duminică, 16 octombrie 2011

Baguettes di nonno Claudio




A venit frigul, desi sint si zile cu soare, in casa s-a racit binisor, asa ca merge sa deschidem cuptorul , sa facem piinita si sa o savuram calda, calduta... 
Ingredientele necesare pentru 4 piinite:   
  • 250 g faina 00  
  • 250 g faina Manitoba 
  • 250 g apa calduta 
  • 30 g ulei de masline 
  • o lingurita sare (eu 7 grame)
  • o lingurita zahar
  • un pachetel drojdie uscata (7 grame)  
  • o lingurita miere

In cuva masinii de piine, am pus intii apa calduta impreuna cu uleiul si sarea, am adaugat cele doua tipuri de faina cernuta, am facut o gaurica in mijlocul fainii (atentie drojdia indiferent daca e uscata sau proaspata nu trebuie sa intre in contact cu sarea), am pus zaharul, mierea si drojdia   si am framintat cca 30 de minute, am apasat  pe butonul de  la programul framintare care are 14 minute, de doua ori. Am lasat aluat la dospit cca 2 ore, apoi am rasturnat aluatul pe masa de lucru si l-am impartit in patru bucati egale (200 g una), intindem fiecare bucata de aluat si o intindem cu miinile pina vom obtine o forma dreptunghiulara, apoi luam partea de aluat (de pe lungime) si o impaturim dar nu in doua ci aluatul trebuie sa acopere doar trei sferturi din aluat, cu ajutorul degetelor apasam pe aluat, apoi rasucim aluatul usurel incepind din partea dubla pina vom obtine un snur, pe care-l rulam pina vom obtine o frumoasa baguettes... Procedam la fel cu celelalte trei bucati de aluat, apoi in tava tapetata cu hirtie de copt asezam o piinita indoim un pic hirtia, procedam asa cu toate piinitele, iar la capete sub hirtie, punem cite o cutie de la coala de aluminiu, ca sa sustina piinita si aceasta sa creasca doar in inaltime, nu in latime. Presaram cu faina piinitele pentru ca acestea sa nu se lipeasca de hirtie, taiem cu un cutit ca sa aiba taieturile ca la piinitele de la magazin (puteti sa taiati un pic mai adinc, ca ale mele taieturi au fost cam la suprafata).  Am bagat tava in cuptor unde am aprins beculetul, tava am acoperit-o cu o folie sau cu o punga mai mare pe care am taiat-o si am lasat din nou la dospit cca o ora jumatate. Scoatem tava si preincalzim cuptorul la 200 de grade, eliminam cutiile care au sustinut piinea sa creasca in inaltime, tragem de capetele hirtiei si o indreptam, apoi bagam piinita in partea din mijloc al cuptorului, punem o tavita cu apa in cuptor (pentru umiditate) (recunosc ca pasajul asta l-am uitat si am facut piinea fara apa apoi lasam la copt cca 25 de minute. Scoatem din cuptor, lasam la racit daca avem rabdare, daca nu ... rupeti ca mine piinea in doua si... unde credeti ca a sfirsit si cit de repede a disparut ?!... in burtici si a disparut in seara cind a fost facuta.                              
Pentru pozele pas cu pas, atasez link-ul cu reteta.


Reteta incercata de Miha, multumesc !!!

30 de comentarii:

  1. Vreau si eu!!! eu nu imi gasesc stare sa le fac, asa ca dau o fuga pana la tine.. ;) Bune rau mai sunt!!

    RăspundețiȘtergere
  2. As vrea si e dar azi ma chinuie un virus din acela rau:) asa ca ma imprumuti tu pana ma fac bine!Pup fetelor!

    RăspundețiȘtergere
  3. ti son venuti stupendamente bene..complimenti!!notte

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa este !!!! Si eu ador painica facuta in casa in perioada rece , sau mai bine zis ador sa coc orice in cuptor !!! .... Mi-ai facut pofta , trebuie sa fac si eu cat mai repede ;)...

    RăspundețiȘtergere
  5. Toata painea facuta in casa e mult mai gustoasa...dar baghetele tale par apetisante rau!!!!
    Te pup!Alynusa

    RăspundețiȘtergere
  6. Ador painea facuta acasa,asa ca am venit la tine pentru o bucatica.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Antonina, nu mai sint, dar daca promiti ca vii, ma pun pe framintat... Pupici si o saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere
  8. Teo, pupici sa-ti treaca... Ma tem ca si Isabella are un virus intestinal, sper sa nu o tina mult... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Caty, spor la facut si la papat !!! Eu tot am in plan sa fac biscuiti, dar cit de curind trebuie sa ma apuc de copt... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. ciaoooo tesoroooo...un bacione buona settimana

    RăspundețiȘtergere
  11. Atat de rumene si pufoase...fac mare pofta iar mirosul de paine coapta in cuptor,ma innebuneste!
    Te pup si-ti urez o saptamana minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Sunt foarte frumoase si par asa pufoase!

    RăspundețiȘtergere
  13. Super pufoase baghetele,n-am mai facut de multisor!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc, Sara ! Pufoase si gustoase... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc, Petronela ! Eu cind simt mirosul de piine calda, nu rezist si nu astept niciodata sa se raceasca bine... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Flory, eu abia asteptam sa se raceasca, ca sa pot face piinita in casa... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Ce rumenioare sunt! O sa fac si eu, ca tare-mi plac!

    RăspundețiȘtergere
  18. Eu am fost bolnava in ultima saptamana si n-am vazut pana acum painica ta, dar am dat cu nasucul de miros cald si pufos...si-am venit ca pisica sa cer o bucatica de paine:))Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  19. Alynutzika, de aceea au disparut repede, erau prea pufoase si bune...

    RăspundețiȘtergere
  20. Cuscra, deja al meu barbat m-a "tras de urechi" la figurat bineinteles, ca de ce nu fac din nou piine... L-am invatat cu narav... hi, hi...

    RăspundețiȘtergere
  21. Pupici Danutzule, sa-ti treaca repede... Acum cu schimbarea de clima, automat ne imbolnavim... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  22. langa un pahar cu iaurt o bucata de painica calda e de vis.pupici

    RăspundețiȘtergere
  23. Sarah, mai ales daca e iaurt facut in casa... yamiii... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  24. Foarte faina textura. Arata excelent!

    RăspundețiȘtergere
  25. Maya, conteaza foarte mult calitatea fainii, altfel nu iese, iar daca au iesit bune si frumoase, e meritul ingredientelor...

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !