joi, 1 septembrie 2011

Dulceata de piersici si pere


Sper ca asta e ultima reteta cu dulceata... dar nu garantez, pentru ca inca mai sint fructe in gradina... Si pentru ca Antonina si Alexandrina, sint fete dragute si m-au tras de minecuta, particip si eu pentru prima data la Provocarea lunii septembrie "Dulce Romanie" 2011, editie gazduita de Betty.
Nu-i o anumita reteta, ci e inventata, in functie de ingredientele de prin casa si gradina.

  • 2 kg piersici
  • 2 kg pere
  • 1,5 kg zahar
  • 120 ml lichior Disaronno 
Am spalat si curatat piersicile (am eliminat simburii) si perele (am eliminat codita si semintele din interior).
Am taiat in patru toate fructele, le-am pus zaharul peste ele, le-am bagat la frigider ca operatiunea a fost facuta seara, deci a doua zi, le-am pus la fiert. Daca nu aveti mult timp la dispozitie, puteti scoate fructele cu o lopatica si le puneti intr-un vas mai mare si fierbeti doar siropul la foc mijlociu, iar cind vedeti ca a scazut la jumatatea cantitatea de sirop initiala, puneti fructele si continuati fierberea amestecind din cind in cind si lasati focul la mic sa nu se lipeasca de fundul vasului. Puneti o farfuriuta in congelator iar dupa vreo 15 minute, scoateti farfuria, puneti picaturi din siropul dulcetii ca sa vedeti daca va place consistenta, sa nu fie totusi prea lichida. 


La sfirsit am adaugat lichiorul Disaronno, am amestecat bine si am pus dulceata fierbinte in borcanele, cu capacul in jos, pina a doua zi. 
Disaronno e un lichior italian cunoscut in toate tarile (sper ca si la noi), are o culoare putin maronie cu gust de migdale si poate fi servit si amestecat cu suc de portocale. 

26 de comentarii:

  1. Cum as putea sa refuz asa ceva? si lichior si pere.. yummy rau!! o lingurita si la mine, pls;)) Daniela reteta asta merge perfect pentru provocarea lunii septembrie.. o tine Betty ai vazut? Pupici si o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce mi-ar placea sa am si eu gradina si fructe si sa-mi fac bunatati din astea:) Imi place combinatia, imi imaginez aroma...mmm:) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow,grozava combinatia acestor doua arome!Cred ca e delicioasa!Uite cum arata poza aia!Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Antonina, e imbatatoare rau dulceata asta... delitiuuu... Ma duc sa vad despre care provocare e vorba, ca eu n-am participat niciodata...

    RăspundețiȘtergere
  5. dau la schimb niste zacusca.yummy combinatie,jos palaria.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  6. Wow, ce bunatate, cred ca e foarte parfumata. Numai buna pentru provocarea lunii septmenbrie :) Sa stii ca e interesanta provocarea asta, particip si eu de vreo doua luni si nu ma satur :))

    Acuma, sincer, cate borcanele ai pregatit?? Unul pentru mine... ai pus deoparte?
    P.S. Zi-mi, te rog, ce sa folosesc in loc de lichiorul de care vorbesti tu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Arunca si la mine un borcanel mititel.Arata bine dulceata ta.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Sarah, vin la zacusca si-ti aduc si dulceata... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  9. Alexandrina, am gustat din sticla de lichior, are gust de migdale, nu-ti spun ca as mai fi gustat, dar mai am cite unele de facut si n-am timp sa dorm... Pupici si... ti-am expediat un borcanel...

    RăspundețiȘtergere
  10. DiaMar, iesi la fereastra ca am expediat borcanelul... Pup !!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce bunataturi mai faci tu pentru la iarna!Arata apetisant dulceata ta !Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc, Flory ! Fac pentru ca sint prea multe fructe si-i pacat sa le arunc si sa cumpar toate prostiile din magazine. Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Interesanta combinatie, eu zic ca toate trebuie incercate! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  14. Adela, pina nu incerci, nu ai cum sa stii gustul... dar mie imi place, enorm... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Daniela, sunt tare bucuroasa ca Anto si Alexandrina te-au tras de maneca sa participi. E super potrivita reteta ta pt provocare. Poate ne pregatesti ceva si cu vinete. Ar fi fain ;) Poti sa dai vestea mai departe in tara, la cine vrea sa participe. Mersi mult

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc mult, Betty ! Am avut si retete delicioase cu vinete, dar vad eu daca reusesc sa mai "incropesc" ceva... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Un deliciu tre sa fie dulceata asta! Si parfumata! Mmmmm...

    RăspundețiȘtergere
  18. E delicioasa... iti trimit un borcanel mic, mic ?!!!

    RăspundețiȘtergere
  19. che bonta' deve essere...
    bravissima come sempre!!
    un bacione

    RăspundețiȘtergere
  20. Grazie mille, Enza ! Un bacione grande, grande !!!

    RăspundețiȘtergere
  21. Delicioase dulceturile tale! Îmi plac combinatiile si îmi pare rau ca nu am pus si eu la vreuna din ele Disaronno!
    Si cea de smochine arata fantastic!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  22. Maya, nu e timpul trecut, mai sint fructe si dulceturi de facut... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  23. Imi place cum te pregatesti tu pentru vremea rece.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !