marți, 24 mai 2011

Salata de orez/Insalata di riso




O salata delicioasa, o salata racoroasa, numai buna de mincat cu caldurile de la noi... La ora 8.30 deja ardea soarele si nici nu am mai putut uda gradina... Dar sa trecem la reteta... ingredientele necesare sint dupa placerea sufletelului si gustul fiecaruia. Eu am folosit:
  • 4 crenvursti
  • 4 oua
  • orez (un castronel... am uitat sa cintaresc)
  • cca 30 pastai de mazare din cea dulce (adica am cules-o proaspat din gradina)
  • 2 morcovei
  • 1 dovlecel (tot din gradina)
  • ardei rosii si galbeni la otet (fiecare pune cit vrea)
  • 4 castraveciori la otet
  • sare
  • ulei
  • piper negru macinat
Intii de toate, am curatit morcovii, am spalat ouale si dovlecelul si impreuna cu crenvurstii i-am bagat la fiert. Bineinteles ca i-am scos pe rind din oala, intii crenvurstii care au fiert mai repede, apoi dovlecelul ca sa fie "al dente", iar la sfirsit morcovii... Am scurs apa si am pus rece peste oua (ca sa le pot curati mai usor), dar asta deja stiati, nu ?!
Fierbem orezul in multe apa iar cind este "al dente", adica gustam sa nu se faca "piure", il rasturnam intr-o sita si lasam sa curga apa rece de la robinet peste el, pina se raceste bine.
Acum ca ingredientele sint reci, taiem rondele crenvurstii, castravetii murati, morcovii... Dovlecelul l-am taiat intii pe lungime in jumatate, apoi inca o data in jumatati, apoi cuburele... Mazarea nu am fiert-o pentru ca e prea buna ca sa-i stric gustul cu apa... daca este mai tarisoara, adica nu prea dulce, o puteti fierbe un picut. Curatim ouale si ne apucam de facut salata.
Intr-un castronel punem orezul, rasturnam restul ingredientelor (mai putin ouale), lasam din fiecare un picut pentru ornat, piperam, saram si punem ulei, amestecam cu instrumentele (furculita+lingura) pentru salata, dar putem folosi si doua linguri normale, nu mari...
Rasturnam totul pe un platou, ornam, punem si ouale taiate in patru pe lungime si mincam dupa vreo jumatate de ora, cind ingredientele au prins gustul condimentelor. Daca doriti puteti stropi cu un pic de zeama de lamiie, asta in cazul ca puneti castraveti si ardei proaspeti, la mine au fost in otet, asa ca nu a fost nevoie.
Putem prepara salata cu citeva ore inainte, apoi acoperim cu pelicula transparenta si o bagam la frigider. E delicioasa... se poate servi cu felii de piine sau asa cum este. Si uite asa am pacalit un copil mofturos sa mai manince si legume...
Pofta buna !!!

17 comentarii:

  1. yumy! o salata pe gustul meu ! foarte apetisanta! pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bravo Daniela exact pe gustul meu dar eu nu i-am pus oua niciodata si,eu n-am legume din gradina... Imi place foarte mult si-i nr1 pe caldurile astea.
    Te pup!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Che buonaaaaaaa!Si eu fac in diverse combinatii!pup!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. ce buna-i salata asta ,duminica am facut-o si am luat-o la plaja,o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  5. Che colori...dev'essere profumatissima!!!omplimenti, un ottimo piatto estivo!

    RăspundețiȘtergere
  6. Petronela, eu pun crenvursti si oua, ca sa nu fiu nevoita sa mai maninc si altceva... deci, primo, secondo si desert... hi, hi... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Flory, buonissima ! Eu sint innebunita, as minca non stop... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. Yaya, buna ideea cu luatul la pachetel... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte colorata salata ta. Pupici si o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. buona e fresca idea..bravissima Daniela!!
    bacini!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc, Sara ! O saptamina minunata sa ai !!! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  12. Grazie, Enza ! Bacioni e buona settimana !

    RăspundețiȘtergere
  13. Hai reso una semplice insalata di riso in un tripudio di colori, complimenti per le foto, un bacione, Alex

    RăspundețiȘtergere
  14. Grazie mille, Alex ! Sei gentilissima ! Un bacio !!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !