marți, 6 septembrie 2011

Insalata di totano



O salatica delicioasa, cel putin mie imi place foarte mult. 
Avem nevoie de urmatoarele ingrediente
  • inele de totano (ruda apropiata cu calamarul
  • o ceapa rosie
  • o legatura de patrunjel
  • o lamiie
  • ulei de masline
  • sare
In primul rind pun o poza cu individul numit totano (nu stiu cum ii spune in romaneste, daca cineva ma poate ajuta, multumesc anticipat), poza nu-mi apartine ci am gasit-o pe internet...


Dar sa revin la reteta, cum sotul mi-a adus o punguta cu inele de totan, am trecut la trebusoara sa fac salatica.
Am spalat inelele bine in apa, adica am schimbat apa de vreo 5 ori (cam exagerat as spune eu)... inelele sint gigantice, nu ca cele de calamar pe care am explicat aici cum le-am curatit, astea nu au avut nevoie de nimic.
Le-am pus in apa cu un pic de sare si le-am lasat la fiert timp de citeva minute, daca nu sinteti siguri ca e gata, prindeti unul cu furculita si gustati, ca daca fierb prea mult se intaresc.
Intre timp am taiat ceapa rondele si am pus-o intr-un castronel cu apa, ca sa iasa iuteala si sa devina un pic crocanta.
Am scurs inelele de apa, le-am bagat sub jetul de la robinet ca sa le racesc (adica mi-era foame si nu prea mai aveam rabdare), le-am taiat in trei-patru, depinde de marime, am adaugat inelele de ceapa, dupa ce le-am scurs de apa si le-am pus pe un prosop sa se scurga apa, am spalat si taiat marunt patrunjelul, am adaugat ulei si zeama de lamiie dupa gust si am amestecat bine ca sa fie totul condimentat. 
Rapid si usor de facut, ca de mincat nu mai spun cum a disparut...
Pofta buna !


39 de comentarii:

  1. Buonissimo e fresco come antipasto!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am gustat niciodata fructe de mare, cred ca face parte din acea categorie, nu? Nu stiu cum sunt la gust, cred ca sunt tare bune! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Adela, nici eu nu mincasem "ciudatenii" cum le spun, dar de cind m-am casatorit as minca in fiecare zi, doar ca... cam ustura la buzunarel, dar merita... cind sint in oferta... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. Danutza ce bunaciune ai aici !! n-am stiut de totano... dar daca zici de calamar suna al naibii de bine si vreau si eu.. mai ai?? Pupici multi

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu calamarul nu prea ne impacam din cauza texturii!O fi individul asta mai fraged?Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu am mancat niciodata....Arata bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mmmm, buna de tot! Mi-o place de numa, salata asta! :*

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca-i delicioasa. Calamari am mancat, deci cred ca mi-ar placea si aceste "ciudateni" cum spune Adela. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Asa ceva chiar nu am mancat niciodata. Imi trimiti ceva la pachet?

    RăspundețiȘtergere
  10. Squisiti, è tanto che non li faccio, devo assolutamente mangiarli!!!
    un abbraccio, Alex

    RăspundețiȘtergere
  11. Antonina, e buna rau salatica si "animalutul" e fraged... dar..., nu mai am, ca am bobinat tot, eu si soata... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  12. Teo, daca e fiert bine, adica nici mai mult nici mai putin, calamarul e fraged, doar ca daca gresesti si-l lasi mai mult in apa, se intareste... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc, Maya ! Sigur ai minca tot din farfurie... Pup !

    RăspundețiȘtergere
  14. Sara, daca-ti plac calamarii, atunci si totano va avea acelasi succes... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  15. Alexandrina, trimit la pachet, dar daca-ti place, ce faci cind e gata ?! Fugi la magazin, promiti ?! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  16. Grazie, Alex ! Allora bisogna andare a fare la spesa, no ?! Baci e buona giornata !

    RăspundețiȘtergere
  17. Si zici ca-i buna aratarea aia? :)))

    Arata bine salata ta, as avea curaj s-o mananc. :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Eu nu prea ma omor cu fructele de mare, dar tu faci super salate, cred ca de la tine as papa:) Conteaza mult cum sunt preparate fructele de mare, unii pe la restaurante nu stiu sa le prepare astfel incat sa arate asa bine si sa te ademeneasca:) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  19. Arata bine salata asta aa ta...ciudatul ala e de mancat??? Era bun, sper :)) pup

    RăspundețiȘtergere
  20. Miho, sigur ca e buna, daca maninci te indragostesti pe loc... nu de mine, de papita... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  21. Danutza, te astept cu drag... sigur ai minca o salatica din asta... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  22. Alice, e de mincat si inca cum... mincat cu ochii si cu gura... Pupici si multumesc de vizita !

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna,prea buna salata asta...eu n-am facut niciodata...dar cumpar si mananc cu mare placere...si da cand sant la regim,am prins gustul sa mananac doar peste in restaurante...si dupa cum ai zis costa,darpentru sanatate se face orice...nu-i asa??
    Hai ca am glumit,imi place mult salata de mare....
    Pupici si o zi placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumesc, Petronela ! Am crezut ca doar eu sint mai ciudata si maninc fructe de mare... Pupici si o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  25. Vad ca azi e ziua cand invat lucruri noi. N-am vazut/auzit de totano. Chiar arata ca si calamarul. super arata salata ta. As manca cateva portii din ea :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Brindusa, in fiecare zi invatam lucruri noi... Pupici si multumesc de vizita !

    RăspundețiȘtergere
  27. Nu am papat niciodata asa ceva,dar arata bine.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  28. calamarii imi plac fff mult , deci daca e ceva asemanator , pap cu mare pofta salatica ta !!!!

    RăspundețiȘtergere
  29. DiaMaria, mai devreme sau mai tirziu, o sa fii curioasa si o sa incerci si astfel de retete... Sint sanatoase si delicioase... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  30. Ma omori cu reteta asta! Dupa ce ca arata minunat cred ca are si un gust nemaipomenit de bun! Ador calamrul daca zici ca se aseamana si as manca non stop, asa ca aceasta reteta e cu siguranta pe gustul meu.

    RăspundețiȘtergere
  31. Catkitchen, sint precum calamarii, iar aceasta reteta o fac des cind sint la dieta... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  32. Iulia si eu as minca non stop, daca ar costa mai putin... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  33. Dar de sepie ati auzit mai ales ca are un lichid negru ii spune in italiana (nero di sepia) e cam la lel ca totano si calamarul

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !