luni, 14 februarie 2011

Tort San Valentino



Cum astazi si aici se sarbatoreste ziua indragostitilor, nu se putea sa treaca ziua fara un tortulet.
M-am mai "laudat" si alta data ca sint un dezastru total in ornatul torturilor, norocul meu e ca sint bune la gust si dispar repede.
Blatul:
* 120 g faina 
* 120 g zahar 
* 4 oua


Separam intii ouale. Galbenusurile le zbatem bine impreuna cu zaharul, pina vom obtine o compozitie deschisa la culoare si spumoasa (de preferat sa puneti zahar praf ca se topeste mai usor). Zbatem albusurile in alt castronel. In compozitia cu galbenusuri, adaugam faina cernuta si amestecam bine ingredientele. Adaugam o treime din albusuri si mixam cu viteza maxima, dupa care adaugam restul de albusuri si amestecam cu o lingura incetisor de jos in sus.

Varsam compozitia in forma , nivelam incetisor si bagam tava in cuptorul preincalzit la 160 de grade, timp de cca 30-35 de minute (facem o proba cu scobitoarea). Lasam sa se raceasca blatul, apoi il scoatem din forma incetisor.


Acum pregatim crema pentru tort. Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
* 125 ml frisca lichida
* 150 g ciocolata cu lapte
* 125 g mascarpone 

Punem frisca intr-o tigaita pe aragaz, iar cind aceasta incepe sa fiarba, micsoram flacara si adaugam ciocolata rupta bucatele. Amestecam bine pina cind ciocolata se topeste. Dam craticioara de pe foc si o lasam la racit. Intr-un vas mixam bine mascarponele, apoi cind compozitia cu ciocolata e calduta un picut, o rasturnam peste mascarpone si amestecam bine. Vom obtine o compozitie destul de subtire si cu multe, multe bule de aer. Bagam vasul in frigider si-l lasam pina se intareste (nu va imaginati ca se intareste "beton" ci doar se ingroasa ca sa-l putem pune pe blatul de tort).
Taiem blatul, in trei parti l-am taiat eu, dar mergea foarte bine doar in doua... apoi am insiropat putin blatul cu sirop de visine (aveam visine in congelator si le-am pus pe foc cu zahar pina ce s-a format siropul), am pus un rind de crema, apoi visine deasupra si am continuat cu alt strat de blat. 
La sfirsit am pus din nou crema si am intins-o cit de bine am putut (adica nu perfecta pentru ca a trebuit sa improvizez cu furculita). 
Am ornat cu frisca (iar aici am avut o problema ca frisca mea nu s-a intepenit bine, am pus bombonele colorate si.. si am bagat tortul in frigiderl...


Va doresc din inima un San Valentino plin de iubire !!!

10 comentarii:

  1. Esti o adevarata Zâna a dragostei! Happy EValentine's Day! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata ! Ai avut idee buna sa faci efectul zig-zag cu furculita !
    Buon San Valentino!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, Carmen ! Iti doresc o primavara plina de iubire !

    RăspundețiȘtergere
  4. de ce zici dezastru,ca mie imi place,,,,,si pe pe de alta parte este pentru familie,nu pentru decor,,,,eu nu le prea bag in seama pe alea prea perfecte,sunt prea comerciale,pupp!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Nicoleta ! Pai l-am tras in poza fara zigzaguri si dupa aia am schimbat ideea... Pupici si buon San Valentino !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Mirela ! Ai dreptate e pentru familie si facut cu dragoste si daca era perfect, ar fi fost ca la cofetarie, nu ???!!! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc, Geta ! Draguta ca intotdeauna !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !