luni, 9 martie 2009

Tort tiramisu cu capsuni


Tiramisu, tiramisu... asta a fost ultima cerinta a fetitei mele, sa-i fac tortulet tiramisu. Si cum ieri a fost 8 Martie, m-am gindit sa ne rasfatam, ca doar e o ocazie cind trebuie sa sarbatorim. Reteta am gasit-o pe un blog italian dolci a go go si m-am indragostit de ea la prima vedere. O reteta delicioasa, sanatoasa si mai ales buna, buna pentru copii, nu are cafea, nu contine oua, nici crude, nici coapte.
Avem nevoie de:
  • un pachet de piscoturi
  • 250 g mascarpone
  • 200 ml de frisca lichida
  • un plic cu crema de vanilie de la renumitul dr Qetker
  • 150 g de zahar
  • 500 gr de capsuni
  • o lamiie
  • 3 portocale
  • cocos, rom fara alcool si cacao (optional)
Punem intr-un vas capsunile adaugam si doua linguri de zahar, sucul de lamiie si de la portocale. Le lasam peste noapte, apoi a doua zi scurgem sucul intr-un castronel. La mine nu prea au lasat suc capsunile, pentru ca erau destul de tari, tura viitoare voi face cu capsuni din gradina, ca astea din comert nu prea au nici un gust.
Intr-un vas punem mascarponele cu zaharul si-l frecam bine, sa se topeasca un picut zaharul, iar in alt vas, preparam crema de vanilie, asa cum scrie pe plic, in cazul meu un pliculet l-am amestecat cu 250 ml lapte si l-am batut/zbatut, pentru circa un minut, nu mai mult ca altfel tinde sa se brinzeasca.
Peste mascarpone rasturnam crema de vanilie, apoi frisca batuta bine, nu cu parul ci cu robotul. Va rezulta asa o crema...
Eu am facut tortuletul intr-o tava cu peretii detasabili. Am pus intii pe margini piscoturile trecute repede prin sucul de fructe, dupa care am asezat un strat de piscoturi apoi un strat de crema, am adaugat si feliute de capsuni,
apoi un alt strat de piscoturi, apoi crema, iar la sfirsit fiecare poate decora cum vrea. In reteta italiana, deasupra a presarat nuca de cocos, dar cum noua nu ne place, am preferat cacaoa.
arata foarte frumos in hainuta alba, dar m-am gindit sa cern pe deasupra un pic de cacao, ca sa arate ca tiramisu-ul cumparat din comert...iar aici, feliuta pentru degustare...
Sucul de fructe naturale dulce-acrut ii da o aroma minunata, ce sa mai zic, e delicios...
Multumesc Mirelei care a incercat reteta.

20 de comentarii:

  1. L-am ochit si eu! Acuma mai trebuie sa-l execut!Ti-a iesit f. fain, imi inchipui si ce gustos a fost!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Flor, e foarte gustos de la siropul de fructe. Ma bucur ca nu are oua crude si nu trebuie sa ma sacrific sa-l maninc tot in aceeasi zi.

    RăspundețiȘtergere
  3. E foarte bun Amalia, fetitei mele i-a placut foarte mult si e foarte sanatos pentru pitici.

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari cuscra! A iesit foarte frumos! Si te cred ca e delicios! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc cuscra, e onoare sa primesc laude, eu care nu prea fac des dulciuri.

    RăspundețiȘtergere
  6. Danelutza,superrrrrrrrrrr!
    Am notata reteta,chiar ca e bun pt pitici,cu capsuni,yamiiiiiiiii,;)
    Felicitari!!
    Pupici si la mai multe deserte!

    RăspundețiȘtergere
  7. Super! De mult vroiam si eu sa fac un tiramisu cu ceva fructe ...acum m-am hotarat.

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Nicoleta, sa stii ca fructele ii dau un gust special, bun de tot, probabil se pot folosi si altele, nu doar capsuni.

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Mirelo, am sa ma stradui sa fac mai multe dulciuri... dar dupa aia trebuie sa ma ajuti la mincat... ha, ha, ha...

    RăspundețiȘtergere
  10. Yammy!Super arata!Esti o bucatareasa priceputa. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc, Marcela sint cam incepatoare si nu prea ies cum mi-as dori, dar exersez si invat de la toata lumea. Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  12. buonissima.....mi piace che non ci siano uova..brava... la copio...grazie!!
    baci....

    RăspundețiȘtergere
  13. Te-am felicitat pe culinar si te felicit si aici. In plus, te si premiez! Te asteapta niste premii aici: http://cuinabanateana.blogspot.com/2009/03/premii-pentru-fete-harnice.html

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Laura, esti o draguta. Nu prea sint eu de felicitat, dar am de la cine sa invat, ca tu ai niste retete pe care vreau sa le incerc. Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Danelutza,e super bun tortul,multumim inca o data de reteta...l-a facut o prietena de a mea ieri pt un mic party,ideea i-am dat-o eu pt ca mi-a placut ca e usor si rapid...si a fost delicios,ne-am batut pe el,:)...data viitoare il fac si eu si ea sa ne ajunga la toti,hehehhe.
    Te pup si inca o data multumim!

    RăspundețiȘtergere
  16. Mirela, ma bucur ca v-a placut, motata mea deja ma intreaba cind ii fac din nou tort... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Imi place la nebunie, imi propun sa-l pregatesc de ziua mea! :)
    Aveti niste dulciuri minunate!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Adina ! Incerc sa postez retete mai usurel de facut si pentru portofel mai "usurel"... Sper sa-ti placa tortuletul, acum mi-ai adus aminte si trebuie sa-l refac, cind apar capsunile la pret mai accesibil... O zi minunata si multumesc de vizita !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !