miercuri, 23 martie 2011

Briose "purcelus"



 
Guit, guit, sint eu... purcelusul ghita, chiar daca-n poze am doar cap si nu am si codita... Aaa, sa nu cumva sa credeti ca sint bun de facut racituri, nu... copiii ma adora dimineata linga cescuta cu lapte, da... miine dimineata voi lua micul dejun impreuna cu  Isabella, iar ea se va indragosti nebuneste cind se va uita in ochii mei si ne vom da pupici cu nasucurile...

Ingrediente pentru 10 urecheati:
* 250 g faina 00
* 100 ml lapte
* 40 g zahar
* 30 g unt
* 1/2 lingurita de sare
* 1/2 ou
* 13 g drojdie de bere
* coaja rasa de la o jumatate de lamiie
* 1/2 pliculet de zahar vanilat

pentru umplutura : orice crema doriti, eu am pus magiun de prune in care am farimat marunt, marunt un piscot pentru ochi: o lingura de zahar vanilat + citeva picaturi de suc de lamiie 
pentru uns: 1/2 ou

In cuva aparatului de facut piine am cernut faina. Incalzim un pic laptele, iar intr-un castronel maruntim drojdia, adaugam o lingurita de zahar si doua lingurite de lapte, amestecam bine pina se dizolva drojdia. Acum rasturnam drojdia peste faina, adaugam untul topit dar rece, o jumatate de ou (eu l-am cintarit avea fara coaja 50 de g, l-am zbatut un pic cu furculita si jumatate din cantitate am pus-o peste faina, intr-un coltisor adaugam si sarea si incepem framintarea, adaugind din cind in cind cite un pic de lapte cald. Framintam bine aluatul, eu l-am framintat 14 minute. Acoperim si lasam la dospit timp de doua ore. 
Iar acum... rabdare si tutun, ca sintem pe drumul bun, daca nu aveti suficienta rabdare, nu va recomand sa va apucati de treaba, pentru ca cel mai mult timp o sa-l pierdeti la facut narile... Deci, rasturnam aluatul pe masa de lucru, intindem o foaie grosuta de cca 3-4 mm si decupam 20 de cerculete cu diametrul de 7 cm (eu am decupat cu un pahar infainat) pe care le folosim drept fata purcelusului. Mai decupam alte cerculete de cca 2,5 diametru care vor servi pentru nas. In ultimele cerculete facem cu o scobitoare doua gaurele ca la nasturasi, iar in ele, tot cu ajutorul scobitorii punem cite o bucatica de hirtie de copt ca sa nu se astupe cit stau la dospit. Facem un snurulet inalt de 2 cm, il strivim un pic si taiem 20 de triunghiuri pentru urechi.
Punem 10 cercuri mari in tava tapetata cu hirtie de copt, in centru punem cite o lingurita de umplutura, cu degetul umezit udam marginea cercului si acoperim cu altul. Cu ajutorul pensonului ungem bine cu ou si aplicam nasul si urechile. 


Acoperim si lasam la dospit timp de o ora. Preincalzim cuptorul la 180 de grade (al meu rumeneste, cred ca mergea mai bine la 175 de grade) si bagam tava in cuptor timp de 20-25 de minute. Atentie nu plecati de linga cuptor ca se bronzeaza repede. Scoatem din cuptor, le scoatem hirtiutele din nari, lasam la racit, iar cu ajutorul unei scobitori facem un cerculet alb din zaharul pudra amestecat cu un pic de zeama de lamiie, iar in mijloc putem pune ciocolata topita (eu am pus cite un pic din compozitia de la umplutura).
Nu-i asa ca sintem frumusei ?! Ne vedem miine dimineata la micul dejun...


 Am revenit cu o sectiune, ca sa vedem ce interior pufos au...

sursa

32 de comentarii:

  1. fOARTE FRUMOSI I-AI FACUT,FELICITARI PENTRU RABDARE!!!PUPPPP!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumusi foc purcelusii :)
    si tare fotogenici!
    Nu trimiti si la export? :)))))

    Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Mirela, chiar ca am avut nevoie de rabdare... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. Alina, se executa... cite bucati vrei... dar atentie, ca la cit sint de parfumati, risc sa nu ajunga "sanatosi" la destinatie... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Intradevar cata rabdare si cita imaginatie...mamamia,dar e intotdeauna un dar,a meritat efortul si te cred ca Isabella va fi fericita maine dimineata...si nu numai ea ...hihihi !!!Te-am pupat!

    RăspundețiȘtergere
  6. vaiiii,o sa ii fac si eu micutei mele,garantat,thx pt reteta:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Petronela, deja a mincat un purcelus, nu a mai avut rabdare pina miine dimineata... A reclamat doar faptul ca n-am pus mai multa umplutura...
    Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. Craita, ma bucur ca iti plac... Multumesc si eu, o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  9. ce haioshi sunt, eu nu-s copil da imi plac maxim :D te pup

    RăspundețiȘtergere
  10. Wow, ce frumusei sunt, ti-e mila sa-i papi:)
    Fetita ta e cea mai norocoasa cu o mamica asa de priceputa si inventiva!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt geniali... iti e si mila sa-i mananci, asa de frumosi sunt. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc, Diamond ! Si eu m-am indragostit de ei, deja fiica'mea a spus ca doar unul avem voie sa mincam... unul amindoi, nu cite unul... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc, Sara ! Ii mincam cu tot cu urechi, doar ca dispar repejor, repejor... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce draguti sunt purcelusii, iti vine sa-i mananci nu alta! Am salvat si eu reteta mai demult, de la Lilly parca, o sa-i fac si eu cu Tudor :-) merci ca mi-ai amintit! puuup

    RăspundețiȘtergere
  15. Liana, reteta o am de pe un blog italian, e scris la sfirsit... Sa stii ca sint foarte gustosi si de efect la copii... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce super sunt!
    O sa fac si eu cu umplutura de branza, ca asta-i place feciorului. :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Nor'ta s-a certat cu tat'su de la ei... cica purcelusii sint doar pentru copiii...

    RăspundețiȘtergere
  18. Asa de draguti ca nu miar veni sai manc...hahahahha...complimente foarte mumosi.Te ambratisez...:D

    RăspundețiȘtergere
  19. Ce haiosi sunt! Cred ca sunt deliciosi!

    RăspundețiȘtergere
  20. cei mai simpatici si mai deliciosi purcelasi :)...

    o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  21. Novelina, multumesc... Pupici si-o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  22. De retinut si de realizat ! Super dragutzi!

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc, Mariette ! Eu deja m-am gindit sa-i fac la pitici cind va sarbatori Isabella anii... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  24. troppo carini...sei bravissima Daniela..
    un bacione
    Enza

    RăspundețiȘtergere
  25. Ce frumosi sunt purcelusii tai! Ai muncit mai mult la ei, i-ai si umplut cu magiun, foarte buni!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Gabriela ! A meritat sa muncesc, pentru ca au iesit deliciosi... Pupici si multumesc de vizita !

      Ștergere
  26. Hehe ce draguuuttte sunt brioselee!!

    http://delightsts.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !