luni, 27 februarie 2012

Racitura de porc


Piftie sau racitura (asa se spune in Moldova) de purcelus, asa cum o fac acasa la mine.
Ingredientele folosite:

  • un picior de porc
  • o jumatate cap de purcelus cu tot cu urechiusa (atentie purcelus nu porc mareee)
  • un morcov
  • o ceapa
  • o legatura patrunjel
  • 2-3 catei usturoi (puteti pune si mai mult, eu nu prea sint prietena cu el, de aceea am pus mai putin)
  • sare dupa gust
  • piper dupa gust
Spalam bine carnea si o punem la fiert impreuna cu morcovul curatat si spalat, ceapa curata, spalata si taiata in doua, patrunjelul spalat si usturoiul curatat si spalat. Fierbem ingredientele pina vedem ca, carnea incepe sa se dezlipeasca de pe os. Eu nu folosesc si nu am folosit niciodata gelatina la racituri... Intr-o farfuriuta pe care am tinut-o in frigider, am pus doua linguri de zeama, am lasat-o la racit sa vad consistenta gelatinei. Am  desfacut carnea de pe oase, am taiat bucati urechea, am pus in castronele, iar lichidul l-am trecut prin sita, adica nu am pus legumele in castroane ci doar la fiert ca sa dea gust. Am lasat la racit, am acoperit cu folie transparenta si le-am pus la frigider.
Servim cu felii de piine sau cine doreste, cu mamaliguta. 
Pofta mare !

34 de comentarii:

  1. Foarte buna!!!!
    Acum mi-ai facut pofta...
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu refuz niciodata o portie de piftie! Tare buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sincer mi-ai facut si mie pofta...iar eu n-am facut niciodata.Imi place mult si cred ca trebuie sa fac si eu...Pupici si o saptamana placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Petronela, eu fac mai des de cind s-a indragostit al meu barbat de racituri... Acum le vrea in varianta cu ardei iute taiat prin ele si cu frunze de patrunjel... asta tura viitoare... Pupici si o saptamina minunata !

      Ștergere
  4. Mi-ai facut pofta, mai am o tura de facut in congelator :) saptamana asta o comit :))) pana atunci servesc de la tine! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serveste, Adela cu incredere... Mai am si eu doua piciorute in congelator... Pupici !!!

      Ștergere
  5. Mi-ai facut pofta si am si material!Cand mai slabim?:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasa ca slabim cind vine caldura... punem burticile la soare si se topeste "racitura"... Pupici !

      Ștergere
  6. vaaaaaai, dac-ai sti ce pofta mi-ai facut ... :))))
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Ei da...bine-venita aceasta racitura, caci tare mult imi place.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noua... vorba sotului, cica ar merge cu niste feliute de rosii alaturi...

      Ștergere
  8. O felie si pentru mine.Te rooooog.Ce-mi place cum ti-a iesit.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te servesc cu placere, pai se poate ?! Pentru prieteni oricind... Pupici !

      Ștergere
  9. Ce prezentare,...dar ce racituri imaculate:)!!!Like!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gata, am ras astazi ultima portie din castronel... Vezi ce efect are soarele asupra raciturilor ?!!!! Pupici iubita !

      Ștergere
  10. Răspunsuri
    1. eu parca le-as pune si niste felii e vinata griliata, alaturi... hi, hi... ce sadicuta sint... Pupici !!!

      Ștergere
    2. eu as pune un linguroi mare cu hrean!;))

      Ștergere
    3. Si eu... dar n-am vazut in tara lui ciucalata, ingredientul cu pricina...

      Ștergere
  11. si eu ii spun racitura..ca na sunt si eu moldoveanca :)) si stiu cat e de delicioasa!!!Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pupici moldoveancooo... Stii cum e cu piftele/chiftele, varianta moldoveneasca pirjoale... ha, ha... Pupici inca o data !!!

      Ștergere
  12. ce bine arata ! spun asta pentru ca ma feresc de grasime, mai ales de cea de pe racituri. insa cele prezentate aici arata de-a dreptul delicios !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos de vizita ! Eu de obicei las un pic la racit ca sa se ridice, asta in cazul cind este, grasimea la suprafata, apoi curat tot frumusel, incalzesc si apoi pun in castronele... Inca o data multumesc de vizita !

      Ștergere
  13. interessante ricetta...complimenti!!
    baci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Enza, e un piatto rumeno che piace tanto anche a mio marito calabrese... Baci e buona giornata !

      Ștergere
  14. Mmm ...foarte buna! Mare pofta am:) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu... dar nu mai am la pofta, cred ca le comit din nou saptamina viitoare... Pupici tizooo !!!

      Ștergere
  15. gata, stiu: dau gulas contra piftie! ;))

    RăspundețiȘtergere
  16. minunate retete felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc de complimente si de vizita !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !