vineri, 9 septembrie 2011

Gem sau jeleu de mere ?!






A venit toamnaaa..., a inceput sa ploua marunt, vintuletul a inceput sa miste incet crengile copacilor pline cu fructe..., merele au cazut pe jos, destul de multisoare, iar daca s-au lovit in timpul caderii, pata de pe ele se va mari si riscam sa ajunga la cos. Cu alte cuvinte, o alta reteta de gem, desi s-ar putea numi jeleu, fiecare poate sa-i spuna cum vrea...
Ingredientele necesare pentru citeva borcanele delicioase:

  • 2 kg mere galbui
  • 1,200 kg zahar
  • 3 lamii
  • 2 pliculete zahar vanilat
Intii de toate, curatim merele, le taiem in doua, eliminam partea cu simburi, le taiem cuburele pot fi taiate si feliute subtirele, dar eu am un fix sa gasesc bucatele de fructa prin gemuri, abia apoi le cintarim, deci 2 kg mere dupa ce am eliminat tot ce era de eliminat (ma repet cam mult)...
Punem zaharul peste ele si sucul de la doua lamii, le punem pe foc , intii flacara mare, apoi mica sa nu se lipeasca. Atentie, merele contin pectina de aceea gemul/jeleul se va face destul de repede. 
Cind s-a ingrosat cit de cit, luam cu lingura si punem pe o farfurie rece, jeleul se va intari foarte repede. 
Inainte de a inchide aragazul si a ambala jeleul in borcanele sterilizate, punem sucul de la cealalta lamiie care a mai ramas, adaugam cele doua pliculete de zahar vanilat, amestecam bine si gata... am obtinut un gem/marmelada/jeleu/peltea delicioasa. 
O poza cu jeleul  pus intr-un vas mic de plastic, iar cind s-a racit, statea foarte bine cu susu-l in jos, fara sa cada din el.



Va invit sa incercati aceasta reteta si nu veti fi dezamagiti.
Acum nu mai promit ca aceasta va fi ultima reteta de gemuri, pentru ca nu sint sigura...

30 de comentarii:

  1. Jeleul asta poate fi folosit la multe!Imi place ultima poza!Pupici fetelor!Cum e la scoala?

    RăspundețiȘtergere
  2. E adevarat , Teo ! Multumesc de intrebare, domnisorica e innebunita sa mearga la scoala, sper sa o tina tot asa... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. Gem sau jeleu?Mie mi se pare un jeleu care are o culoare superba!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai dreptate Flory, jeleu scriu pe etichete... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. ce bine arata! Cred ca are un gust super!

    RăspundețiȘtergere
  6. Deci,arata superrrrr!!!!!
    nu am facut niciodata...cred ca e delicios!!
    O duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Alynusa, nici eu nu am facut pina acum, dar sint foarte incintata de rezultat, abia astept sa fac biscuiti si sa-i lipesc cu minunea in cauza... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. Alinutzika, e super gustul si cu aroma de vanilie... Pup !

    RăspundețiȘtergere
  9. Fantezie in bucatarie, multumesc de vizita !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai inceput postarea cu o melancolie...la mine e vara in continuare...iar daca vrei,pentru weekend te invit la plaja,se anunta 31,32 de grade....
    Nimic nu poate fi mai bun decat un gem facut in casa,iar daca l-ai mai si aromat...e si mai bun ,parerea mea!Imi place culoarea dar si consistenta
    Te pup si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Che bel colore che ha questa confettura :-)

    RăspundețiȘtergere
  12. Daniela, e senzational jeleul tau, o culoare tare atragatoare.

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc, Petronela ! Intr-adevar astazi am simtit un parfum de toamna si m-a prins tristetea... As vrea eu sa stau un pic la plaja, chiar si o zi... E delicios si aromat gemul, iar culoarea m-a innebunit si pe mine. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  14. Grazie, anche a me piace tanto il colore, pero anche il gusto... Baci !

    RăspundețiȘtergere
  15. Maria Elena, culoarea ca... culoarea, dar nu-ti poti imagina ce gust divin are... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce mai conteaza cum ii spui,atata timp cat este bun si arata bine.Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  17. DiaMar, ai dreptate, gustul si cum arata conteaza, denumirea mai putin... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Ei ei pregatirile de iarna nu s-au sfarsit.Vad ca mesteresti la gemuri si dulceturi.Foarte harnica esti.

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc, nene Haplea ! Stii cum munceste furnicuta, trebuie sa ma pregatesc pentru iarna, nu ?!

    RăspundețiȘtergere
  20. Arata foarte bine, furnicuta -harnicuta! :))) Eu zic ca este excelenta! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  21. Multumesc, Adela ! Furnicuta, furnicuta, dar trebuie sa fiu atenta la iarna, sa nu devin brotacel, grasut si mititel... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  22. Ce bine arata! Si ce culoare frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  23. Daniela excelent gemul jeleu !!! trebuie sa fie tare parfumat.
    Am pus ochii si pe alte retete de gemuri di dulceturi aici la tine.

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumesc, Miha ! e colorat si aromat, deja nor'ta a spus sa deschid un magazin cu dulceturi si sa fac biscuiti umpluti... hi, hi... Ma pune la treaba...

    RăspundețiȘtergere
  25. Cristina, e intr-adevar parfumat si mai are si gust de vanilie...

    RăspundețiȘtergere
  26. este un doi in unu :) , arata superb gemul !!! ... sau jeleul ? :)

    RăspundețiȘtergere
  27. Catkitchen, arata bine, e foarte gustos, pacat ca n-am facut mai multe borcanele, ca deja unul l-a papat domnisoara mea cu biscuiti si piinita... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  28. Vai cat de bine arata! Nu am incercat niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  29. Eli, nici eu n-am facut pina anul asta, dar stii cum e.. nevoia te invata, adica erau prea multe mere ca sa le las sa se risipeasca iar domnisorica mea deja a terminat un borcanel... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !