duminică, 28 august 2011

Gem de piersici cu migdale


Anul acesta am reusit sa fac gem de piersici din copacelul nostru.
Ingredientele necesare:
  • 6 kg piersici (spalate si fara simbure)
  • 2 kg zahar
  • 250 g migdale 
Am recoltat piersicile


le-am spalat si curatat de simburi (adica le-am desfacut in doua nu in mai multe bucati) si de petele pe care le aveau, le-am cintarit (6 kg ca mai mult nu intrau in vasul pe care-l aveam la dispozitie, am pus zaharul deasupra, iar dupa vreo jumatate de ora (timp in care au lasat un pic de sirop), le-am pus pe foc, la inceput mare, apoi cind au inceput sa fiarba am lasat la foc mijlociu. 
Intre timp am prajit putin migdalele, erau fulgisori nu migdale intregi, am pus o farfuriuta mica in congelator, iar cind mi-a placut cum arata gemul si dupa cum se vede din poza imi place cu bucatele mari, am scos farfuria de la congelator si am pus cu lingurita un pic de gem pe ea, ca sa vad ce consistenta are. 
Am pus migdalele peste gem, am amestecat bine cu lingura de lemn (atentie, doar cu lingura de lemn se obtine un gem sau dulceata bun)

Am pus in borcanele calde (care dupa ce au fost spalate, le-am pus in cuptor cu gura in jos la 120 de grade timp de cinci minute, apoi am inchis cuptorul si le-am lasat la cald), gemul fierbinte, am pus capacul, stergem daca a cazut cumva si s-a murdarit borcanul, le asezam pe un prosop (de borcane vorbesc...) cu susu's jos, adica cu fundu'n sus si capul in jos si le lasam asa pina a doua zi.
Le punem etichete, scriem tot ce trebuie pe ele... continutul si anul, apoi le transportam in camara ca sa mincam la iarna... asta daca rezista...


Si ca sa ma autocorectez, ca din cauza oboselii am gresit... marmelata se scrie cu doi de l... adica marmellata, dar cresc si invat, asta de luni ca incepe domnisoara primul an de scoala si totodata va incepe si mama sa invete... In alta ordine de idei, sint emotionata, trebuie sa pregatesc pachetelul cu servetele ca sigur voi da apa la soricei...
Va doresc o duminica placuta !!!

20 de comentarii:

  1. Cu migdale nu am incercat inca... Frumos gem ti-a iesit, si cred ca satisfactia e cu atat mai mare stiind ca fructele sunt din copacelul vostru. Se simte aroma pana la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Alexandrina ! Anul acesta am avut atit de multe fructe, incit m-am saturat de facut gemuri si dulceturi... asa ca, vor mai aparea retete... Pupici si o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  3. buna,buna,aromata,mi-ar fi placut sa te vad printre pomii cu fructe,cred ca e super acolo,o duminica placuta,harnicuto Daniela

    RăspundețiȘtergere
  4. Un deliciu tre sa fie cu migdale,mi piace!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici eu nu am mancat cu migdale, cred ca este foarte bun! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Ina ! E intr-adevar frumos, nu avem multi copaci, dar suficienti pentru familia noastra. Pupici si o duminica minunata !

    RăspundețiȘtergere
  7. Flory, am facut pentru prima data cu migdale, dar a iesit o bunatate... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, Adela !!! Pupici si o duminica placuta !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cred ca e bun cu migdale!Se potrivesc aromele!PUP!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cat de mult imi place!!! maxim de mult!! o combinatie absolut delicioasa!! o lingurita si pt mine mai e?? ;) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. Antonina, pentru tine am un borcanel, ca altfel doar te murdaresti pe buze cu o lingurita... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  12. La mine n-ar rezista borcanele pana iarna, la o asa combinatie delicioasa, le-am papa imediat:) Mult succes pentru micuta ta la scoala, emotii mari cred ca sunt!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Danutza, rezista ca le-am ascuns, hi, hi... Multumesc, emotii mari are mama pentru ca va trebui sa incepem amindoua scoala, altfel ma pierd pe drum... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Foarte bun acest gem!arata si foarte bine!
    Cate despre emotii, stiu cum e...trebuie ascunse sa nu le transmiti si fetitei...
    Mult succes la scoala!!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  15. Are o culoare de vis,si cred ca este foarte bun.P.S.am deschis si eu blog,si te rog daca vrei sa mi te alaturi si sa ma urmaresti.Doresc si eu sa-mi fac prieteni care sa ma viziteze si sa comenteze daca le place ce vad la mine sau nu .Multumesc mult.O zi buna.DiaMar bucataria galbene diamar99.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc, Alynusa !!! Am incercat cit am putut sa-mi ascund lacrimile, apoi le-am lasat in voia lor cind am ajuns acasa... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  17. DiaMar- multumesc de vizita ! Iti doresc multa, multa bafta in lumea virtuala. Sigur ca te vizitez si am sa te trec in listuta mea.

    RăspundețiȘtergere
  18. Arata grozav!!! Cred ca e delicioasa!!Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu...

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc de vizita, Alinutzika ! Sigur te vizitez... O zi buna !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !