vineri, 21 mai 2010

Prajitura cu aroma de mandorle



Am revenit, sper in forta... Am lipsit motivat, daaa, am hibernat precum ursul, doar ca eu am adormit in anotimpul gresit...
Va prezint o reteta frageda si delicioasa, de-ti vine sa dai cu limbuta pe degetele...

Ingrediente:
* 225 g faina 00
* 75 g amidon pentru dulciuri
* 150 g zahar
* 100 g ulei de floarea soarelui
* 150 g iaurt natural
* 2 oua
* 180 g lapte
* 16 g praf de copt
* doua mere
* jumatate fiola esenta de mandorle (migdale)
* 40 g alune sau nuci (macinate)

 
Intr-un vas punem uleiul, laptele, iaurtul si ouale si le zbatem usurel cu lingura, altfel riscam sa spalam toata bucataria.
In vasul robotului am pus faina cernuta si zaharul, in mijloc am facut o gaura in care am turnat ingredientele zbatute.
Dupa ce amestecam bine ingredientele, cernem praful de copt, adaugam esenta de migdale si mixam din nou. Curatim cele doua mere si le taiem feliute subtirele, subtirele.
Intr-o tava yena (se poate folosi si o tava rotunda pentru torturi) tapetata cu hirtie de copt udata in prealabil si scuturata de apa, adaugam jumatate din compozitie, distribuim deasupra feliutele de mar, adaugam cealalta parte de compozitie, din nou feliute de mar, pe care le apasam putin ca sa intre in aluat, iar la sfirsit adaugam alunele macinate (putem folosi si nuci).




Bagam tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade timp de 20 de minute, dupa care coborim temperatura la 180 de grade si mai lasam cca 25 de minute. Ca sa fiu sigura ca prajitura era buna de scos din cuptor, am facut o proba  cu scobitoarea.
Lasam la racit, pentru ca este foarte frageda si riscam sa se rupa, apoi taiem si servim alaturi de un paharut cu lapte. E ideala pentru micul dejun, bineinteles ca eu am servit-o linga cafeluta cu lapte.

15 comentarii:

  1. bine ai revenit Daniela!!cu o asa reteta...de iti vine sa iti lingi degetele(cum zici tu hihihi)o copiez si eu caci mi se pare super buna,complimente!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am sa fac si eu prajiturica promit arata super !!!

    Scuze cred ca am scris 2 cam :D

    RăspundețiȘtergere
  3. RODICA MARIA NASTASOIU21 mai 2010 la 19:29

    Grozava !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, Nicole ! Eu am vrut sa fiu mai delicata, am zis doar cu limbuta... hi, hi... am spus asa, ca am vazut-o pe fiica'mea mincind cam mult si mi-a mai facut si complimente ca-i buna, de aceea i-am si facut reclama... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Amy, tu ai scris ce-ai vrut, iar eu am inteles la fel, adica ce am vrut eu, 3 plus 3 plus 3, asa ca am pus nota 9 pentru prajitura, ca zece sint alea motate si frumoase. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Rodica, pentru complimente si pentru vizita ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Trebuie sa fie buna !
    Imi plac dulciuri in genul asta...salvez reteta...multumesc!
    weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, Nicoleta ! Intr-adevar a fost buna, ca a disparut repede... Pupici si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  9. Chiar ma intrebam ...unde a disparut :)ISPITA:)).
    Bine ai revenit cu inca o reteta pe cinste!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Angi, incet, incet, sper sa-mi intru in ritm. Pupici si o saptamina minunata !

    RăspundețiȘtergere
  11. deci asa revii tu,cu prajiturici imbietoare,apetisante...bine ai revenit!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc, Alison ! Pupici multi si dulci !!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !