg de apa, le pun in cuptorul preincalzit la 50 de grade, pina se usuca bine de apa. Rosiile eu le cumpar din Calabria, acolo au caldura suficienta ca sa nu mucegaiasca. Am vazut-o pe cumnata mea ca seara lua tava cu rosii si o baga in bucatarie, dimineata le ma indrepta un pic, ca de la soare se mai "cirliontau", apoi le punea din nou la soare. Nu stiu exact cite zile le tinea la uscat.

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !