miercuri, 29 septembrie 2010

Plum cake




Reteta e pentru 8-10 persoane. Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
  • 250 g unt la temperatura camerei
  • 200 g zahar
  • 25 g cacao
  • 6 oua
  • 220 g faina 00
  • 60 g amidon alimentar
  • 16 g praf de copt
  • un pic de sare
  • 6 linguri suc de mandarine (eu am pus de pere)
  • o lingurita lichior Grand Marnier (optional)
  • gem de caise
  • zahar granule
Intr-un vas, zbatem bine untul impreuna cu zaharul, adaugam 4 linguri suc de pere strecurat, adaugam ouale pe rind, mixind incontinuu ingredientele, dupa ce am terminat de adaugat toate ouale, m-am cam speriat cind am vazut compozitia "brinzoasa", dar mi-am revenit (si eu si compozitia) dupa ce am adaugat faina, amidonul, praful de copt (toate trei cernute in prealabil) si sarea .
Intr-un castronel rasturnam 250 g din compozitie la care adaugam lichiorul (facultativ), cacao (25 g) mie mi s-a parut cam multa, 15 g ar fi suficiente ca sa nu fie "prea grea" compozitia, adaugam cele doua linguri de suc si amestecam bine ingredientele.
Rasturnam compozitia galbena intr-o tava tapetata cu unt si faina, apoi rasturnam compozitia cu cacao.
Cu ajutorul unei furculite, amestecam un pic cele doua compozitii si bagam tava in cuptorul preincalzit la 170 de grade timp de 45 de minute.


Scoatem plum cake-ul din cuptor, il asezam pe un gratar si-l lasam la racit.
Intr-o tigaita incalzim citeva linguri de gem de caise (trebuie sa fie calduta, nu fierbinte) iar cu pensonasul ungem pe deasupra apoi presaram zahar granule (nu stiu daca asta este denumirea exacta), taiem feliute si servim.

13 comentarii:

  1. Super!
    Genul asta de prajitura ii place lui ginerica! :)) Si placintele cu branza! :)) Si gogosile! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cuscra si mie imi plac placintele cu brinza, dar de unde sa o fur... of, of... Asa ca, da-i lui Robert sa pape multe placinte cu brinzica, ca Isabella o sa-i faca celelalte bunatati care-i plac lui... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. Bun cu gem deasupra! O sa incerc si eu la checul meu...
    ciao..o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arata checul tau...:D...ami iau reteta si ancerc sa il fac.Te ambratisez si ati urez o zi buna...:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Dniela daca vrei sa faci placinta cu branza poti sa o faci an multe feluri...de exemplu o poti face cu aluat de crostata,ricotta,oua si zahar sau cu aluatul de la cozonac.Ancearca iasa tare buna si daca vrei ati caut reteta prin alea de la maicamea ca ea facea de toate felurile...:D

    RăspundețiȘtergere
  6. Voi incerca si eu sa fac, dar ... 'plum cake' (chec cu prune) facut cu gem de caise? Cred ca e foarte bun checul, dar nu ar trebui schimbat numele?

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc, Nicoleta ! Chiar ca a fost bun, daca i-a placut Isabellei care e cam mofturoasa. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. Mltumesc, Novelina! Cu ricotta am mi facut eu, dar cu brinza adevarata de vaci, maninc doar cind merg in Romnia ! Pupici si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim, mutumesc de vizita, desi suna ciudat sa-ti spun asa, frumos ar fi fost sa-ti scrii numele. In revista italiana de unde am luat reteta asa era denumita si eu nu-mi permit sa-i schimb numele. Daca dai o cautare pe internet ( http://www.google.ch/search?sourceid=navclient&aq=1&oq=plum+cake&hl=it&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_it___CH364&q=plum+cake+ricetta ) vei gasi multe retete de plum cake, cu cacao, cu iaurt, cu ciocolata, mai putin cu prune, asa ca... nu, nu schimb denumirea pentru ca nu-i inventia mea.

    RăspundețiȘtergere
  10. ce fain ti-a iesit,de foarte mult timp nu am mai mancat chec,mi-ai facut o pofta nebuna!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. @Daniela
    Multumesc pentru raspuns. Asa e, nu poti schimba numele daca nu e reteta ta. Nu am vrut sa sune ca o critica, scuze! E excelenta reteta, dar m-a indus in eroare numele, imi place gemul de prune, dar nu cel de caise :) Eram entuziasmata de checul cu prune, cand vad in ingrediente gem de caise. Eu o sa schimb cu gemul de prune, cred ca e la fel de bun, multumesc pentru reteta si raspuns. In ce priveste anonimatul... sunt Cristina :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Craita, eu n-am mai mincat chec de cind eram mica, ca dupa aia descoperisem pandispanul si gata, nu ne mai placea, dar acum l-am servit cu o pofta nebuna, nebuna...

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristina, n-am vrut sa sune dur mesajul meu, dar aici toate checurile au denumirea de plum cake, desi dadusem o cautare pe internet si gasisem ca e un fel de chec cu prune, dar al meu n-are nici macar in poze prune... glumesc, bineinteles. Cred ca daca pui gem de prune sau bucatele de prune uscate (compozitia fiind un pic tare) va avea gust destul de bune. Aici, multe dulciuri au gem de caise deasupra pentru ca e aproape transparenta si se lipesc usor bombonelele mici sau zaharul granulat. O zi buna si sper ca nu esti suparata pe mine !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !