sâmbătă, 14 ianuarie 2012

Tort cu crema de portocale




La multi ani, dragul nostru tatic si sot !
Sa fii sanatos, sa-ti dea Dumnezeu multa putere si rabdare, 
sa fii fericit alaturi de neobositele tale privighetori !



Reteta unui tort delicios, spun asta pentru ca sarbatoritul care maninca foarte putine dulciuri, a cerut doua felii din tort si a mai si spus ca tort asa aromat si delicios nu a mai mincat. Va dati seama, ce m-am umflat in pene, nu ?! 

Ingrediente pentru un blat de cca 22 cm:
  • 3 oua la temperatura camerei
  • 120 g zahar
  • un pachetel zahar vanilat
  • citeva picaturi esenta lamiie sau coaja rasa de lamiie
  • 75 g faina 
  • 50 g amidon alimentar
  • 50 g unt
  • 8 g praf de copt
  • un pic de sare

Zbatem galbenusurile impreuna cu 3 linguri de apa clocotita, pina vom vedea ca am obtinut o frumoasa crema, asa ca o spuma... Adaugam apoi 80 de g de zahar (deci, nu tot zaharul), sarea, zaharul vanilat si picaturile de esenta de lamiie si mixam pina vom obtine o crema spumoasa si deschisa la culoare. 
Separat mixam albusurile impreuna cu zaharul ramas (40 g) pina vom obtine o compozitie gen bezea. Rasturnam albusurile peste compozitia cu galbenusurile si cu ajutorul unei linguri de lemn, amestecam de jos in sus pina se incorporeaza bine. 
Cernem faina impreuna cu amidonul si praful de copt si cernem cite un pic peste compozitie, continuind sa amestecam cu lingura tot cu miscari de jos in sus, pina terminam de incorporat toate ingredientele (deci faina o adaugam treptat ca sa nu avem cocoloase). 
La sfirsit adaugam untul topit dar care intre timp sa racit si continuam sa amestecam delicat de jos in sus cu lingura din dotare. 
Preincalzim cuptorul la 170 de grade, ungem o forma cu unt si tapetam cu faina (eu am preferat sa pun hirtie de copt uda si scuturata de apa, pentru ca forma mea e detasabila si nu am vrut sa risc sa iasa compozitia din ea. 
Bagam tava in cuptorul preincalzit si lasam timp de 20 de minute, depinde foarte mult de cuptor. Eu am controlat dupa cele 20 de minuti si ca sa nu risc sa fie blatul crud, am mai lasat cca 10 minute pentru ca in mijloc era molcut si chiar daca e un pic mai copt, nu-i nimic ca doar il insiropam.



Vedeti cum arata cind l-am bagat in cuptor si dupa, a crescut foarte frumos si poate fi servit si feliute, fara vreo crema anume.  

Crema de portocale: 
  • 400 g suc de portocale 
  • 150 g zahar
  • 2 linguri de faina
  • 1 lingura de amidon alimentar
  • 60 g unt

Intr-o craticioara punem faina, amidonul si zaharul, apoi adaugam cite un pic din sucul de portocale (atentie, suc proaspat facut in casa), amestecam cu o lingura de lemn, iar din cind in cind adaugam din nou suc, nu foarte mult pentru ca se formeaza cocolose si nu adaugam altul decit cind vedem ca ingredientele sint bine incorporate. Punem pe foc mijlociu si amestecam mereu ca sa nu se lipeasca, vom vedea ca incepe sa se ingroase ca la crema de vanilie. Cind consistenta cremei e pe gustul nostru, inchidem aragazul si adaugam untul, amestecind in continuu pina acesta se dizolva si este incorporat bine. Lasam la racit, eu am lasat toata noaptea in frigider si am obtinut o crema delicioasa si un pic gelatinoasa (desi nu avea gelatina in compozitie)

Taiem blatul in trei, eu am pus partea de deasupra in mijloc la asamblare, pentru ca sa dea un pic de culoare... parerea mea e ca, crema merge foarte bine la un blat in care ati pus un pic de cacao, asta ca sa iasa in evidenta si mai bine.
Asezam primul cerc din blat in platoul pe care-l asamblam, bineinteles ca intii punem fisii dintr-o coala de hirtie ca sa nu se murdareasca platoul (dar asta stiti...), stropim cu un pic de suc de portocale (adica insiropam blatul, eu nu folosesc niciodata apa cu zahar), punem crema cita dorim, vedeti ce culoare frumoasa are crema...


cind am terminat de asamblat tortul, punem crema si pe margini (desi e un pic cam transparenta) ... ne innarmam cu rabdare si cu ajutorul siringii pentru dulciuri facem dungulite deasupra tortului (cind ajungeti la sfirsit, sigur va tremura miinile, asta daca aveti nenorocul si vi se mai rupe si instrumentul in cauza...)
Separat mai facem o crema, care ar putea fi folosita cu succes pentru torturi.

Frosting de portocale
  • 200 ml frisca lichida
  • 80 g brinza philadelphia
  • 50 g zahar
  • coaja de la portocale (eu am avut din alea netratate de la rude)
Frisca impreuna cu cojile de portocale (eu am ras coaja ca sa nu pun si partea alba ca dupa aia capata gust amar) le punem pe foc si le fierbem citeva secunde, apoi lasam la racit (acoperim cu o folie)  si le punem in frigider timp de o ora. Scoatem din frigider, strecuram frisca adaugam philadelphia si zaharul si mixam bine pina se ingroasa compozitia. 

Am continuat decorul cu alte dungulite (alta durere de brat), am pus crema si pe margini, citeva moturele deasupra si gata tortul.
Delicios !!! 



Cu aceasta reteta, particip la Provocarea lunii ianuarie 2012, gazduita in aceasta luna de Mitinita.

41 de comentarii:

  1. La multi ani sanatosi si fericiti! Tortul cred ca e super bun, imi pac cremele de portocale! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Adela ! eu astept diseara sa-l degustam, sa vad cum e... Pupici !

      Ștergere
  2. La multi ani sotiorului, Danielutzam, si petrecere frumoasa! Yammy tare tortul tau :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Dana ! Pupici si un an fericit cu multe bucurii !

      Ștergere
  3. La multi ani sotului tau! Sa fiti sanatosi si fericiti!
    Delicios tort!

    RăspundețiȘtergere
  4. Tanti auguri!
    Cred ca e un deliciu tortul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Flory ! Sper sa fie buna in tort, asa ca pina diseara sint cam emotionata pina trece proba...

      Ștergere
  5. "La multi ani"!Sanatate si tot binele din lume.Crema de portocale imi place mult.Am facut si eu un tort cu ea.Abia astept sa vad si crema ta delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Dia ! Culoare a iesit innebunitor de frumoasa, gustul la fel, dar astept rezultatul cu tot cu blat...

      Ștergere
  6. La multi ani sotului tau, multa sanatate si fericire.De abia astept felia, arata tare bine.

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani pentru sot si tatic!!! Sa fie fericit ca are o asa sotie gospodina si o minune de fetita.Imi imcanta ochiul ceea ce postezi:)))iami!!iami!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru urari si pentru complimente. Ma stadui cit pot, dar dupa cit tort a mincat sarbatoritul care e cam antidulciuri, se vede ca a iesit foarte bun. Pupici !

      Ștergere
  8. La multi ani sotului! Multi ani fericiti impreuna. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult ! Sa dea Dumnezeu sa fim fericit, macar ca pina acum ! Pupici !

      Ștergere
  9. Sa va traiasca fetelor si sa va faca fericite!Am ajuns tarziu pentru o felie de tort?
    la multi ani si tot ce va doriti sa fie al vostru:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos ! Nu ai ajuns tirziu ca ne-am dat la tortulet la ceas de seara, dar abia miine o sa-mi fac timp sa pun poza cu sectiunea... Pupici si multumim de urari !

      Ștergere
  10. La multi ani! tortul este fabulos, pupici:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Minunat arata!! La multi ani sotului !

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani sotului,sa fiti fericiti si iubite amandoua.Multa sanatate la toti si spor in toate.!!!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. La multi ani sotului tau!Minunatul tortul,superba sectiunea.

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani sotului!!Sa va bucurati impreuna de toate lucrurile frumoase si evident multa sanatate tuturor!!Tortul arata super si sigur e si delicios!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos ! E super bun, nu ca l-am facut eu, dar are un gust deosebit ! Pupici !

      Ștergere
  15. La multi ani sotului!Sa aveti parte de toata fericirea din lume alaturi si de fetita voastra:X. Cat despre tort, arata minumat iar culoarea este deosebita.Pupici;x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos ! Tortul e delicios, nu pot sa spun ce gust fin are, nu e exagerat de dulce, dar e deosebit. Pupici !!!

      Ștergere
  16. ne è avanzata una fettina per me??...
    baci

    RăspundețiȘtergere
  17. Tare bun trebuie sa fie tortul acesta. Imi place.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are un gust special, nu stiu cum sa spun, e racoritor si maninci o felie, apoi iti vine sa mai maninci una si tot asa... daca nu tii la silueta, uiti sa te opresti din mincat... Pupici !

      Ștergere
  18. Răspunsuri
    1. Multumesc, Yaya ! Acum ca mi-ai adus aminte de tort, as minca si cu ochii o feliuta...

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !