marți, 19 ianuarie 2010

Tarta rasturnata cu ananas




Un altfel de tarta tatin...

Ingrediente:
* 220 g faina
* un ananas
* 100 g unt
* 250 g zahar
* 2 oua
* 2 dl lapte
* 8 g praf de copt

Curatim ananasul, taiem felii, impartim in patru fiecare felie, eliminind partea din centru care e mai tare. Intr-o tigaita punem 100 g de zahar, adaugam 1,5 lingura de apa si lasam la foc moderat, pina vom obtine un caramel foarte putin colorat. Nu trebuie sa amestecam cu lingura, doar tinem tigaita de toarta si miscam pina se caramelizeaza.
Varsam caramelul obtinut intr-o tava de tarte de 24 cm si miscam repejor ca sa se intinda caramelul pe toata suprafata tavii, chiar si pe marginile ei.
Zbatem bine untul molcut impreuna cu restul de zahar (150 g), adaugam galbenusurile pe rind,


apoi laptele, faina cernuta impreuna cu praful de copt



si dupa ce am amestecat bine ingredientele, adaugam albusurile batute spuma cu un pic de sare, bineinteles zbatute in alt vas.


In tava de tarta, distribuim feliile de ananas (eu am avut doar jumatate, nu unul intreg), asezam feliute si pe marginea tavii (eu n-am mai pus...),
Rasturnam peste ananas, aluatul obtinut, intindem uniform cu o lingura


si bagam tava in cuptorul preincalzit la 180°, pentru circa 45 de minute (depinde de cuptor, faceti o proba cu scobitoarea ca sa nu se usuce prea tare). Asa arata tarta mea dupa 35 de minute...


Dupa ce scoatem tarta din cuptor, punem deasupra un platou suficient de mare si rasturnam tava cit timp tarta e calda, taiem feliute si o servim calduta sau rece, posibil cu un mot de frisca sau inghetata deasupra, hmmm, molcuta si delicioasa...



2 comentarii:

  1. aha,te tii de dulciurele!rasturnica cu ananas...am si eu o feliuta la cafea?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma tin de dulciuri, ca n-am incotro, decit sa se strice asteptind sa fie mincate, le arunc in burtica... hi, hi... Nu mai e, ca era prea pufoasa ca sa reziste mult... Dar sa stii ca aseara am fost la gimnastica, asa ca... s-au dus citeva grame din caloriile mincate...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !