marți, 5 aprilie 2011

Ghiaccioli cu capsuni


A venit caldura, asta acum vreo trei zile, ca astazi e cam urit... din cauza vintului nebun de afara...
Nu prea imi place sa-i cumpar Isabellei ghiaccioli de la pravalii, inghetata da... ghiacciolo, nu... pentru ca se topeste repede in timp ce se joaca si se murdareste ca un purcelus...
Asa ca am dat o cautare pe net si i-am facut eu acasa, ca sa pot inaugura formele pentru ghiaccioli.
Ingrediente pentru 6 bucati:
* 100 g piure de capsuni
* sucul de la o lamiie 
* 70 g zahar 
* 125 ml apa 

Preparam un sirop cu apa si zahar si-l punem pe foc timp de 5 minute (atentie, eu l-am clocotit si a scazut cam multisor... deci trebuie fiert la foc mijlociu, nu mare). Lasam la racit si intre timp pregatim sucul de capsuni. Curatim si spalam fructele si le mixam apoi le stropim cu sucul de lamiine ca sa nu se innegreasca. Adaugam siropul rece, amestecam bine, punem in forme si bagam la congelator timp de del putin 4 ore.
Atentie, daca formele sint micute, nu le umpleti pentru ca in timpul congelarii sa nu dea pe alaturi. Le scoatem din congelator, le lasam sa transpire un pic (altfel daca tragem de betisor, riscam sa ramina ghiacciolo inauntru si sa ne trezim doar cu "codita" in mina). Daca nu aveti forme, puteti pune in paharute mici din plastic, bagati la congelator iar dupa vreo 10 minute, scoateti si puneti cite o lingurita mica in mijloc... atentie insa cind le serviti, sa nu ramineti cu limba lipita de lingura... pentru ca e metal, nu plastic ca cele de la forme.
Le servim..... reci, bineinteles...
Pozele nu sint prea reusite, ca riscam sa se topeasca la soare...
Va invit sa serviti cu incredere, delicioase !!!

14 comentarii:

  1. MMm, ce bunatati! Arata yummi! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Iata-ma am ajuns in timp pentru un ghiacciolo????Cu caldura care este pe la noi ar merge si 2,3 dar cer doar unul pentru mine si unul pentru Massimo ca le-a vazut si el si....vrea si el !!!
    Pupicei si o zi buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Petro, serveste cu incredere, doua-trei, cind dispar... fac altele... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. Pare destul de usor facut si gustoasa sunt convinsa ca este. Am sa incerc si eu daca se mai incalzeste vremea putin,acum chiar nu merge.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc de apreciere, Mihaela ! Noi am inceput sa ne bucuram cite un pic de caldura, asa ca... ceva rece merge de minune !

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Mariette ! Fiica'mea deja a servit doua, a spus ca sint prea gustoase, nu ca cele cumparate...

    RăspundețiȘtergere
  7. Mmm...ce-as "limbai" :)) si eu la o inghetata de asta. :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Atunci se vedea ca nor'ta iti seamana, ca le-a limpait cu gust si foarte satisfacuta de rezultat... Deja mi-a dat ordine sa-i fac si de culoare galbena...

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce de bunatati ii faci domnisoarei tale!Si-a mea adora ghiaccioli,ingetata!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc, Flory ! Deja trebuie sa fac altele, ca astea au disparut ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !