miercuri, 14 septembrie 2011

Inghetata de ciocolata


Cum la noi s-a reintors vara, de fapt nici nu sint sigura ca plecase... dar e cald tare, noaptea nu se poate dormi decit cu usa deschisa... asa ca, am confectionat o inghetata de "ciucalata", din:

  • 3 galbenusuri
  • 100 g zahar praf
  • 250 ml lapte
  • 200 ml frisca
  • 15 g cacao
  • 1 lingurita ness caffe
Intii de toate separam frumos galbenusurile de albusuri, iar peste primele adaugam zaharul, cacaoa, ness'ul si 50 ml de lapte. Mixam ingredientele pina vom obtine o compozitie omogena. Adaugam restul de lapte si amestecam usurel (eu cu o lingura de lemn, pe care o folosesc doar la dulciuri, adica nu gusturi-mirosuri de alte minunatii, gen usturoi, ceapa, zacusca, da ?!). Separat mixam frisca pina ne incalzim si ea se intareste puternic... apoi o rasturnam peste compozitia cu cacao si amestecam usurel, tot cu linguroiul din dotare, pina se incorporeaza bine toate ingredientele. 
Dam drumul la masinaria de facut inghetata (ma tem ca a mea si-a dat duhul, dar are trei luni de viata in casa noastra si trei de garantie, asa ca... mai fac o proba si le-o duc inapoi la magazin...), rasturnam compozitia in ea si lasam sa se invirta timp de 40-50 de minute. Rasturnam inghetata intr-o cutie de plastic, punem capacul si o bagam la congelator, apoi servim cind si cum dorim, eu am servit-o cu dulceata de cirese amare (asta a facut-o mama, nu eu, ca n-am cirese amare decit la casuta din tara).
Va invit sa serviti cu incredere si pe calduri mari !!!


28 de comentarii:

  1. cum la mine e cald mereu,fara sanse de iarna inghetata e binevenita.mai ales ca e cu ciocolata.yummy.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce as mai manca si eu o portie, insa una facuta de tine, ca sigur e mai buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. daca vara nu vrea sa plece , ceea ce ne bucura nespus zic eu , clar mai merge o inghetata!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sarah, acum adevarul adevarat e, ca probabil o sa apar cu retete de inghetata si la iarna, pentru ca eu maninc mai mult iarna decit vara... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Mirela, te servesc cu mare drag si ai dreptate e mai buna decit cea cumparata... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Catkitchen, ma bucur si eu ca mai sta vara, de fapt a venit cam tirziu anul asta, asa ca sper sa fie caldut si luna viitoare... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Si la noi e tare cald,asa ca ar merge de minune o cupa de-asta cocolatoasa!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Adevarat,adevarat caldura mare si la mine...dar ma repet eu nu fac inghetata,dar nu-mi lipseste din congelator niciodata...se stie ca italienii sant indragostiti de inghetata!!!
    Apreciez reteta ta si ma duc acum sa-mi prepar o cupa....Pupici si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Este groaznic de cald,asa ca am venit fuguta sa-mi dai si mie.Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  10. Flory, caldura mare, abia acum e luna lui cuptor si da... merge o cupa cocolatoasa... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Petronela la noi nu lipseste nici iarna si e binevenita oricind o cupa... secret, iarna pun cite o bila de inghetata cu cioco in canita cu cafea fierbinte... un deliciu... Pup !!!

    RăspundețiȘtergere
  12. DiaMar, poftim, te servesc cu mare placere... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Si la mine e binevenita o inghetata cu ciocolata, preferata, deci Daniela in concluzie vin la o portie !!!! :))) Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  14. ador inghetata..si acum mi-ai facut o pofta...:))
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Alinutzika, are gust de cioco-ness... Hai ca acum ti-am facut pofta si mai tare... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Sa nu mai zice ca sunt setata pe dulciuri ca uite cum mi-am revenit si eu putin voi o dati pe chestii din astea care ispiteste omul!Las ca fac si eu sambata simananc singura:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu am mai facut înghetata de mult! tare bine arata! Dar acum mi-e frig, nu mai am pofta sa fac, dar as mînca! :D
    Pupic :*

    RăspundețiȘtergere
  18. Teo, hai nu fi rea, simbata cind faci ne inviti si pe noi, ne arati o poza ispititoare si nu mai maninci singura... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Maya, iti trimit un pic de soare, ca noi ieri dupa amiaza am fost in piscina ca nu se poate sta de caldura mare ce e... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Si eu fac de vreo trei ani inghetata si sorbet la masinuta dar am observat ca daca introduc in ecuatie frisca gata batuta bine, inghetata iese f. grasa pt. ca prin invartirea paletei din aparat, smantana tinde sa devina unt, nu ti s-a intamplat la fel? Spune-ne si noua cum o cheama pe masinuta care dupa trei luni vrea sa-si dea duhul, sa stim si noi ce brand-uri sa evitam.

    RăspundețiȘtergere
  21. Mada, e prima data cind am zbatut frisca, dar cum am spus masinuta marca "studio", ceva nemtesc... nu a functionat, am bagat inghetata lichida in congelator si la jumatate de ora tot am scos-o de citeva ori si am mixat-o, asa ca nu pot sa-ti spun cit e de grasa inghetata, ca paletele au functionat fara rezultat, tura asta... Dar atunci cind am pus frisca lichida a iesit o inghetata foarte cremoasa, deci nu era grasa... Pupici si multumesc de vizita !!!

    RăspundețiȘtergere
  22. Merge la fix ca si la noi e cald rau:) Eu mi-am adus lingurita deja, sa degust:) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  23. Danutza, tu vino si fara lingurita, ca din astea se gasesc in dulapior... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Bau, o biluta mica pentru tine, pen'ca ca esti ciocolatoasa !!!

    RăspundețiȘtergere
  25. Vai ce deliciu de inghetata si ai mai pus si dulceata de cirese amare asta ca sa-mi faci in ciuda

    RăspundețiȘtergere
  26. Ihi, cu dulceata de cirese amare e si mai delicioasa... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !