luni, 19 decembrie 2011

Stelute cu nuca


A inceput numaratoarea inversa in asteptarea sarbatorilor de iarna... Incepe sa miroase a Craciun in case, bradutul e impodobit, incepem sa facem biscuiti pentru mos Craciun si pentru noi, bineinteles. Iar cum Brindusa gazduieste provocarea lunii Decembrie 2011 - "DULCE ROMANIE", cu aceste stelute ma alatur si eu de ceilalti participanti. 
Ingrediente pentru stelute delicioase:

  • 250 g faina 
  • 125 g unt rece
  • 100 g zahar
  • un ou
  • un praf de sare
  • 3 linguri miez de nuca macinat
  • zahar praf
Punem in vasul de la robot zaharul si untul rece taiat bucatele mici, mixam citeva secunde, dupa care adaugam oul, mixam din nou, adaugam faina cernuta, miezul de nuca si sarea si mixam pina ce vedem ca, compozitia se dezlipeste de pe peretii vasului. Cu compozitia obtinuta, facem o mingiuta, o invelim intr-o folie si o tinem in frigider cel putin jumatate de ora. Eu am tinut-o toata noaptea pentru ca ma durea bratul si nu eram in stare sa fac stelutele. Intindem aluatul, cite o bucata nu tot deodata, pe hirtie de copt, acoperim cu o alta coala si cu sucitorul intindem o foaie cit vrem noi de subtire (concluzia mincatorului cel mare din familie, ca trebuiau facuti mai grosuti), taiem cu formele din dotare, eu cu stelute, punem biscuitii in tava tapetata cu hirtie de copt, am pus deasupra si niste bombonele micute de toate culorile pe care le-am presat usurel, apoi  bagam in cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 10 minute, pina vedeti ca incep sa se rumeneasca un pic. 

Ies cam doua tavi jumatate, daca doriti sa-i faceti e bine sa dublati cantitatea de ingrediente, pentru ca nu dureaza mult si "se evapora" in burtici... 
Lasam sa se raceasca, dupa care presaram un pic de zahar praf.
Nu stiu daca apuc sa mai postez ceva inainte de sarbatori, asa ca va urez de pe acum
"SARBATORI FERICITE, CU SANATATE, PACE SI BUCURII, ALATURI DE CEI DRAGI !"

44 de comentarii:

  1. Frumoase stelute!Taman bune pentru mosul!Va pup fetelor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Antonina, eu doar cu mirosul am ramas, ca nu am gustat ... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumusele sunt! Voi il ademeniti sigur pe Mosu'! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, Danutza ! Mosul vine doar daca am fost cuminti... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Intr-adevar, frumoasa prezentare. Dupa ingredientele folosite trebuie sa fie si tare bune!
    Si pentru ca voi fi plecata, iti urez de pe acum sarbatori fericite, in liniste si pace!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, doamna Geta ! Va urez sarbatori cu bucurii, alaturi de cei dragi !

    RăspundețiȘtergere
  7. foarte frumoase stelutele tale! cred ca sunt delicioaseeeeeee
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce impecabile sunt stelutele !!!! ... astazi si maine fac si eu , am trei retete pe care deabia astept sa le incerc , printre care si niste stelute , dar cu cioco ;) ...o saptamana frumoasa iti doresc si sa va aduca mosu numai bucurii !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cat, abia astept sa vad stelutele tale cu cioco, sigur sint delicioase ! Eu am sa ma apuc de miercuri sa fac pentru mosul, ca astea au disparut... Pupici si-o saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere
  10. Se pare ca si la tine o sa vina Mosul incarcat cu daruri.La cate bunatati ai pregatit.

    RăspundețiȘtergere
  11. hahahaha, si eu ma gandeam ca poate trebuiau sa fie mai grosi un pic, dar nu mi-a venit sa zic pentru ca sunt asa de frumosi oricum :))))))))
    Imi plac picaturelele de zahar colorat (sau CIP?)cu care sunt decorati :*

    RăspundețiȘtergere
  12. Kadia, sint niste bombonele micute care se folosesc la ornat torturile... Hi, hi... atunci si tu esti de aceeasi parere cu sotul meu... Eu le-am facut mai finute, ca sa fie mai multe si erau doar o proba pentru sarbatori, greul vine de miine inainte... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  13. Printeselor sa aveti niste sarbatori de vis,asa cum va doriti voi,cu sanatate si fericire!
    La multi ani si mii de pupici!

    RăspundețiȘtergere
  14. Auguro un felice Natale a te e famiglia!!
    baci

    RăspundețiȘtergere
  15. Grazie, Enza ! buone feste anche a te !!! Baci !

    RăspundețiȘtergere
  16. Apetisante stelutele tale :p

    Sarbatori fericite si imbelsugate iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  17. Foarte delicate stelutele tale !!!!
    Draga Daniela iti urez si eu sa petreci sfintele sarbatori in fericire si sanatate!!!
    Pupici si un Craciun linistit!

    RăspundețiȘtergere
  18. Sarbatori fericite, cu sanatate, bucurii si impliniri!

    RăspundețiȘtergere
  19. Craciun fericit si plin de bucurii!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Cracin feicit alaturi de cei dragi si familie.

    RăspundețiȘtergere
  21. Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  22. Craciun Binecuvantat alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  23. Craciun fericit si linistit alaturi de cei dragi!! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  24. sarbatori fericite si voua,multumim de urari!:)

    RăspundețiȘtergere
  25. ah,am uitat sa semnez!:)simona aka alison

    RăspundețiȘtergere
  26. Craciun fericit si linistit in continuare, alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  27. Sarbatori fericite si un an nou cu bine!

    RăspundețiȘtergere
  28. Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  29. Daniela, iti doresc sa ai un An Nou cu dragoste si sanatate. La multi ani!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !