joi, 25 noiembrie 2010

Ciabattine


Intii pregatim berea, apoi ne pregatim sa "comitem" individele din imagine. Reteta am vazut-o pe un canal de televiziune italian.
Ingrediente:
* 300 g faina
* 4 g drojdie proaspata
(am pus cca 10 g pentru ca prezentatoarea pusese din ochi fara sa cintareasca, iar 4 g mi s-a prea prea putin)
* 4 linguri ulei de masline extravergine
* o crenguta de rozmarin (eu nu l-am pus)
* 60 g parmezan ras
* o lingurita sare
* 160 g apa calduta

Cernem faina si o rasturnam in cuva masinii de piine, adaugam drojdia farimitata, parmezanul ras, uleiul, rozmarinul taiat marunt si incepem sa framintam adaugind cite un pic de apa. Atentie, depinde mult de faina, asa ca poate intra mai mult sau mai putin din cantitatea scrisa de mine. Cel mai bine e sa punem de cu seara faina intr-o camera calduta, eventual linga calorifer ca sa nu fie umeda. Deci, incepem framintarea, iar cind am amestecat cit de cit ingredientele adaugam sarea si continuam framintarea, la mine a durat cca 15 minute.
Lasam aluatul la dospit intr-un loc caldut, timp de cca 45 de minute (o ora am lasat eu).
Dupa ce a dospit, il rasturnam pe masa de lucru, eu nu am mai pus deloc faina... si formam piinitele ca niste grisine. Am facut cinci piinite, mai mult sau mai putin egale. Le asezam in tava tapetata cu hirtie de copt si le bagam in cuptorul preincalzit la 180 de grade, cca 15 minute.


Delicioase, doar ca e indicat sa le servim reci, altfel se simte prea puternic gustul de parmezan, iar pentru cei care nu iubesc prea mult acest gust, puteti pune doar jumatate din cantitatea de parmezan ras.

4 comentarii:

  1. Belle che nn si sa...:D...senti ti ricordi che ti avevo detto del pane che ho fatto cn la tua ricettina?...:((:((:((:((...ecco la colpa e stata mia xchè ho scambiato i 185 o 180 nn ricordo adesso cn quasi 300 ml di acqua...:((:((:((:((:..sn proprio 1a disgrazia e ti chiedo scusa.Ti abbraccio forte forte e ti auguro buona notte...smack

    RăspundețiȘtergere
  2. Alina, adesso ho capito con chi ho parlato... Fa niente, la prossima volta sarai piu atenta. Un bacione e buona notte anche a te !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !