miercuri, 18 februarie 2009

Triunghiuri, iaurt si ciocolata/Triangolini, yogurt e cioccolato



Reteta am luat-o pe de un site italian. Ricetta in italiano si trova qui
Pentru "triunghiuri cu iaurt si ciocolata", avem nevoie de:
  • 300 g faina 00
  • 125 g zahar de trestie (poate fi si zahar obisnuit)
  • 150 g unt
  • 100 g ciocolata amaruie
  • un pliculet praf de copt
  • 250 g iaurt (eu am pus iaurt cu banane, dar putem pune de care dorim)
  • cca 130 g lapte
Untul la temperatura camerei, il mixam bine sa se inmoaie un pic,  dupa care adaugam zaharul si lasam robotul sa-si faca treaba, pana devine ca o crema. Adaugam iaurtul si amestecam din nou.
Punem mai apoi ciocolata topita si amestecam. Amestecam faina cu praful de copt,  si cernem cite un pic peste compozitie si mixam incontinuu. Nu adaugam toata faina sa nu se faca, cocoloase... 
Nu trebuie sa rezulte o compozitie prea tare, de aceea adaugam cite un pic de lapte. In reteta originala nu spune cit lapte, dar eu l-am masurat sa vad cam cat intra, de asta am scris gramajul in reteta. Compozitia trebuie sa aiba o consistenta molcuta.
Ungem o tava cu unt si rasturnam compozitia in ea



dupa care, bagam tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade si lasam circa 30 de minute, depinde de cuptor, la mine dupa 20 de minute era gata. Facem proba cu scobitoarea, prajitura nu trebuie sa se usuce, ramine molcuta in interior. 
Scoatem din cuptor, lasam sa se raceasca bine, altfel riscam sa se rupa, dupa care taiem in patrate, apoi patratul il taiem in doua si asa rezulta triunghiul (dar asta stie fiecare).
Compozitia se poate utiliza si pentru briose. Poftiti si serviti !

8 comentarii:

  1. Suna tare promitator dar calorioooos! De fapt tot ce e bun e calorios...:P

    RăspundețiȘtergere
  2. Wauuu,Danelutza,suna tare bine...am s-o incerc si eu...am o intrebare,e dulce tare?...nu ne prea impacam cu chestiile foarte,foarte dulci,:)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Laura, e adevarat, cu cit contin mai multe calorii, cu atit sint mai gustoase...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mirela, seamana un pic cu negresa, daca o tii la cald, e un pic lipicioasa, iar la rece are un gust tare ciocolatos. Mie personal, nu mi se pare prea dulce ci gustoasa rau.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cum Robert e mare fan briose,cred ca stiu ce voi face special pt el! ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Astept sa-mi spui daca ti-au placut. Daca dai click pe versiunea in italiana, acolo sint triunghiurile, iar mai jos pe pagina si in varianta briose.

    RăspundețiȘtergere
  7. tava o ung numai cu unt sau tapetam si cu faina ??

    RăspundețiȘtergere
  8. Doar cu unt se unge tava, nu-i nevoie si de faina.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !