sâmbătă, 28 martie 2009

Pane della mezz'ora

O piinita buna tare, pina voi incerca alte retete, asta sigur va ramine "piinea casei", prea gustoasa si molcuta.
Pentru doua piini, avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
  • 225 g apa calduta
  • 200 g lapte caldut
  • 2 linguri zahar
  • 36 g drojdie de bere
  • 30 g unt
  • 800 g faina
  • 16 g sare
Punem ingredientele in masina de facut piine, in ordinea in care sint scrise. Apasam pe butonul de framintare (la mine dureaza 14 minute) si vom obtine un aluat neted si catifelat.
Rasturnam aluatul pe masa de lucru si-l mai framintam un pic cu miinile, asa va fi si elastic. Impartim aluatul in doua, apoi incepem sa framintam fiecare bucata in felul urmator. Incepem de la partea de sus si incepem sa apasam lejer pe aluat (nu stiu daca asta este exprimarea corecta) cu degetul sau cu podul palmei, pina rulam tot aluatul.

Intoarcem aluatul la 90 grade si repetam operatia, apoi din nou intoarcem aluatul, mereu in sensul acelor de ceasornic, in total vom avea patru rulari.


La sfirsit va arata asa...

Intoarcem aluatul cu inchizatura dedesubt, apucam de capete frumos si le bagam si pe acestea sub aluat, va rezulta o piine rotunda.

Pe tava cuptorului presaram faina din abundenta si asezam piinea.
Iar acum pot spune adevarata poveste a piinii. De ce "piine de jumatate de ora " ?! Pentru ca, dam drumul la cuptor, nu conteaza temperatura, eu am dat la maxim si lasam sa se incalzeasca timp de 60-90 secunde, atentie, am spus secunde. Acum inchidem caldura cuptorului, bagam aluatul si-l lasam la crescut fix jumatate de ora, de aici si denumirea piinii. Uitati cum arata dupa jumatatea de ora...
Dupa ce a trecut jumatatea de ora, invirtim butonul la 200 grade si lasam la copt pentru 35-40 de minute.


Uitati ce piine frumoasa a iesit, fara prea multa munca si fara multa asteptare.
Eu insa am facut o greseala... am facut aluat doar din jumatate din ingrediente, iar astazi voi avea din nou de lucru, ca a cam disparut piinea din bucatarie.
Va recomand aceasta reteta, piinea e buna, buna, buna si poate fi facuta cu faina normala, nu americana, nu italiana, faina normala. Si cum nu m-am putut abtine, am facut cam multe poze...
Reteta am gasit-o tot pe un blog italian

12 comentarii:

  1. nu-s multe poze!imi place ritualul asta al nasterii piinii,e mereu arhaic si nou,iar miresmele de piine ce se coace le adulmec prin casa cu placere.arata tare bine,multam de reteta,se noteaza!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place cum arata painea asta ! Am sa o incerc si eu sigur, ca ne place painea facuta in casa! Mersi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu placere, Flor ! Si noua ne place piinea facuta in casa, de asta sint mereu in cautare de retete noi, care sa placa mai ales fetitei, care e cam mofturoasa... Pupici si un week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea Daniela, painea ta arata superb, parca ii si simt mirosul placut. Eu prepar painea in casa de multa vreme si am facut tot felul de retete, de data asta o fac pe a ta, asa ca iti multumesc tare mult pentru reteta. Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Danelutza,mi-ai facut pofta cu piinica asta,:)...am si eu o intrebare,oare se poate face si cu faina integrala,si iese tot asa?..ca tare bine arata dar noi de cativa ani nu mai papam paine alba,:(
    Am notat si eu reteta,suna foarte bine!
    Multumim si pupicei multi de la mine!!!
    Ah,si sa nu uit,sanatate multa va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Gabi, sper sa o incerci si sa fii multumita de rezultat. Are doar un defect, se maninca repede. Pupici si o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  7. Mirela, cred ca iese si cu faina integrala, ca de obicei italianii au retete cu fel de fel de faine ciudate, care nu se gasesc in toate tarile, dar asta e doar cu faina si atit... Pricepi ce vreau sa zic. Daca o faci cu faina integrala, sa-mi spui cum a iesit. Aici e scumpa faina integrala, de aia nu fac cu ea. Pupici si multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  8. Am facut painica, inca este calda, dar nu am rezistat sa nu rup din ea. E minunata, pufoasa si coaja este moale, cel mai mult ma bucur ca le place copiilor. Mi-au iesit doua paini pe care le-am copt in tava aragazului, una langa cealalta, au crescut ca nebunele de s-au unit la un capat. Sunt tare incantata de rezultat. Cu siguranta o s-o fac de multe ori de acum inainte.
    Iti multumesc tare mult de reteta. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cu placere, Gabi ! Chiar eram curioasa daca ai facut-o. Ma bucur ca a iesit bine si esti incintata de rezultat. Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna,azi am sa fac si eu acest fel de paine, pare tare interesanta prepararea ei.Te pup si imi pare bine ca ti-am gasit blogul!
    Sarbatori fericite si La Multi Ani!

    RăspundețiȘtergere
  11. Lara, multumesc de vizita si sper sa-ti placa piinita, e delicioasa, eu am facut-o de foarte multe ori. Sarbatori fericite si un an nou cu bucurii ! La multi ani !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !