vineri, 28 august 2009

Smochine la cuptor/Fichi al forno

Reteta din revista "Cucina dietetica veloce" - n°8
  • 180 kcal

Un dulce cu multe calorii, dar merita sacrificiul...
Ingrediente pentru 8 persoane:
  • 16 smochine
  • 40 g zahar de trestie
  • 20 g unt vegetal
  • 125 ml marsala secco (vin sec rosu)
  • 1 lamiie
  • 40 g de mandorle (migdale)
  • 280 g ricotta (urda sau brinza de vaci)
  • 20 de miere
Eu am facut doar jumatate de portie, deci ingredientele injumatatite. Un consiliu: smochinele trebuie sa fie mature, eu le-am cules cam verzi...
Dam drumul la cuptor la 180 de grade si ne apucam de treaba. Cu un prosop umed stergem smochinele. Spalam si lamiia (a mea e cam anemica, am luat-o din copacul casei), dam prin razatoarea coaja si stoarcem zeama de lamiie.
Taiem in forma de cruce smochinele, doar pina la jumatate, eu am gresit si le-am taiat cam multisor, iar cind le-am scos de la cuptor, s-au cam desfacut. Deci, le taiem doar pina la jumatatea inaltimii lor. Asezam smochinele intr-o tava pentru cuptor, a mea e transparenta si nu se prea observa ca sint in ea, iar in crestatura facuta, punem un virf de lingurita de zahar si o bucatica de unt. Varsam deasupra marsala, adaugam si coaja de lamiie, sucul de lamiie, restul de zahar si de unt.
Bagam la cuptor timp de 10 minute, luind din cind in cind cu lingura sucul din tava cu care stropim smochinele.
Intr-o tigaita antiaderenta, punem fulgii de migdale si le prajim circa 3-4 minute, pina cind vor prinde culoare, dupa care le rasturnam pe o farfurie, altfel riscam sa se arda.
* brinza o trecem printr-o sita (operatia asta n-am inteles-o pentru ca oricum e ca o crema)
Servim smochinele caldute cu o mingiuta de ricotta, citeva migdale prajite, o lingurita din sucul lasat in tava si un firisor de miere.
Un desert delicios... nu va mai spun, ca abia astept sa fac din nou...

Fichi al forno
  • 16 fichi viola
  • 40 g di zucchero di canna tipo Mascobado
  • 20 g di burro vegetale
  • 125 ml di marsala secco
  • 1 limone
  • 40 g di mandorle a lamelle
  • 280 di ricotta di latte vaccino
  • 20 g di miele
* riscaldiamo il forno a 180° e puliamo con un panno bagnato i fichi. Laviamo anche il limone, grattugiamo la scorza e spremiamolo
* mentre il forno arriva a temperatura, incidiamo a croce ogni fico vicino al picciolo in modo da arrivare fino alla polpa, a metà altezza, lasciadoli pero' interi alla base. Sistemiamo i fichi in una teglia da forno aprendoli leggermente dove abbiamo fatto l'incisione e all'interno mettiamo un cucchiaino di zucchero di canna e una punta di burro
* versiamo tutto il marsala nella pirofila, uniamo anche la buccia grattugiata e il succo filtrato del limone, insieme al resto dello zucchero e del burro avanzati
* inforniamo per 10 minuti, irrorando di quando in quando i fichi con il fondo di cottura. Nel frattempo, in una padellina antiaderente, tostiamo sul fuoco le lamelle di mandorle per 3 o 4 minuti, fino a farle diventare di un bel colore dorato
* passiamo al setaccio la ricotta vaccina.
Serviamo i fichi tiepidi con una quenelle di ricotta, qualche mandorla tostata, un cuchiaio di fondo di cottura e un filo di miele.

10 comentarii:

  1. Cred ca ar trebui totusi, ingrediente cu denumiri romanesti nu toata lumea merge in Italia, daca nu ar fi fost imaginile, nu as fi stiut ce ingrediente sa folosesc.Deci presupun ca merge cu alune si cu branza feta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Scuze, am corectat... Multumesc pentru vizita , o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  3. hmmm,m-ai lovit tare cu reteta asta...nu am aici smochine...te pup,week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pupici, Alison ! Voi incerca sa plantez un copacel in tara, iar daca se prinde, dupa aia iti dau o crenguta sa ai si tu smochinele proprii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult pentru vizita ta in bloguletul meu ! Va invidiez ca puteti sa va scaldati in smochine. Eu inghit in sec ! Ai o capsunica foarte dulce ! Cami

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc mult, Cami ! Te astept in vizita sa te servesc cu smochine ! Pupici si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna.
    In apropiere de Ploiesti, pe langa alte minunatii ale gradinii am si bucuria unui smochin. Cand se maronesc la coaja devin si moi, iar apoi cad. Nu mai spun ca au si musafiri la dulceata lor, furnicutele. Anul trecut gospodina mea a facut dulceata, dar cred ca se pot si usca. Dar nu stiu cum.

    RăspundețiȘtergere
  8. Si la mine tot furnicutele le dau tircoale. Am sa incerc sa fac, asta anul viitor, smochine uscate si daca-mi ies scriu reteta. Eu sint din Iasi si cum acolo e mai rece, nu stiu daca ar trai un copacel de smochine, asa ca esti fericit ca ai asemenea minunatii in gradina. O zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  9. Suna excelent.Si arata si mai si.Multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !