vineri, 11 decembrie 2009

Piine Baguette/Baguette



Nu va speriati, nu am de gind sa deschid brutarie, dar pentru ca si aceasta piine a trecut testul domnisoarei familiei, m-am gindit sa v-o prezint si voua.
Reteta am gasit-o pe blogul italian "La cucina di Federica"
Ingrediente pentru 4 baguette/baghete, numiti-le cum vreti...

  • 300 g faina 00

  • 350 g faina Manitoba

  • 12 g zahar

  • 15 g drojdie proaspata

  • 12 g sare

  • 375 g apa rece
Am pus ingredientele in masina de piine, intii faina, apoi zaharul, drojdia si apa. Punem in functiune masina/robotul, iar dupa vreo doua minute, cind ingredientele s-au amestecat cit de cit, adaugam sarea (am mai spus ca sarea nu trebuie sa intre in contact cu drojdia). Framintam aluatul (ma rog, masina l-a framintat 14 minute) si lasam la dospit timp de doua ore.
Dupa ce au trecut cele doua ore, aluatul meu arata asa...
Impartim aluatul in patru parti de 260 g si facem un snur, adica dam forma de bagheta piinii, si le punem in tava de la cuptor, pe hirtie de copt,
iar cu pensonul ungem piinile cu ulei si crestam piinile in vreo 4 locuri.
Lasam din nou la dospit (eu am pus o alta tava deasupra, adicatelea piinitele aveau caciulita ca sa stea la cald, hi, hi...), de data aceasta pentru o ora jumatate. Ultima jumatate de ora dam drumul la aragaz la 230 de grade...
O poza cum aratau dupa 1.30 de dospit, vedeti cit de frumos au crescut...
Dam tava la cuptor (preincalzit cum am spus la 230°) si lasam pentru 15 minute, dupa care micsoram temperatura la 200° pentru 10 minute si din nou micsoram, de data aceasta la 180° pentru 15 minute. E voila... asta e piinita mea...
E un pic crocanta, dar buna tare...
BAGUETTE
Ho portato qui la ricetta di Federica...
Ingredienti per 4 baguette:
  • 300 g farina 00
  • 350 g manitoba
  • 12 g zucchero
  • 15 g lievito di birra fresco
  • 12 g sale
  • 375 g acqua fredda
Impasto e lievitazione nella macchina del pane. ( ho lasciato lievitare 2 ore)Poi ho ripreso l'impasto ricavato 4 pezzi del peso di 260 g l'uno, stesi e arrotolati, messi nella placca del forno, praticato i tagli e spennellato con olio. Lasciato lievitare nuovamente per 1 ora e mezza, infornato a 230 gradi per 15 minuti, poi ho abbassato a 200 gradi per 10 minuti e poi a 180 gradi per altri 15 minuti.

16 comentarii:

  1. ti sei lasciata contagiare da ferederica , brava sono belle queste baguette!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce paine! Ce culoare !
    Exact cum imi place mie.
    Sfarsut de saptamana placut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Grazie Mary, ma prima mi sono contagiata da te... Baci !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Daniela, sa stii ca-s foarte bune, in prima zi sint un pic crocante, dar daca rezista pina a doua zi sint si mai bune... Week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  5. arata super baquett-ul tau, trebuie sa incerc si eu,cand imi explici ce-i cu combinatiile alea de faina?? si daca oi gasi aici asa ceva, we fain sa ai,pusici.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna Daniela. De data aceasta iti aduc un premiu http://vegetarian-gustos-si-sanatos.blogspot.com/2009/12/primul-meu-premiu-mi-primer-premio.html pe care am vazut ca la-i mai primit odata.Este ca te iubim mult.Sarbatori fericite.

    RăspundețiȘtergere
  7. Claudia, am sa incerc sa-ti explic ce e cu faina, dar in particuler ... Nu stiu daca se gaseste la voi, dar tu poti incerca cu faina normala... si-mi spui cum a iesit, doar ca trebuie sa respecti intocmai reteta, da ?!... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. Just me, multumesc pentru premiu, vin imediat sa-l ridic. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Daniela si pentru premiu si pentru ca "sint iubita". Vin imediat sa ridic premiul, pupici si o saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere
  10. Grazie davvero!! inserisco il tuo link nel mio!! un abbraccio!

    RăspundețiȘtergere
  11. ti sono venute veramente bene queste baguette.Ciao da tuorlo

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !