vineri, 27 aprilie 2012

Rulada cu nutella


E mincata cam de multisor rulada asta, dar nu mi-am facut timp sa postez reteta.
Ingrediente pentru foaia de pandispan:
  • 4 oua
  • 80 g zahar
  • 80 g faina
  • 20 g amidon alimentar
  • un praf de sare
  • esenta de lamiie
Intii de toate, separam galbenusurile de albusuri. Zbatem bine galbenusurile impreuna cu zaharul, pina capata o culoare mai albicioasa. Albusurile le zbatem impreuna cu praful de sare, pina rasturnam recipientul in care le-am mixat si compozitia nu cade din el. Adaugam jumatate din cantitatea de albus peste compozitia cu galbenusurile si amestecam usurel cu o lingura de lemn. Adaugam treptat faina amestecata cu amidonul (cernute in prealabil), alternind cu restul de albus si esenta de rom, amestecind usurel cu lingura. 
Infierbintam cuptorul la 160-180 de grade, rasturnam compozitia in tava tapetata cu hirtie de copt si incercam sa nivelam cit de cit, apoi bagam tava in cuptor timp de 10-12 minute.
Pe masa de lucru asezam un prosop pe care presaram zahar, scoatem blatul din cuptor, il rasturnam peste prosop, eliminam hirtia de copt si rulam usurel blatul, ajutindu-ne de prosop. Eu l-am lasat vreo doua minute, nu am asteptat sa se raceasca bine, pentru ca nutella era un picut tare, am desfacut ruloul, am uns frumusel cu nutella, am rulam, am presarat zahar praf, m-am jucat un pic cu ciocolata de la ouale de paste, deasupra am facut dungulite de ciocolata amaruie, am "culcat" feliile de rulada si m-am jucat cu ciocolata alba topita. Aici mai trebuia lucrat, dar am facut rulada in maaare graba, ca trebuia sa iau si fetitele de la scoala.
Pot spune ca, daca faceti rulada cu o zi inainte, o acoperiti cu hirtie de copt si deasupra inveliti cu foaie de aluminiu, a doua zi puteti taia si orna cum doriti si veti obtine o rulada foarte frageda. Eu de fapt asa fac si cu torturile, ca am incercat sa le fac in ziua respectiva, dar tot mai bune erau in ziua urmatoare. 
Va doresc pofta dulce si o zi minunata !


24 de comentarii:

  1. Ce frumos arata! simplu de facut si gustos! pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Foaaarte buunaaa. Ce-mi place. Fac si eu. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de vizita, Kyra ! Daca vrei sa faci, vezi ca am si retete si mai pufoase ca asta...

      Ștergere
  3. yamiiii ce deliciu!!aratoasa mai e rulada ta!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa va fie de bine, "noroc" ca nu am nutella in casa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta-i chiar noroc... Eu mai am jumatate de borcan din cel mare si musai sa-l consumam...

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Multumesc, Emily ! E facuta cu viteza luminii, deci putea sa iasa mai ochioasa si mai luminoasa (poza)... Pupici !

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Pai spune ca-ti place ciocolatoasa, ca urmatorul dulce cu ciucalata il expediez la tine... (asta ca sa ma poti tine de dieta pe care o tot amin)... Pupici !

      Ștergere
  7. Sa nu spui tu ca faci rulada?Mie imi plac enorm,ca idee si ca aspect!Pupici si we placut dragelor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fac si fac destul de des, atunci cind apar copilasi la masa... Se face repede si dispare la fel din farfurii... Pupici si week-end placut, iubita !

      Ștergere
  8. ce elegante sunt !ce gusta si copilasi mei cate una :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Vai, ce deliciu! Arata super yummmi!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu vreau doua felii, ca de ceva vreme nu mai gatesc nimic ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu care am crezut ca esti in vacanta... La treaba, ca ai cam lenevit in ultima perioada... Dar cu doua felii de rulada cu nutella, sa vezi cum te pui pe piciorute...

      Ștergere
  11. amidonul nu se poate inlocui cu nimic? praf de copt?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Codrut, nu se poate inlocui. Oricum, praful de copt nu-l poate inlocui. Uite aici http://danielaincucina.blogspot.ch/search/label/Rulade%20dulci-strudele mai multe retete, iar sub reteta de rulada cu nutella, este o alta rulada care nu are amidon, iar de umplut poti sa pui nutella, sau orice vrei tu... Sper sa-ti fie de folos retetele *

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !