luni, 8 iunie 2009

Stelute cu crema pasticcera si aroma de cirese


Initial am vrut sa fac turnuletele cu crema, dar cum domnisoara Isabella a ascuns forma de decupat cerculetele, am facut stelute si cum culoarea trebuia sa fie roz, asta la cererea sarbatoritei, trebuia sa inventez ceva, dar fara colorant alimentar.
Pentru blatul de pandispan avem nevoie de:
  • 3 oua
  • 120 g de zahar
  • 60 g faina de griu
  • 60 g amidon alimentar
  • un pachetel vanilie
  • o lingurita si jumatate de praf de copt
  • un virf cutit de sare
  • 50 ml ulei de floarea soarelui
Ingredientele sint doar pentru un blat, dar eu am facut doua blaturi. Reteta blatului pas cu pas, o gasiti aici, e reteta de care m-am indragostit pentru ca e foarte pufoasa.
Pentru crema pasticcera avem nevoie de:
  • 3 galbenusuri
  • 3 linguri de zahar
  • 2 linguri faina
  • 1 lingura maizena (amidon alimentar)
  • 250 ml lapte
  • 250 ml suc de cirese (de asta am denumit prajitura cu aroma de cirese)
  • esenta vanilie
Crema pasticcera am facut-o ca aici, doar ca am folosit suc de cirese dintr-o cutie de compot, dar puteti face acasa un compot mai concentrat, ca sa aiba o culoare frumoasa si o aroma, yamiii....
Cind blaturile s-au racit, trecem la decupatul stelutelor 

Cind faceti blatul, incercati cu lingura sa intindeti cit mai uniform crema, la mine din cauza vitezei, a ramas cam multisor pe centru, deci stelutele sint care mai subtirele, care mai grosute...
Cu siringa pentru dulciuri, umpluta cu crema "roz bombon" incepem sa pictam stelutele


punem crema pe prima steluta, dupa care mai adugam inca o steluta deasupra... (atentie blatul este pufos, deci nu are nevoie sa fie insiropat), adaugam din nou crema, fiecare face ce model vrea..., dupa care le bagam la frigider si le scoatem in momentul servirii.

O poza cu toata echipa stelara devorata de piticii invitati la petrecere, au cerut "bissss", dar asta va fi cu alta ocazie...
Un dulce gustos, delicat si de efect pentru ochisorii celor mici.

12 comentarii:

  1. cit de delicate aceste stelute roz!felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. buoni e belli ......bravissima!!un bacio

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Alison, am domnisoara foarte mofturoasa si doar daca ii fac cu ochiul dulciurile, le maninca, altfel nu... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. Grazie, Emamamma ! Un bacio anche a te !

    RăspundețiȘtergere
  5. elena spunea...
    vad ca reteta nu contine nici un fel de arome,esente sau poate ai omis

    Elena, in primul rind multumesc de vizita. Probabil aici ai vrut sa scrii mesajul, dar a ajuns la alta reteta. Aroma, gustul e de la compotul de cirese, de aia le-am numit asa. E o reteta inventata de mine si m-am gindit ca suna mai frumos aroma, decit daca scriam gust. Sper sa-ti placa reteta, sint foarte gustoase prajiturile, iar daca ai copilasi, sigur vor papa tot. Multumesc inca o data de vizita.

    RăspundețiȘtergere
  6. Daniela, tu vrei sa ma bagi in boli de pofta! cat de frumoase sunt! as savura cu placere minunile astea!m-am inspirat de la tine sa fac crema pasticera la o tarta! multumesc, te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Daniela draga! In primul rand va urez LA MULTI ANI! pentru ingerasul vostru scump,sa creasca mare, sanatoasa si desteapta! Apoi te felicit pentru stelutele pufoase, pentru tortul fetitei si pentru tot blogul tau gustos. Pupici si o saptamana Superba!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Diamond, noi sintem innebuniti dupa crema pasticcera, e foarte buna si pentru torturi. Spor la treaba, astept sa savurez o feliuta din tarta ta. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Davella pentru urari si complimente ! O saptamina buna si pupici dulci de la ingerasul nostru !

    RăspundețiȘtergere
  10. Pentru stelutele minunate iti ofer un premiu de creativitate :) Treci pe la mine sa-l ridici ;)

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !