marți, 15 februarie 2011

Piine ciambella


Din nou am facut piinita in casa. A... inca nu deschid brutarie, dar cine stie...
Ingrediente pentru o piine frumoasa, pufoasa si gustoasa:


* 500 g faina (eu Manitoba)
* 250 g apa calduta
* 15 drojdie proaspata 
* 30 g ulei de floarea soarelui
* 2 g zahar 
* 7 g sare


Intr-un castronel punem drojdie bucatele, impreuna cu zaharul si-un pic de apa. Amestecam bine pina se dizolva drojdia, apoi rasturnam totul peste faina, adaugam uleiul si incepem sa framintam adaugind cite un pic de apa (chiar daca framintam cu mina sau cu masina). Aproape de sfirsit adaugam si sarea si continuam framintarea timp de 15 minute. Lasam aluatul la dospit intr-un loc cald ferit de curentii de aer (eu l-am pus in aragaz cu beculetul aprins) timp de o ora jumatate - doua ore. 
Rasturnam aluatul pe masa de lucru, intindem un pic cu sucitorul mai mult in lungime, apoi pe latime rotolam aluatul ii dam forma rotunda si bagam un capat al aluatului in celalalt.  Facem citeva taieturi si lasam din nou la dospit timp de doua ore. Daca doriti puteti presara un pic de faina deasupra piinii. 



Dupa ce au trecut cele doua ore, bagam tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 30 de minute. In ultimele cinci minute eu am uns un pic piinea cu ulei, ca sa iasa mai bronzata. Scoatem din cuptor, asteptam sa se raceasca, taiem si mincam cu toata gura, frageda si buna tare...


10 comentarii:

  1. Noa serbus.

    Când am chef, mai fac şi eu pâine în casă. Dar nu prea des. Ingredientele sunt cam aceleaşi. Pâinea o fac din 1 kg fîină şi nu folosesc ulei, iar sarea o pun imediat după ce am turnat apa cu drojdie dizolvată. Pentru că folosesc 1 kg de făină, o ţin la copt 45 minute.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bine arata painica,,,,am simtit si eu mirosul de dimineata,eu fac zilnic paine,,,,sau cel mult la 2 zile,,,,,,mmmm,,,,puppp!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bine arata painea ta. O sa ma apuc si eu de facut paine in casa.Te astept in vizita la mine pe
    http://armoniasimturilor.blogspot.com/
    O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  4. Abbilbal, eu fac destul de des piine in casa, pentru ca cea cumparata ramine, nu se maninca toata si nu prea ma lasa inima sa o arunc. O zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  5. Mirela, asa ca e innebunitor parfumul piinii facuta in casa ?! eu as face in fiecare zi, daca nu m-as gindi la cintar, hi. hi... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc de vizita, Minoki ! cu placere vin in vizita, mai ales ca m-ai invitat ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. che invitante! chissà che buono! complimenti!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ai zis paine calda?
    Am venit si eu, dar cred ca intre timp s-a racit.
    Mie mi-e prea lene sa-i dau alta forma decat cea care iese la masina de paine. Dar fac si eu destul de des.
    Pupici tie si rasfatatei!

    RăspundețiȘtergere
  9. Grazie, Federica ! E venuta proprio buona... Un bacio !

    RăspundețiȘtergere
  10. Mariana, eu am incercat sa fac piinea la masina, dar nu se maninca, doar daca o tai felii si o prajesc, asa ca... masina mea e pe post de facut aluaturi de tot felul, apoi ma joc cu ele... Pupici din partea mea si a motatei mici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !